- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Tack.Jag skickade in min ansökan den 14:e oktober![]()
Nu går det lite fortare så jag hoppas få mitt samtal i juni nån gång.
Tack.Jag skickade in min ansökan den 14:e oktober![]()
Har du enligt gamla lagen eller nya? Betalar du själv in till varje borgenär eller till KFM?
JAG TROR att om man har enligt gamla lagen så måste man ha koll på denuntiation (när ett bolag köper en skuld) så att du ska veta vart du ska betala, men samtidigt tror jag också att bolagen har skyldighet att ge dig nya betalningsuppgifter? Jag vet inte faktiskt.
Jag själv har skusan enligt nya lagen och även jag får brev om denuntiationer , har frågat kfm om detta och de säger att jag inte ska bry mig eftersom det är KFM som betalar till bolagen. Likadant har jag fått nya påminnelser från inkassobolag, blir förbannad men vet att jag har rätten på min sida då dessa ingår i skuldsaneringen. Tänker dock att om jag blir överöst med fakturor så mailar jag dem. Orkar dock inte nuÄr också lite nyfiken på att se hur långt de kommer gå utan att ha rätt, haha. (kalla mig barnslig osv men det är ju första gången ever som jag faktiskt har rätt över inkasso så det är lite kul)
Du är ju bara bäst helt enkelt❤️!Tog fram det bara för din skull nuhttps://www.tv4play.se/program/nyheterna/11983339
Jag betalar till KF och det är KF som sedan betalar ut vidare en gång per år till bolagen. Nu såg jag att just på den senaste räkningen att det stod med i det finstilta att om man har beslutad skuldsanering så skall man bortse från räkningen, men ändå "jobbigt" att se dessa räkningar då och då. Jag antar att de hoppas att vissa skall betala trots att de inte behöver....
Tyvärr fick jag avslag på min ansökan om skuldsanering med motivering att jag kan betala mina skulder på egen hand inom överskådlig framtid....
Har insett att det beror verkligen på vilket kontor samt handläggare som sköter ärendet. Det suger riktigt jävla mycket... har i dagsläget en skuld på 800k Jag tänker dock ansöka på nytt och hoppas på att mitt ärende inte hamnar i Kalmar.
Det suger rejält...
...men Du har helt rätt...in med en ny ansökan ! 800tkr är ju extremt mycket pengar och att kunna hantera det med löneutmätning och en horribel ränta låter osannolikt om Du inte har en sjukt bra lön...vill säga...Är det några av er som fått skuldsanering/inledande nyligen som kan tänka er att referera lite till det samtal ni fick när handläggaren ringde upp. Vilka frågor de hade och vad ni tycker man ska tänka på, kunna förbereda sig på ett bra sätt?
Beklagar innerligt...Det suger rejält...
...men Du har helt rätt...in med en ny ansökan ! 800tkr är ju extremt mycket pengar och att kunna hantera det med löneutmätning och en horribel ränta låter osannolikt om Du inte har en sjukt bra lön...vill säga...
GE INTE UPP - som sagt, in med en ny ansökan ! Vi hejar på Dig...
Beklagar innerligt...Det suger rejält...
...men Du har helt rätt...in med en ny ansökan ! 800tkr är ju extremt mycket pengar och att kunna hantera det med löneutmätning och en horribel ränta låter osannolikt om Du inte har en sjukt bra lön...vill säga...
GE INTE UPP - som sagt, in med en ny ansökan ! Vi hejar på Dig...