Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hade heller aldrig låtit någon blåsa mig på en massa pengar. Det kostar väl inte ens 1000kr att låta kfm driva in en skuld per år?
Jag hade gett upp efter fem år.
Vi är alla olika dock men jag hade inte orkat låta det äta upp mig, sinnesro är viktigare.

Jag läste något om anmärkningar osv. vid skuldsanering. Det spelar väl mindre roll om man får en anmärkning om/när man får skuldsanering för när saneringen är klar så försvinner väl den här anmärkningen eller har jag förstått det fel?

Har även läst en del inlägg nu och har en fråga, jag hoppas få en skuldsanering och väntar ett inledande beslut efter påsk/början på maj och undrar om det är så att de stoppar löneutmätningen direkt och man då får behålla sin lön plötsligt i en-två månader eller har jag missförstått de inläggen? De måste jag väl nästan ha gjort?

Jag läste något om anmärkningar osv. vid skuldsanering. Det spelar väl mindre roll om man får en anmärkning om/när man får skuldsanering för när saneringen är klar så försvinner väl den här anmärkningen eller har jag förstått det fel?

Har även läst en del inlägg nu och har en fråga, jag hoppas få en skuldsanering och väntar ett inledande beslut efter påsk/början på maj och undrar om det är så att de stoppar löneutmätningen direkt och man då får behålla sin lön plötsligt i en-två månader eller har jag missförstått de inläggen? De måste jag väl nästan ha gjort?

För mig så fick jag inledande i början av februari och skulle börja betala samma månad, så blev ingen lön för mig att behålla. Har aldrig haft löneutmätning, så vet inte hur det fungerar där.

För mig så fick jag inledande i början av februari och skulle börja betala samma månad, så blev ingen lön för mig att behålla. Har aldrig haft löneutmätning, så vet inte hur det fungerar där.
Ja, det låter ju mest rimligt och det var så jag trodde det fungerade! :)

Hade heller aldrig låtit någon blåsa mig på en massa pengar. Det kostar väl inte ens 1000kr att låta kfm driva in en skuld per år?
Det kostar 600 kr/år och skuld. För min del 1200 kr/år. Denna summa läggs på de två skulder aset har till mig. Över en halv milj.

Så när man får ett beslut om inledande skuldsanering så stoppar de löneutmätningen direkt, är det rätt uppfattat?

Man får en annan avbet direkt?

Förlåt kanske dumma frågor, men försöker kartlägga och förstå lite mer exakt hur det fungerar, trots att jag fått det förklarat för mig men det känns inte som det är "på riktigt" utan mer "paragrafmässigt"...

Om du har inledande så ingår väl skulden till ditt ex i den ?
Då kan du ju släppa det för tillfället ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp