Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det bästa är att man ser ett slut på eländet, jag struntar i buffertpengen. Får ju trots allt behålla lönen i juni och dec, det hade räckt för mig. Hade varit evigt tacksam om jag fått en sanering så jag kunde få mitt straff tidsbegränsat, bara det gör stor skillnad!

Det bästa är att man ser ett slut på eländet, jag struntar i buffertpengen. Får ju trots allt behålla lönen i juni och dec, det hade räckt för mig. Hade varit evigt tacksam om jag fått en sanering så jag kunde få mitt straff tidsbegränsat, bara det gör stor skillnad!

Kunde inte ha sagt de bättre själv ❤️

Min handläggare ansåg att 800kr var rimligt för min del...

Där ligger nog det normala, det vi hakade upp oss på var att det var ganska vanligt att dom som kanske egentligen skulle betala 500-1000 i månaden i stället fick utan betslplan då buffertbeloppet anpassades föf just det..

Där ligger nog det normala, det vi hakade upp oss på var att det var ganska vanligt att dom som kanske egentligen skulle betala 500-1000 i månaden i stället fick utan betslplan då buffertbeloppet anpassades föf just det..

Jo, jag har läst om dessa oxå...Inte helt ovanligt kanske, eller?! (Men) Varför tror Du handläggarna gör så månne?!

Senast ändrad:
Jo, jag har läst om dessa oxå...Inte helt ovanligt kanske, eller?! (Men) Varför tror Du handläggarna gör så månne?!

En ren gissning är att det är kopplat till att en skuldsanering utan betalningsplan är lättare att slutföra än en där man måste göra betalningar.

Dom har väl satt av tid till det helt enkelt, man kanske hittat att en del är konstigt och inte stämmer.
Buffertpengen kan jag förstå om dom ifrågasätter, det har nog jag gjort några gånger också på tidigare jobb, utan några egentliga speciella skäl annat än att man hade glasögon kunde den där bufferten hamna uppåt 17-1800 kr, och när man kollade betalningsförmågan så innebar det att man hade slagit över till minus i beräkningen och därför inte skulle betala något.
Förstår inte vad ni menar buffertpengar?

Förstår inte vad ni menar buffertpengar?
I en skuldsanering får man alltid behålla en buffertpeng till oförutsedda utgifter.
Om du blir sjuk tex ska du ändå betala in samma summa till skusan och då ska buffertpengen täcka det. Vid länge sjukdom kan en omprövning göras men ej vid kortare sjukdom.

Senast ändrad:
Omg @Kimsan72 har du fått inledande?

Är iväg på häst tävling, så svarar lite snabbt :) Ja hade mitt första samtal i torsdags med en oerhört trevlig handläggare hos Skusan här i Malmö. Vi hade ett långt och detaljerat samtal. Han ämnar inleda. Ja fick dock en ”hemläxa” avseende ett samtal för att få en sak tydliggjord och detta återkopplade jag till min handläggare med igår.
Han vill samspråka med en kollega hur förbehållsbeloppet ska bli med tanke på att dottern bor hemma & för att blidka borgenärerna då dom själva kollar upp sånt.
Han återkommer nu på tisdag !
Ett raktigenom respektfullt och förtroligt samtal där jag kände mig lyssnad på.
Han kom absolut med synpunkter/frågor & vissa bemötte jag mindre bra, t.ex vad har Du använt pengarna till?! Bra fråga, men ja har inget legitimt/hållbart svar och det kände ja mig manad att erkänna... Inga lögner, inga svepskäl - rakt igenom ett transparent & ärligt samtal ! :)

Senast ändrad:
Är iväg på häst tävling, så svarar lite snabbt :) Ja hade mitt första samtal i torsdags med en oerhört trevlig handläggare hos Skusan här i Malmö. Vi hade ett långt och detaljerat samtal. Han ämnar inleda. Ja fick dock en ”hemläxa” avseende ett samtal för att få en sak tydliggjord och detta återkopplade jag till min handläggare med igår.
Han vill samspråka med en kollega hur förbehållsbeloppet ska bli med tanke på att dottern bor hemma & för att blidka borgenärerna då dom själva kollar upp sånt.
Han återkommer nu på tisdag !
Ett raktigenom respektfullt och förtroligt samtal där jag kände mig lyssnad på.
Han kom absolut med synpunkter/frågor & vissa bemötte jag mindre bra, t.ex vad har Du använt pengarna till?! Bra fråga, men ja har inget legitimt/hållbart svar och det kände ja mig manad att erkänna... Inga lögner, inga svepskäl - rakt igenom ett transparent & ärligt samtal ! :)
Tack för svar men nu blev jag lite nervös av alla frågor de kommer att ställa. Har inget att dölja och kommer svara ärligt men nervös över att mina ärliga svar kommer leda till avslag. Vad menar han med vad du har gjort med pengarna? Du menar de som lades undan innan löneutmätning? Nu till den viktiga frågan. Vad ansåg de om billeasing?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp