Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack ! Ja, han kändes oerhört bra och det kommer jag vidhålla även om de inte går vägen... :)

Min ”läxa” bestod av att just ringa mitt finansieringsbolag dit ja betalar för min privata leasingbil för att säkerställa vad som gäller från deras sida vid ett ”inledande” då formuleringen i själva avtalet är luddigt... Där står att ”avtalet kan komma att sägas upp” inte ”kommer säger upp”.
Handläggaren ville enkom få vetskap om vad som gällde och om det kan innebära att en skuld uppstår pga bilen efter inledande.
Han hade dock inga egna synpunkter på att ja hade bilen då det som sagt enkom är 4 månader kvar på avtalet och att jag redovisade mina lönespecar som gör gällande att bilen inte har belastat min privata ekonomi.
Så bra. Låter som en vettig handläggare som inte ger ett avslag utan låter en reda ut saker först.

Vi pratade säkert i 1 1/2 timme. Ett mycket bra och avslappnat samtal. Vi gick igenom alla inlämnade uppgifter och om något hade förändrats sedan jag skickade in min ansökan avseende inkomst och utgifter.
Han hade självklart kollat min senaste deklaration och hade noterat att min redovisade månadsinkomst på årsbasis skilde sig mot deklarerad inkomst, vilket ja fick förklara.
Vi gick igenom min skuldbörda och varför den hade uppstått... Detta var den absolut jobbigaste delen då min skuldsättning började genom överkonsumtion/bättre leverne :(

Han berättade om processen, om vad han ansåg, men oxå om eventuella invändningar från borgenärerna...

Han menade på att han vill inleda, men att ja nog fick förvänta mig att just borgenärerna skulle ha invändningar...

Han skulle samspråka med en kollega gällande mitt eventuella förbehållsbelopp då ja berättade att min 20-åriga dotter bor hemma och uppbringar egen inkomst. Det kändes som att han vill arbeta för mitt case och att vi skulle säkerställa att vi blidkade borgenärerna så mycket som möjligt.

...men som sagt, jag har ännu inte fått inledande. Är försiktigt positiv. Kommer inte gå bananas om jag inte skulle få det. Jag VET att jag en dag kommer få de... och blir det inte nu, så ”harvar jag vidare” med löneutmätning ett tag till - ja dör inte av det ! :)
...men det hade varit innerligt skönt med att få skymta ljuset bortom horisonten... :)

Okey, frågade du vad och varför han trodde borgenärer skulle möjligtvis ha invändningar?

Så bra. Låter som en vettig handläggare som inte ger ett avslag utan låter en reda ut saker först.

Exakt så ! Han var oxå väldigt tydlig med att ja va oerhört transparent, typ som ”en öppen bok” ... oooopppppsss! :)

Hur förklarade du din senaste deklaration, har du tjänat mer än vad du uppgett är det därför den inte stämde överens? Vad svara du på det och vad sa handläggaren kring det?

Okey, frågade du vad och varför han trodde borgenärer skulle möjligtvis ha invändningar?

Ja & det var nog pga att ja hade konsumtions skulder som sedan genererade i tandvårdslån och sedan dumma överlevnadslån...
...oxå att mina lån är bortsett från ett samlingslån taget i januari 2015, för att samla ihop skräplån från tidigare år, så är många av mina lån från just åren efter min separation, dvs 2015-2017. :(
Dvs. relativt nytagna... :(

Hur förklarade du din senaste deklaration, har du tjänat mer än vad du uppgett är det därför den inte stämde överens? Vad svara du på det och vad sa handläggaren kring det?

Ja, jag har tjänat mer och detta pga bonus utbetalning samt semesterersättning.
Han verkade dock inte lägga några större värderingar i detta. Bonusen får vi vissa år om vi lever upp till ställda kriterier, men det är inte varje år som vi får detta.
Semesterersättningen genererar nästan ett påslag om 10.000kr extra brutto i juni lönen.

Ja, jag har tjänat mer och detta pga bonus utbetalning samt semesterersättning.
Han verkade dock inte lägga några större värderingar i detta. Bonusen får vi vissa år om vi lever upp till ställda kriterier, men det är inte varje år som vi får detta.
Semesterersättningen genererar nästan ett påslag om 10.000kr extra brutto i juni lönen.
Okej, för så är det för mig att ibland har tjänat extra, när jag jobbat storhelger osv . Får inga bonusar eller hög semesterersättning men ibland har jag jobbat extra och eftersom det inte har varit varje månad så har inte jag heller rapporterat in det till kfm.

Okej, för så är det för mig att ibland har tjänat extra, när jag jobbat storhelger osv . Får inga bonusar eller hög semesterersättning men ibland har jag jobbat extra och eftersom det inte har varit varje månad så har inte jag heller rapporterat in det till kfm.

Jag har ingen betald övertidsersättning (den är bortförhandlad sedan länge mot en extra semestervecka), så det kan inte ske på mig.

Jag har ingen betald övertidsersättning (den är bortförhandlad sedan länge mot en extra semestervecka), så det kan inte ske på mig.

Vilken tur att handläggaren inte la så stor vikt på det. Nu är jag nervös att det kommer bli mitt fall, jag glömde tom att lämna nys uppgifter när jag under en tid var sjukskriven ... var tveksamt om jag skulle få sjukpenning överhuvudtaget så den månaden kunde de bara utmäta ytterst lite, trodde att kfm hade kontakt med f-kassan men fick utbetalt min sjukpenning utan avdrag. Ändrade såklart mina uppgifter så fort jag kunde.
Jaja får jag avslag så är det definitivt pga detta men jag ger inte upp utan då får jag försöka igen tills det går igenom helt enkelt. :D

Vilken tur att handläggaren inte la så stor vikt på det. Nu är jag nervös att det kommer bli mitt fall, jag glömde tom att lämna nys uppgifter när jag under en tid var sjukskriven ... var tveksamt om jag skulle få sjukpenning överhuvudtaget så den månaden kunde de bara utmäta ytterst lite, trodde att kfm hade kontakt med f-kassan men fick utbetalt min sjukpenning utan avdrag. Ändrade såklart mina uppgifter så fort jag kunde.
Jaja får jag avslag så är det definitivt pga detta men jag ger inte upp utan då får jag försöka igen tills det går igenom helt enkelt. :D

Handläggarna lägger nog tyngd på olika saker. Min handläggare la rätt mycket tyngd på mitt enorma underskott av kapital vid båda mina senaste deklarationer från åren 2016 och 2017...
Underskottet talade sitt tydliga språk, uttryckligen ! :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp