- Meddelanden
- 71
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 187
Aha, så om man skulle få en inledande efter påsk/början på maj, så kommer man att få behålla juni lönen då för den är också betalningsfri har jag förstått... Då ska man deklarera med snigelposten då så man kanske kan få behålla den också och inte få en utbetalning på skatteåterbäringen innan påsk? (Bara tänker högt nu?)
Har du tur får du behålla hela lönen även den månaden du får inledande.
Vi fick inledande 25 sept och skulle börja betala på betalplanen i okt.
Lönen med dragen utmätning hade ju redan dimpit ner på kontot samma dag vi fick inledande men döm om vår förvåning när vi några dagar senare loggar in på banken för att lägga in räkningar och ser vi har
vääääldigt mycket pengar på konto
Senare samma dag fick vi brev om att kf betalat tillbaka det dom tog i löneutmätning den 25
Bara tacka och ta emot

Och som ovan skriver....under inledande får man ej behålla det på skatten man kanske får tillbaka när man deklarerat men däremot om den vinner laga kraft och du får skuldsanering så får du sen därefter behålla skattepengarna.
Jag skulle betala in skatt i dec -18 som jag betalat för lite och hade lagt undan för det från det vi fick tillbaka i sept från kf.
Men därmed en förvåning till...jag fick brev från skatteverket efter inledande att jag ej skulle betala in den då den uppstod innan 25 sep och således ingick i skuldsaneringen trots att den inte skulle betalas förräns i dec