Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Varit lite deppig idag (av olika anledningar, ekonomisk oro under skuldsanering ett skäl) men mår alltid lite bättre av att läsa här. Det är så skönt att ha ett andrum på nätet där många vet hur det är att vara fattig utan att det syns ”utåt”.
Som när kollegorna på jobbet pratar om sommarplaner och vi inte har en enda just nu (mer än att ha hemester). Som när jag ivrigt försvarar bensinupprorets kämpar och kollegor gärna betalar en hög bensinskatt för miljön ”för det har vi ju faktiskt råd med”. Jag känner mig inte hemma där, men här kan jag tillfälligt känna lite gemenskap.
Ha en fin helg! Heja oss!
Ni kommet klara det bra!
Viktigaste är ju ändå att familjen är frisk och att det finns ett slut på eländet.
Trevlig helg till dig också :)

Hej alla!
Nu har skrivit klart mitt personliga brev för att skicka in min ansökan om skuldsanering. Det blev 4 sidor. Väckte mycket känslor och ångest då allt spelades upp som en film i mitt huvud.

Har två frågor till er ang det jag skrev.

Fråga nr 1
När jag släppte allt till KFM mådde jag mycket dåligt och fick ett återfall i spel och betalade av också av lite på lånet som min man tog i sitt namn för mig tidigare. Jag skrev detta i min ansökan. Borde jag göra det då det är pengar som de flesta kanske har under madrassen i avvaktan på löneutmätning. Sen tog jag tag i allt och har varit spelfri sedan 1 nov vilket är 6 mån och har ett intyg på detta också. Tänker att det är väl från det datumet man började ändra sitt beteende och det är väl det som räknas?Ni som fått inledande frågade de er vad ni har gjort med pengarna i avvaktan på löneutmätning? Vet inte om ni kan förstå vad jag menar.

Fråga nr 2
Jag kommer inte ha kvar min bilförmån f r o m 1 juni. Bör jag skriva det eller bara meddela denna förändring i min inkomstredogörelse? Då säger det sig självt att jag inte har kvar bilen.

Hej alla!
Nu har skrivit klart mitt personliga brev för att skicka in min ansökan om skuldsanering. Det blev 4 sidor. Väckte mycket känslor och ångest då allt spelades upp som en film i mitt huvud.

Har två frågor till er ang det jag skrev.

Fråga nr 1
När jag släppte allt till KFM mådde jag mycket dåligt och fick ett återfall i spel och betalade av också av lite på lånet som min man tog i sitt namn för mig tidigare. Jag skrev detta i min ansökan. Borde jag göra det då det är pengar som de flesta kanske har under madrassen i avvaktan på löneutmätning. Sen tog jag tag i allt och har varit spelfri sedan 1 nov vilket är 6 mån och har ett intyg på detta också. Tänker att det är väl från det datumet man började ändra sitt beteende och det är väl det som räknas?Ni som fått inledande frågade de er vad ni har gjort med pengarna i avvaktan på löneutmätning? Vet inte om ni kan förstå vad jag menar.

Fråga nr 2
Jag kommer inte ha kvar min bilförmån f r o m 1 juni. Bör jag skriva det eller bara meddela denna förändring i min inkomstredogörelse? Då säger det sig självt att jag inte har kvar bilen.
1.Jag tror att ärlighet varar längst.
2. Jag hade redovisat det då du ej får någon inkomstredogörelse utan inledande baseras på det uppger nu bortsett frånsett ev kompletterande frågor från handläggare.

Dilbah. Jag tycker du är så jävla fantastisk och hoppas verkligen din skuldsanering går an. <3
Stort stort lycka till <3

2. Jag hade redovisat det då du ej får någon inkomstredogörelse utan inledande baseras på det uppger nu bortsett frånsett ev kompletterande frågor från handläggare.
Absolut jag håller med dig @Ny2018 och det är därför jag skrev det i min ansökan. Blev bara osäker på hur mycket jag ska gå i detaljer bakåt i tiden.
Tack för ett tydligt svar angående bilförmånen.

Tänkte också det kan vara en nack
Dilbah. Jag tycker du är så jävla fantastisk och hoppas verkligen din skuldsanering går an. <3
Stort stort lycka till <3
Tack @Terry_ men ingen knäcker dig och din kämparanda! Det inspirerar och ger mig kraft:)! Ett av mina mål är fortfarande att ta mig till Malmö en vacker och ta en öl med dig:)

Jag tror att din ansökan är full av insikt och klokhet i en bra balans så det kommer bara vara positivt.
Hoppas att allt löser sig för dig.❤️

Tänkte också det kan vara en nack

Tack @Terry_ men ingen knäcker dig och din kämparanda! Det inspirerar och ger mig kraft:)! Ett av mina mål är fortfarande att ta mig till Malmö en vacker och ta en öl med dig:)

Jag då Dilbah :rolleyes: jag bor ju osså i Malmö. Vill Du inte ta en Aperol med mig osså?! :D Ja tänker iallafall ta en ikväll & skåla för att Du är ett steg närmre en förhoppningsvis bättre ekonomiskt liv... :)

Ps. Skriv inget om förmånsbilen. Ditt ärende kommer ju ändå inte handläggas förrän efter Du är av med bilen likväl...
Min leasing bil gick igenom, men ja kunde ju redovisa att mitt arbete ”indirekt” betalar bilen i och med hög milersättning.

Jag då Dilbah :rolleyes: jag bor ju osså i Malmö. Vill Du inte ta en Aperol med mig osså?! :D Ja tänker iallafall ta en ikväll & skåla för att Du är ett steg närmre en förhoppningsvis bättre ekonomiskt liv... :)

Ps. Skriv inget om förmånsbilen. Ditt ärende kommer ju ändå inte handläggas förrän efter Du är av med bilen likväl...
Min leasing bil gick igenom, men ja kunde ju redovisa att mitt arbete ”indirekt” betalar bilen i och med hög milersättning.
Att du ska vara med är ju en självklarhet @Kimsan72! Det vet du:)! Skulle aldrig missa att träffa dig när jag befinner mig i Malmö❤️!

Ok två olika bud! Skriva eller ej om billeasing. Tänkte precis så som du skriver att jag i juni kommer meddela KFM att jag inte har förmånsbil längre då det idag står i min inkomstredogörelse. Aja får se hur jag gör....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp