Fick brev idag att det vart avslag på ansökan om skuldsanering tack vare att jag överlät min bostadsrätt. Tack banken!
Åhhhh jag är verkligen ledsen för din skull. -Fick brev idag att det vart avslag på ansökan om skuldsanering tack vare att jag överlät min bostadsrätt. Tack banken!

Fick brev idag att det vart avslag på ansökan om skuldsanering tack vare att jag överlät min bostadsrätt. Tack banken!
Allt sånt ska du nonchalera.Förjävligt, När jag fick inledande så fick jag information av handläggaren att jag inte fick betala några skulder själv som var med i sanering, då man inte fick gynna en långivare. Sedan dess så får jag fantastiska mail och sms från långivare som erbjuder extremt bra avbetalningsplaner och slopad ränta.t.o.m avräkning av upparbetad ränta.
Fick ett igår där jag har en skuld på 120 000, varav ca hälften är ränta, dem kunde tänka sig att ta bort räntekravet och frysa räntan. Skulden blir då 60 000 och avbet 500:- i månaden... Är det som dem försöker lura en så att man inte får skuldsanering?
Gäller det även i en skilsmässa där man blivit utköpt av den andra hälften och sedan betalt de pengarna som den försäljningen gav till kronofogden? (Kanske bara nojjig men måste fråga)Vad jag hört av skuldsaneringen så i princip ja, om det var något av värde.
Det beror på när "framtiden" är tror jag..
Funderar på det men kostar det att dra in tingsrätten och måste man dit på nåt förhör. Låter så otäckt med tingsrätten..Åhhhh jag är verkligen ledsen för din skull. -
Kan du inte överklaga och hänvisa till bankens handläggande ?
Nej, du går in på KFM sida, under ansökan om skuldsanering finns det en överklaga avslag av skuldsanering.Funderar på det men kostar det att dra in tingsrätten och måste man dit på nåt förhör. Låter så otäckt med tingsrätten..
Då har du ju låtit pengarna gå till dina skulder och inte gjort en sk skenöverföring.Gäller det även i en skilsmässa där man blivit utköpt av den andra hälften och sedan betalt de pengarna som den försäljningen gav till kronofogden? (Kanske bara nojjig men måste fråga)