Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Aha, så om man skulle få en inledande efter påsk/början på maj, så kommer man att få behålla juni lönen då för den är också betalningsfri har jag förstått... Då ska man deklarera med snigelposten då så man kanske kan få behålla den också och inte få en utbetalning på skatteåterbäringen innan påsk? (Bara tänker högt nu?)

Har du tur får du behålla hela lönen även den månaden du får inledande.

Vi fick inledande 25 sept och skulle börja betala på betalplanen i okt.
Lönen med dragen utmätning hade ju redan dimpit ner på kontot samma dag vi fick inledande men döm om vår förvåning när vi några dagar senare loggar in på banken för att lägga in räkningar och ser vi har
vääääldigt mycket pengar på konto o_O
Senare samma dag fick vi brev om att kf betalat tillbaka det dom tog i löneutmätning den 25 o_O
Bara tacka och ta emot :)

Och som ovan skriver....under inledande får man ej behålla det på skatten man kanske får tillbaka när man deklarerat men däremot om den vinner laga kraft och du får skuldsanering så får du sen därefter behålla skattepengarna.

Jag skulle betala in skatt i dec -18 som jag betalat för lite och hade lagt undan för det från det vi fick tillbaka i sept från kf.
Men därmed en förvåning till...jag fick brev från skatteverket efter inledande att jag ej skulle betala in den då den uppstod innan 25 sep och således ingick i skuldsaneringen trots att den inte skulle betalas förräns i dec o_O

Har du tur får du behålla hela lönen även den månaden du får inledande.

Vi fick inledande 25 sept och skulle börja betala på betalplanen i okt.
Lönen med dragen utmätning hade ju redan dimpit ner på kontot samma dag vi fick inledande men döm om vår förvåning när vi några dagar senare loggar in på banken för att lägga in räkningar och ser vi har
vääääldigt mycket pengar på konto o_O
Senare samma dag fick vi brev om att kf betalat tillbaka det dom tog i löneutmätning den 25 o_O
Bara tacka och ta emot :)

Och som ovan skriver....under inledande får man ej behålla det på skatten man kanske får tillbaka när man deklarerat men däremot om den vinner laga kraft och du får skuldsanering så får du sen därefter behålla skattepengarna.

Jag skulle betala in skatt i dec -18 som jag betalat för lite och hade lagt undan för det från det vi fick tillbaka i sept från kf.
Men därmed en förvåning till...jag fick brev från skatteverket efter inledande att jag ej skulle betala in den då den uppstod innan 25 sep och således ingick i skuldsaneringen trots att den inte skulle betalas förräns i dec o_O

Det är den sedvanliga rutinen vad jag har kunnat läsa mig till, men härligt att det kom som en överraskning för Er :) Bra och intressant info från Dig... :)

Ja jag vet faktiskt inte hur jag ska göra nu. Ska ringa min skuldrådgivare imorgon och höra vad hon tycker. Funderar på att ringa och tacka min handläggare på banken också för att hon kom med så bra råd att överlåta min bostad. Jag är inte glad på henne kan jag säga!

Ja jag vet faktiskt inte hur jag ska göra nu. Ska ringa min skuldrådgivare imorgon och höra vad hon tycker. Funderar på att ringa och tacka min handläggare på banken också för att hon kom med så bra råd att överlåta min bostad. Jag är inte glad på henne kan jag säga!
Jag är väl totalt körd vad gäller skuldsanering tack vare henne för att jag överlåtit bostaden kan ju inte ändras. Herregud vilket nedslag. Hur mycket skit i sitt liv ska man tåla utan att gå under för det är nära botten nu. Är så arg så jag skakar!

Jag är väl totalt körd vad gäller skuldsanering tack vare henne för att jag överlåtit bostaden kan ju inte ändras. Herregud vilket nedslag. Hur mycket skit i sitt liv ska man tåla utan att gå under för det är nära botten nu. Är så arg så jag skakar!
Jag är så ledsen för din skull, jag har hållit tummarna så hårt för att din skuldsanering skulle gå igenom.

Totalt körd bör Du inte vara - iallafall inte längre fram (även då ja har respekt för att det inte är till någon tröst nu), men i avslaget - framgick bara det som genererade själva avslaget, för mig veterligen brukar dom även skriva det som ses som ”positivt” för en skuldsanering?

Totalt körd bör Du inte vara - iallafall inte längre fram (även då ja har respekt för att det inte är till någon tröst nu), men i avslaget - framgick bara det som genererade själva avslaget, för mig veterligen brukar dom även skriva det som ses som ”positivt” för en skuldsanering?
Ja det som va ”positivt” var att jag hade så mycket skulder som skulle va svårt att betala med löneutmätning och att jag var spelfri.

Blä, något inkasso bolag skickade brev att dom lämnat över skulden till KF idag. :(

Hur länge har du varit spelfri Idapida och hur stora skulder har du? Jag har varit spelfri i sex månsder, skulderna har ökat till 1,6 milj nu och skickade med rådgivarens hjälp in ansökan i måndags. Sista lånet/missbrukade krediten var i augusti 2018. Två barn som inte är tonåringar ännu.
Vad tror ni som har varit med här länge?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp