Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Att du ska vara med är ju en självklarhet @Kimsan72! Det vet du:)! Skulle aldrig missa att träffa dig när jag befinner mig i Malmö❤️!

Ok två olika bud! Skriva eller ej om billeasing. Tänkte precis så som du skriver att jag i juni kommer meddela KFM att jag inte har förmånsbil längre då det idag står i min inkomstredogörelse. Aja får se hur jag gör....

Ja, jag ser iallafall ingen anledning. Den finns ju inte med i bilden när Skusan handlägger ditt ärende för det kan väll tidigast bli i augusti/september typ...så varför då skriva om den nu...

Ja, jag ser iallafall ingen anledning. Den finns ju inte med i bilden när Skusan handlägger ditt ärende för det kan väll tidigast bli i augusti/september typ...så varför då skriva om den nu...
Tror det kommer bli fördröjning innan de tar sig an mitt ärende p g a sommarsemester. Är inställd på okt tidigast. Kommer bli så nervös när de ringer. Hoppas att jag får en trevlig och erfaren handläggare.

@Dilbah

Min handläggare frågade inte vad jag gjort med pengarna sedan jag släppte allt i januari...ej heller om detaljer utan höll sig till ngn form av mall.

Svara på de frågor du får och så ärligt du kan. Betydligt lättare än att fylla i ansökan som framkallade en del känslor men det är väl meningen, att man verkligen ansöker med 100 % närvaro av sig själv.

När handläggaren kom till frågan om privata skulder uppgav jag att jag löst alla dessa , hon sa "men o va bra".
(Nu är ju detta sant i mitt fall). Men jag har liiite dineros kvar. Hund- och kattförsäkring måste ju betalas och ingår inte.
Hon frågade om leasingbil!

@Dilbah

Min handläggare frågade inte vad jag gjort med pengarna sedan jag släppte allt i januari...ej heller om detaljer utan höll sig till ngn form av mall.

Svara på de frågor du får och så ärligt du kan. Betydligt lättare än att fylla i ansökan som framkallade en del känslor men det är väl meningen, att man verkligen ansöker med 100 % närvaro av sig själv.

När handläggaren kom till frågan om privata skulder uppgav jag att jag löst alla dessa , hon sa "men o va bra".
(Nu är ju detta sant i mitt fall). Men jag har liiite dineros kvar. Hund- och kattförsäkring måste ju betalas och ingår inte.
Hon frågade om leasingbil!
Tack för svar:)! När började din löneutmätning från att du släppte allt?

TV4 Nyheterna hade reportage idag där skuldsaneringschefen också fick uttala sig. 11.000 fick beviljad skuldsanering förra året (cirka 60%).
Han ville att ännu fler skulle ansöka (!) eftersom att det gynnar samhället.

Med tanke på att vissa söker fast dom är typ 19-20 år, vissa söker fast dom bara har skuld i 50.000 kronorsklassen och dylikt.

Med detta ovan sagt så tror jag att det ska mycket till att gemene Lånforumskribent ska nekas...

Tjo!

Jag har sedan 2 år tillbaka skuldsanering och allt går toppen. Jag ser slutet av tunneln och de ska bli skönt när allt är över.
Nu över till min fråga. Jag får då och då post hem att bolag A tar över Bolag Bs "lån" till mig. Hittills har jag mest struntat i dessa "krav" men nu börjar det även dyka upp "räkningar" i min elektroniska brevlåda Kivra. Jag har inga nya skulder, lån eller avbetalningar alls efter skuldsaneringen började, och jag betalar alla mina vanliga räkningar och ligger aldrig efter med något längre.
Skall jag kontakta dessa bolag och säga "Tjabo ingen ide att skicka räkningar till mig på sådant som skulle vart med på skuldsaneringen som började för 2 år sedan!" Eller är det bara till att fortsätta ignorera dessa krav ?

TV4 Nyheterna hade reportage idag där skuldsaneringschefen också fick uttala sig. 11.000 fick beviljad skuldsanering förra året (cirka 60%).
Han ville att ännu fler skulle ansöka (!) eftersom att det gynnar samhället.

Med tanke på att vissa söker fast dom är typ 19-20 år, vissa söker fast dom bara har skuld i 50.000 kronorsklassen och dylikt.

Med detta ovan sagt så tror jag att det ska mycket till att gemene Lånforumskribent ska nekas...
Låter lovande! Har du länk till denna reportage?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp