Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så när man får ett beslut om inledande skuldsanering så stoppar de löneutmätningen direkt, är det rätt uppfattat?

Man får en annan avbet direkt?

Förlåt kanske dumma frågor, men försöker kartlägga och förstå lite mer exakt hur det fungerar, trots att jag fått det förklarat för mig men det känns inte som det är "på riktigt" utan mer "paragrafmässigt"...
Ja utmätningen stoppas vid inledande

Om du har inledande så ingår väl skulden till ditt ex i den ?
Då kan du ju släppa det för tillfället ?
Tyvärr.
Mitt ex hade inte utmätning. KF o jag har jagat honom till över 20 arbetsgivare för att kunna utmäta lön. Aset har på samtliga jobb fått sparken mellan 1 dag till 1 vecka för fylla i köket, stölder, sexuella handlingar mm.
Soc hjälpte aset med skusan, den inleddes och då utmättes inget trots att han då hade 2,5 mån på nåder (trots fylla)med lön som jag skrev innan. Han fick alltså behålla full månadslön i 2,5 månader.

KF beviljade aset skusan 45' på 5 år. Jag skulle inte fått mycket. Gjorde mig förtvivlad. Aset svarade inte på KF's kommunikation om förslag trots påminnelser varför de gav honom avslag.
Aset överklagade inte och har inte ansökt igen vilket jag är glad över.
Om han bara skulle betalar 45' och sen efter 5 år ärver till ett värde av ca 1 miljon...fruktansvärt för mig och den ansra kvinnan han lurat. Hon har fordran på honom på 300' hos KF. Alltså över 800' till 2 privatpersoner på skattade kronor. Det spelade ingen roll att vi lämnade invändningar. Hon sitter fast på KF tack vare sol- o våraren och så nu även jag.

Jag väntar på att han ärver. Ensam arvtagare. Jag och andra bevakar adressen och bostadsrätten OCH ... KF har bett mig om hjälp att bevaka bostadsrätten, de inte har resurser. De tror att aset kommer att hinna ta pengarna och lämna landet.
(Borde ligga spärr på bank och pass)
Suck

Senast ändrad:
Läste igen vad du skriver...
Det är inte jag som är skyldig.
Han har en skuld till migo_O

Så när man får ett beslut om inledande skuldsanering så stoppar de löneutmätningen direkt, är det rätt uppfattat?

Förlåt kanske dumma frågor, men försöker kartlägga och förstå lite mer exakt hur det fungerar, trots att jag fått det förklarat för mig men det känns inte som det är "på riktigt" utan mer "paragrafmässigt"...

Som jag har förstått det:
Utmätning stoppas vid inledande men du måste fortsätta betala likväl...

:rolleyes:Slänger ut frågan igen:

Jag undrar om någon här har/har haft provansanställning med krigsplacering och det krävdes UC för anställning?
Om du finns och du fått utmätning på lönen- hur gick det för dig? Fick du sluta?

Som jag har förstått det:
Utmätning stoppas vid inledande men du måste fortsätta betala likväl...
Vid inledande betalar du enligt betalningsplan som du får i samband med inledande. Löneutmätning stoppas direkt.
Jag fick inledande i slutet av november, december var betalningsfri så jag startade att betala i januari.

Aha, så om man skulle få en inledande efter påsk/början på maj, så kommer man att få behålla juni lönen då för den är också betalningsfri har jag förstått... Då ska man deklarera med snigelposten då så man kanske kan få behålla den också och inte få en utbetalning på skatteåterbäringen innan påsk? (Bara tänker högt nu?)

Aha, så om man skulle få en inledande efter påsk/början på maj, så kommer man att få behålla juni lönen då för den är också betalningsfri har jag förstått... Då ska man deklarera med snigelposten då så man kanske kan få behålla den också och inte få en utbetalning på skatteåterbäringen innan påsk? (Bara tänker högt nu?)
Du får endast behålla skattepengar vid beviljad skuldsanering ej vid inledande
Ja juni blir betalningsfri. -:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp