Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vid en omprövning, skall då alla borgenärer säga sitt också??

Jag har innan jag godkände den betalplan på förslaget till skuldsanering som skickades ut påtalat att vi söker ett nytt boende, jag ville ha med den texten i mitt förslag så alla var medvetna om detta. Min handläggare tyckte dock inte att det var nödvändigt och således står det inte med,, så länge man håller sig inom de "hyresramar" som finns eller, finns kanske är dumt att säga, men som de använder sig av så skulle det inte bara några problem.

Det ska bli intressant hur detta kommer hanteras för mig som nästa år utsetts för ett stambyte i min fastighet och då sker en totalrenovering av kök samt badrum, vilket jag inte kan bestrida hur mycket jag än skulle vilja... Med detta sker en hyreshöjning om ett lägsta 1500kr/mån. Ej heller förhandlingsbart.
Om du inte ökar inkomst med samma summa borde det bli omprövning.
1500kr mer i hyra om inte inkomsten ökas borde prövas om

Det ska bli intressant hur detta kommer hanteras för mig som nästa år utsetts för ett stambyte i min fastighet och då sker en totalrenovering av kök samt badrum, vilket jag inte kan bestrida hur mycket jag än skulle vilja... Med detta sker en hyreshöjning om ett lägsta 1500kr/mån. Ej heller förhandlingsbart.

I samma lghr det nog mindre kontroversiellt. Men du har väl en löneförhöjning på gång innan dess, så det är nog inget större att ändra.

Vid en omprövning, skall då alla borgenärer säga sitt också??

Jag har innan jag godkände den betalplan på förslaget till skuldsanering som skickades ut påtalat att vi söker ett nytt boende, jag ville ha med den texten i mitt förslag så alla var medvetna om detta. Min handläggare tyckte dock inte att det var nödvändigt och således står det inte med,, så länge man håller sig inom de "hyresramar" som finns eller, finns kanske är dumt att säga, men som de använder sig av så skulle det inte bara några problem.

Dom får yttra sig över omprövningar både från gäldenär och från andra borgenärer.

Om du inte ökar inkomst med samma summa borde det bli omprövning.
1500kr mer i hyra om inte inkomsten ökas borde prövas om
Hänger nog inte riktigt med i tänket. Om jag ökar min inkomst med några tusen vore det ok med en hyreshöjning men inte om jag inte ökar inkomsten?

Hänger nog inte riktigt med i tänket. Om jag ökar min inkomst med några tusen vore det ok med en hyreshöjning men inte om jag inte ökar inkomsten?
Ja haha lite rörigt inlägg.
Trött idag.
Menar om hyran höjs med 1500kr och inkomsterna inte ökar i samma takt så borde beslut omprövas. Att få ökad hyra med 1500kr gör mycket vid skuldsanering.
Ökar inkomsten borde det ta ut varandra o samma belopp kvarstår.
Alltså inga ändringar.
Ofta får man ju någon löneförhöjning varje år även om den inte är så stor.

Vilka är då de "hyresramar" som finns?

Lägenheter är väl sällan billiga och blir inte billigare precis.. Jag bor inte i sthlm så jag kanske inte ska gråta, men ändock i en medelstor stad där det byggs flitigt med hyresrätter som kommer bli SKITDYRA men det är även ockerhyror på små gamla lägenheter och folk betalar och ser glada ut eftersom det inte finns något annat. Jag tycker inte man kan prata om "hyresramar" längre varken inom KFM eller soc. Det är fastighetsägarnas marknad , inte hyresgästernas, vi får tacka och ta emot...

Funderar på om det är lönt att ens titta på ledig-sidan på hyresvärdens hemsida under dessa år som skuldsaneringen varar. Orkar inte med tjafs.

Från det ena till det andra. Jag har fått en delgivning med föreläggande! :-O Jag har skuldsanering! Och ja, detta är en gammal skuld som ingår i saneringen men borgenären är inte den vassaste kniven i lådan tydligen. När jag fick föreläggandet (och påminnelsen...) så har jag rivit sönder dem och kastat i sopen, men då kom en delgivningsman på besök. Skitkul, det var jag som var dum. Jag skulle skrivit på så hade jag sluppit honom...
Men min fråga är, jag tänker bestrida med hänvisning till saneringen, jag undrar om man kan göra det via mail eller måste det gå via snigelpost? Vart mailar jag isf?

Vilka är då de "hyresramar" som finns?

Lägenheter är väl sällan billiga och blir inte billigare precis.. Jag bor inte i sthlm så jag kanske inte ska gråta, men ändock i en medelstor stad där det byggs flitigt med hyresrätter som kommer bli SKITDYRA men det är även ockerhyror på små gamla lägenheter och folk betalar och ser glada ut eftersom det inte finns något annat. Jag tycker inte man kan prata om "hyresramar" längre varken inom KFM eller soc. Det är fastighetsägarnas marknad , inte hyresgästernas, vi får tacka och ta emot...

Funderar på om det är lönt att ens titta på ledig-sidan på hyresvärdens hemsida under dessa år som skuldsaneringen varar. Orkar inte med tjafs.

Jag måste dock invända mot att det skulle vara ”fastighetsägarens marknad”, för det stämmer inte gällande prissättningen på hyresrätter. Vi är styrda av regleringar här. Det är ingen fri prissättning här inte.
Självklart är det dock dyrare att bosätta sig i nyproduktioner än i befintliga/äldre fastigheter.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp