Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns det någon som har överklagat till tingsrätten och som det gått bra för? Hur lång tid innan man får besked?

Tackar! Jag har kollat upp det där ! :) :)

Finns det någon som har överklagat till tingsrätten och som det gått bra för? Hur lång tid innan man får besked?
Hej
För mig tog det fyra månader, men de valde att gå på kronofogdens avslag. För min del var det väntat, men gjorde det i väntan på ansöka på nytt. Mina sista lån var inte så gamla.

Är iväg på häst tävling, så svarar lite snabbt :) Ja hade mitt första samtal i torsdags med en oerhört trevlig handläggare hos Skusan här i Malmö. Vi hade ett långt och detaljerat samtal. Han ämnar inleda. Ja fick dock en ”hemläxa” avseende ett samtal för att få en sak tydliggjord och detta återkopplade jag till min handläggare med igår.
Han vill samspråka med en kollega hur förbehållsbeloppet ska bli med tanke på att dottern bor hemma & för att blidka borgenärerna då dom själva kollar upp sånt.
Han återkommer nu på tisdag !
Ett raktigenom respektfullt och förtroligt samtal där jag kände mig lyssnad på.
Han kom absolut med synpunkter/frågor & vissa bemötte jag mindre bra, t.ex vad har Du använt pengarna till?! Bra fråga, men ja har inget legitimt/hållbart svar och det kände ja mig manad att erkänna... Inga lögner, inga svepskäl - rakt igenom ett transparent & ärligt samtal ! :)
Tjoho Kimsan, glad jag blir att läsa detta <3 Är säker på att det går vägen!! Ang nya lån så tror jag att de har överseende att man så gott det går har försökt lösa gamla lån med nya lån för att överleva. Det är ju egentligen inga nya lån , utan överlevnadslån pga andra lån man inte kan hantera pga räntan :-o Håller tummarna så hårt för dig nu!!

Jag har läst utredningar där dom har föreslagit att skuldsanerings perioden skulle kortas ner, men detta har inte lyssnats på, så jag tror inte att detta är uppe på tapeten längre.
Jag tror man ska vara tacksam över en 5- årig plan. Bara detta med 2 betalfria månader/år samt en månatlig extra buffert peng är ju bara det en ren ”gudagåva”.
Min handläggare nämnde 800kr/mån i extra buffert - jag bad honom minska detta till minimum 500kr istället...
Allt för att stilla mitt dåliga samvete gentemot borgenärerna... :(

Först måste jag gratta dig till din kontakt med handläggare...hoppas du får inledande och sedermera ett beviljande.

Sen blir jag fundersam över att du inte bara accepterar förslaget på 800 kr/mån. Tänk om det dyker upp något du absolut inte förutsett...din hund- veterinär, dina tänder mm. Sätt undan de 300 kr/mån i stället, varför inte betala hundförsäkring, 3600 kr per år kan du ha som extra extra:)

Jag har 5 djur som är försäkrade, hem- och bilförsäkring. Går någon tand sönder vill jag kunna fixa framförallt om det gäller det som syns i mitt smile. Kostar skjortan. En fasad typ 10' och brygga typ 6'. JAG KOMMER om jag får inledande med förslag acceptera allt jag kan få...;)

Tänk på dig själv fina du.

Ps. Såg du att polisen på FB skrev om det här med pengar-spel-tonåringar-utlåning av personnummer?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp