Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I oktober börjar jag på nytt jobb, 3500 i löneökning plus 1500 mer i ob, får begära omprövning.
Det är när du får 4-5000 mer att röra dig med dom det kan bli omprövning, dra bort skatt och ev hyreshöjning först så blir det inte så mycket kvar så det ska omprövas

Då kan borgenärerna göra det och då kan skusan förlängas med två år.

Det kan också bli upphävt helt och hållet om förutsättningarna är de rätta. Knappast i detta fall.

Är det någon som vet om man får ompröva sin skuldsanering pga att man byter lägenhet och får högre hyra? Är det förståeligt/acceptabelt?

Ponera att man byter lägenhet inom samma hyresvärd, hos oss får man göra det även om man har betalningsanmärkning. Man har tex en väldigt pluttig lägenhet och stor familj, och får äntligen efter 11 år i kö tag på en större lägenhet och får chans till den pga alla poäng man samlat. Men man har skuldsanering och hyran är 3000 kr mer än vad man har idag. Så man ansöker om omprövning pga högre boendekostnad, tror ni att det blir beviljat eller tror ni att KFM tycker att man inte får byta?

Är nog snarast borgenärerna som kommer tycka till.
Du har väl fått högre lön under tiden också så det kanske löser sig så

Är nog snarast borgenärerna som kommer tycka till.
Du har väl fått högre lön under tiden också så det kanske löser sig så

Det ska bli intressant hur detta kommer hanteras för mig som nästa år utsetts för ett stambyte i min fastighet och då sker en totalrenovering av kök samt badrum, vilket jag inte kan bestrida hur mycket jag än skulle vilja... Med detta sker en hyreshöjning om ett lägsta 1500kr/mån. Ej heller förhandlingsbart.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp