Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag ringde min handläggare mig igen - and it’s lookin’ GOOD - so far !
Trevligt samtal där jag slutligen fick veta vad jag ska betala in till Skusan under inledandet... :)
Skulle dock stämma av ytterligare en sak med någon annan och ”slutligt” besked kommer imorgon...
Handläggaren är försiktigt positiv att detta skall gå vägen med en betoning på att vi tar ”ett steg i taget”... :)

Har Era handläggare oxå varit försiktiga i sina val av ord?!
Ja. Hon var väldigt återhållsam i början.

Ja. Hon var väldigt återhållsam i början.

”Min” handläggare är väll inte direkt återhållsam i ordets rätta bemärkelse utan mer försiktig med orden avseende om det kommer gå igenom eller ej... Han är väldigt försiktig i sina val av ord...så att säga !
Han har kanske sett många som har stupat på mållinjen...typ... men ja vet inte !

Trevligt samtal där jag slutligen fick veta vad jag ska betala in till Skusan under inledandet... :)
Skulle dock stämma av ytterligare en sak med någon annan och ”slutligt” besked kommer imorgon...
Handläggaren är försiktigt positiv att detta skall gå vägen med en betoning på att vi tar ”ett steg i taget”... :)

Spännande! :) Min var kanske inte direkt försiktig med val av ord. Däremot rak och tydlig med att det fanns både saker som vägde för och emot att min sanering skulle gå igenom. Tror att många säkert är extra försiktiga för att inte inge falska förhoppningar.

”Min” handläggare är väll inte direkt återhållsam i ordets rätta bemärkelse utan mer försiktig med orden avseende om det kommer gå igenom eller ej... Han är väldigt försiktig i sina val av ord...så att säga !
Han har kanske sett många som har stupat på mållinjen...typ... men ja vet inte !
Det var även min, kommer du inte ihåg hur nojjig jag var. -:)

Vad får du betala till skusan under inkedande ?

Vad får du betala till skusan under inkedande ?

Ca 1000kr mer än idag med löneutmätning pga att han räknade in dotterns betalning till hemmet.
I torsdags ville han ”ge” mig 800kr i buffert, idag ville han ”ge” mig 1000kr, men vi enades om 500kr efter lite diskussion om varför ja ville ha de så...
Dumdristigt?!
Kanske...men de känns bättre så i mitt hjärta iallafall... :)

@Dilbah och @Syrran som oxå har privatleasade bilar, så här resonerade min handläggare efter dialog med KF:s egna jurister:

Bilen var inget hinder tack vare följande:
Den ska snart återlämnas (sista juli), den har en billig månadskostnad samt så kunde ja redovisa att den inte har belastat min privatekonomi.
...men detta är en bedömning från fall till fall tydligen, men så resonerades det gällande ”mitt case”.

Ca 1000kr mer än idag med löneutmätning pga att han räknade in dotterns betalning till hemmet.
I torsdags ville han ”ge” mig 800kr i buffert, idag ville han ”ge” mig 1000kr, men vi enades om 500kr efter lite diskussion om varför ja ville ha de så...
Dumdristigt?!
Kanske...men de känns bättre så i mitt hjärta iallafall... :)
Hur motiverade han de 1000 kr ?
Jag kommer få 900 kr trots att jag är ensamstående till ett icke arbetande barn. Det är verkligen stor skillnad i handläggningen.

Hur motiverade han de 1000 kr ?
Jag kommer få 900 kr trots att jag är ensamstående till ett icke arbetande barn. Det är verkligen stor skillnad i handläggningen.

Då ja bara fick informationen muntligt, så hade ja lite svårt att hänga med... Mina tankar for runt i huvudet på mig... :( Kommer uträkningen finnas med på de papper som ja får hem vid ett eventuellt inledande?!

...men vad menar du med 900kr?

Då ja bara fick informationen muntligt, så hade ja lite svårt att hänga med... Mina tankar for runt i huvudet på mig... :( Kommer uträkningen finnas med på de papper som ja får hem vid ett eventuellt inledande?!

...men vad menar du med 900kr?
Ja, det kommer att redovisas likt det du fick vid löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp