Från det ena till det andra. Jag har fått en delgivning med föreläggande! :-O Jag har skuldsanering! Och ja, detta är en gammal skuld som ingår i saneringen men borgenären är inte den vassaste kniven i lådan tydligen. När jag fick föreläggandet (och påminnelsen...) så har jag rivit sönder dem och kastat i sopen, men då kom en delgivningsman på besök. Skitkul, det var jag som var dum. Jag skulle skrivit på så hade jag sluppit honom...
Men min fråga är, jag tänker bestrida med hänvisning till saneringen, jag undrar om man kan göra det via mail eller måste det gå via snigelpost? Vart mailar jag isf?

Vilken drömhyraSe på.mig min hyra ligger på 3721kr och bor i Örebro med en lgh på 2 rum på visligen 50.3 kvm
Bor i en 3:a på 87kvm och har en hyra på 8400 kr. Bor visserligen i sthlm men den är ju inte direkt nyrenoverad.Vilken drömhyraBor i en 3:a på 87kvm och har en hyra på 8400 kr. Bor visserligen i sthlm men den är ju inte direkt nyrenoverad.

Vilka är då de "hyresramar" som finns?
Lägenheter är väl sällan billiga och blir inte billigare precis.. Jag bor inte i sthlm så jag kanske inte ska gråta, men ändock i en medelstor stad där det byggs flitigt med hyresrätter som kommer bli SKITDYRA men det är även ockerhyror på små gamla lägenheter och folk betalar och ser glada ut eftersom det inte finns något annat. Jag tycker inte man kan prata om "hyresramar" längre varken inom KFM eller soc. Det är fastighetsägarnas marknad , inte hyresgästernas, vi får tacka och ta emot...
Funderar på om det är lönt att ens titta på ledig-sidan på hyresvärdens hemsida under dessa år som skuldsaneringen varar. Orkar inte med tjafs.
Jag gissar lite:Oj.
Så hemskt.
Vad vore en god anledning till att upphäva ?
Så en löneökning med 4-5000 kr är inte grund för ett upphävande om jag begär omprövning ?Jag gissar lite:
Du har låg/ingen lön när skuldsaneringen drar igång. Ett par senare har du landat jobb och skulle kunna betala 10000 i månaden. Borgenärer märker detta lite sent och begär omprövning pga att dom inte fått del av det som borde betalas, men vid det laget har du blivit av med jobbet och har igen ingen betalningsförmåga. Då är det ju ingen idé att förlänga, utan man upphäver ist.
Om du själv begär omprövning kan det aldrig bli ett upphävande.Så en löneökning med 4-5000 kr är inte grund för ett upphävande om jag begär omprövning ?
Så en löneökning med 4-5000 kr är inte grund för ett upphävande om jag begär omprövning ?