Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Allt sånt ska du nonchalera.
Jag har fått erfara en massa tråkigheter efter inledande där bolagen lämnat in felaktiga uppgifter, lämnat in fodran på två lån varav det ena inte existerade, datum för tagandet av lån långt efter min ansökan, fel summor osv osv. Allt för att omöjliggöra ett beviljande. Jag har dock kunnat motbevisa allt och de fick dra tillbaka den ena skulden, revidera summor samt ändra datum för lånen.
Smutsiga marknad!!!

Ja verkar vara rena vilda västern, har även fått hem en massa brev om att olika företag sålt skulder till höger vänster och sedan skickat in för utmätning, verkar inte som att fogden har koll heller, fick senast igår ett brev där det stod att skulden uppkommit efter inledandet. Lånet är taget 2012... Men sålt och köpt av Intrum som skickat det till verkställning för två veckor sedan och angett det som datum när skulden uppkom...

Ja verkar vara rena vilda västern, har även fått hem en massa brev om att olika företag sålt skulder till höger vänster och sedan skickat in för utmätning, verkar inte som att fogden har koll heller, fick senast igår ett brev där det stod att skulden uppkommit efter inledandet. Lånet är taget 2012... Men sålt och köpt av Intrum som skickat det till verkställning för två veckor sedan och angett det som datum när skulden uppkom...
Exakt så flera gjort hos mig också. Uppgett uppköpet av lånen som lånedatum.
Hoppas att du sparat handlingar/dokument då lär det inte bli något problem.

Jag hittar bara omprövning av skuldsanering. Hittar inget om att överklaga..

Jag hittar bara omprövning av skuldsanering. Hittar inget om att överklaga..
Det är den jag menar.
Är kanske något annat, tex höjd lön osv.
Borde stå info i brevet du fick hur du överklagar.

Senast ändrad:
Fick brev idag att det vart avslag på ansökan om skuldsanering tack vare att jag överlät min bostadsrätt. Tack banken!

Beklagar innerligt... Inte för att jag vet vad det är värt då det åligger en själv att "kolla upp och ta ansvar", men kan Du inte skicka in en överklagan med hänvisning till att Du hade lyssnat på Din bank handläggare och enkom följde dennes råd.

Exakt så flera gjort hos mig också. Uppgett uppköpet av lånen som lånedatum.
Hoppas att du sparat handlingar/dokument då lär det inte bli något problem.

Hände i mitt i en seperation, så har inte kvar några papper och inte heller bankkontot det gäller... Intrum lånar väl inte ut pengar vad jag vet dock, så dem borde inte kunna hävda att jag tagit ett lån hos dem för två veckor sedan... Har inte fått några frågor av skusan än och utmätningen pausade i väntan på utresan om skulden uppkommit innan eller efter inledandet...

Allt sånt ska du nonchalera.
Jag har fått erfara en massa tråkigheter efter inledande där bolagen lämnat in felaktiga uppgifter, lämnat in fodran på två lån varav det ena inte existerade, datum för tagandet av lån långt efter min ansökan, fel summor osv osv. Allt för att omöjliggöra ett beviljande. Jag har dock kunnat motbevisa allt och de fick dra tillbaka den ena skulden, revidera summor samt ändra datum för lånen.
Smutsiga marknad!!!

Jag tycker Du grovt generaliserar nu med "smutsig marknad" .

Åh tråkigt besked!

Men som kimsan med fler säger så kör en överklagan

Du har absolut inget att förlora på det

Sedan hur TR väljer att gå får man se och väljer dem att gå på KFM eller din linje återstår att se

Skulle de välja de andra får du ansökan igen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp