Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Till för några år sedan fanns det även kronoassistenter, men dom tror jag man skickade ut.

Hej

Tror tyvärr det är svårt att få skuldsanering så länge du pluggar. Antar att kronofogden motiverar det med att dem inte kan beräkna din framtida inkomst. Ej förfallet CSN ingår inte i en skuldsanering de fryser under skuldsaneringen och efter att den är klar, så har du kvar skulden och måste börja betala av den, såäven om du blir beviljad skuldsanering, så har du kvar hela CSN-lånet efter att den är slut. Med tanke på din situation, så bör du kunna få skuldsanering när din utbildning är klar och du fått ett arbete inom utbildningen. Förhoppningsvis så kanske du kan få på 3 år då med tanke på att du har barn som redan drabbats hårt av situationen.

Jag vill verkligen betala av CSN, det är ju därför jag studerar eftersom jag vill komma vidare. Om jag däremot blir klar med mina studier kommer min studieskuld tillsammans med aktuellt skuldsaldo att överstiga 1.000.000 kr. Detta kommer således att leda till ännu värre situation. Finns det alltså inget argument för mig eftersom jag är studerande?

Jag kan ju inte bo kvar där jag bor och INGEN (har testat mer eller mindre alla vägar) kan bevilja mig en lägenhet. Jag kan inte ens få en laglig andrahandslägenhet då det finns regler för kreditupplysningar etc. Mina barn är värda så mycket mer och allt jag gör, gör jag för dem.

Det kanske verkar lite knasigt, i och med att jag skuldsatt mig som mamma till 2 men jag kunde inte ens tänka tanken på att de inte skulle få mat på bordet, betalt hyra etc.

Nej, dom är jurister. Vissa kan ha chefstjänster men det är inte huvudsyftet med att vara fogde.

en anställd som granskar och är personalstöd räknar jag som mellanchef, antar att när "ärendet går till en jurist", så går det till en fogde?...

när det gäller csn så omfattas bara det man missat att betala av skuldsanering, det som inte ännu förfallit saneras inte bort.

Ja precis, det vet jag men jag vill, som skrivet tidigare, betala av hela mitt CSN. För mig är det en viktig detalj. Jag har fått möjligheten att studera till något jag verkligen älskar, har alltid varit laglydig och betalat skatt etc. Jag tycker det är fantastiskt att vi i Sverige har denna möjlighet till studiestöd och den vill jag inte utnyttja utan ta hand om.

Ja, precis. vilket inte räknas som inkomst som jag förstått det..
Det stämmer. Man kan ju anta att du går en utbildning i syfte att få ett arbete, kanske ett med ganska bra lön. Först när det är klart går det ju att bestämma om och vilken betalningsförmåga du har. Och som jag och flera skrivit, den csnskuld du får, den omfattas inte av skuldsanering, förutom de månads/kvartalsräkningar man inte betalat då.

Det vore ju ändå lite konstigt om man kunde läsa 2 år på komvux, läsa in 2 kandidatutbildningar och sedan kliva ut och få hela det CSNlånet på någonstans 4-600 avskrivet..

Ja precis, det vet jag men jag vill, som skrivet tidigare, betala av hela mitt CSN. För mig är det en viktig detalj. Jag har fått möjligheten att studera till något jag verkligen älskar, har alltid varit laglydig och betalat skatt etc. Jag tycker det är fantastiskt att vi i Sverige har denna möjlighet till studiestöd och den vill jag inte utnyttja utan ta hand om.

Bra, den inriktningen hindras inte av en skuldsanering, men en skuldsanering är väldigt svår att få igenom medan du studerar, du kan ju överklaga men jag tror inte det kommer nån vart.

en anställd som granskar och är personalstöd räknar jag som mellanchef, antar att när "ärendet går till en jurist", så går det till en fogde?...

För att bli kronofogde måste du ha suttit ting, krävs inte för en kronoinspektör.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp