Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sen om jag förstått allt rätt så vid en överklagan går de till jurist?

Men även du har rätt att svara på överklagan om jag förstått allt rätt?

Sen om jag förstått allt rätt så vid en överklagan går de till jurist?

Men även du har rätt att svara på överklagan om jag förstått allt rätt?

Du har tolkat det alldeles rätt. Man ges alltid en möjlighet att kommentera de eventuella överklaganden som inkommer innan beslut sedan fattas av KF:s interna jurister.

Undrar hur funkar det om min sambo köper en bil på avbetalning på sitt namn som jag använder ? Har skuldsanering men han har tröttnat på att laga min bil. Han skulle ta lån på sig och han kommer stå som ägare.

Undrar hur funkar det om min sambo köper en bil på avbetalning på sitt namn som jag använder ? Har skuldsanering men han har tröttnat på att laga min bil. Han skulle ta lån på sig och han kommer stå som ägare.

Inget bör kunna hända. KF bevakar ju inte Dig längre och så länge inte du står som
ägare på bilen (för det skulle ju Dina borgenären kunna se om dom vill leka detektiver), så bör Du kunna ”tuta & kör” så att säga... :D

Inget bör kunna hända. KF bevakar ju inte Dig längre och så länge inte du står som
ägare på bilen (för det skulle ju Dina borgenären kunna se om dom vill leka detektiver), så bör Du kunna ”tuta & kör” så att säga... :D

Bilar kollar de kanske inte, men tror du inte borgenärerna har koll på ens partners inkomst under skuldsanering? Tänker man ska kanske söka omprövning om den ökar mycket?

Tänker skriva lite om Löneutmätning - Skuldsanering
Då jag varit involverad i båda dessa..
När jag hade löneutmätning så var det existensminimum som gällde. Dock kunde jag vara sjukskriven och fick behålla lika mycket trots att jag varit sjuk och då fick KFM mindre pengar. Eventuell skatteåterbäring gick direkt till KFM.
Nu när jag har skuldsanering så lever jag fortfarande på existensminimum och är jag sjuk, ja då blir det mindre pengar. Så jag stannar inte hemma förrän jag är i princip dödssjuk..Jag får behålla hela juni och december lönen. Jobbar jag över så får jag behålla även det. Skatteåterbäring får jag behålla. Löneförhöjning får jag också behålla. Tillhör även den lilla skaran som har tandvård på högkostnadsskyddet då jag har svår reumatism. Bara vetenskapen att om mina tänder kraschar så har jag råd att gå till tandläkaren...

Eftersom jag inte dragit min min man i mina skulder vilket jag är oerhört tacksam för så kan jag beställa i hans namn om det är något jag behöver. För jag som har skuldsanering så är jag inte önskvärd om jag inte kan betala med kort när jag beställer.

Jag har 3,5 år kvar på min skuldsanering och det ser ljust ut då jag varit Spelfri i sex månader.
Spärrat mig i ett år på spelpaus.se. Min plan är att ta tillbaka mitt visakort och ha min månadspeng. I nuläget har jag enbart kontanter men jag vill även ha ansvar men går en försiktig väg. Vill även att min man ska känna sig trygg så vi får se..mitt mobila BankID är dock för tidigt ännu för så säker känner jag mig inte. Lite som en ettåring som precis börjat nya sina första vacklande steg i livet...
Men om man blir sjuk minskats inte kostnaden till kronofogden om
Man har intyg? Tex om du bryter benet eller blir långtidssjuk då får dom
Väl göra en ny bedömning annars verkar det helt galet! Även skuldsaneringen är väl inriktad på inkomsten och den kan ju förändrats!

Väl göra en ny bedömning annars verkar det helt galet! Även skuldsaneringen är väl inriktad på inkomsten och den kan ju förändrats!
Fram tills nya bedömningen är klar så ska man betala enligt betalplan om så blir fallet.

Absolut är det så..det jag skrev var mer de kortvariga sjukskrivningarna. Skulle jag bli sjuk en längre period så kontaktar man kronofogden så får de göra en ny bedömning. Frågan är hur fort det går?

Bilar kollar de kanske inte, men tror du inte borgenärerna har koll på ens partners inkomst under skuldsanering? Tänker man ska kanske söka omprövning om den ökar mycket?

Nä, det bör dom väll inte få ha?! Om dom skulle få ta kreditupplysning på ens partner i tid & otid, så kan de ju få ödesdigra konsekvenser för hen. Kan inte tänka mig att dom har den rätten...

Jag har skuldsanering inte han. Han har en "vanlig" löneökning enligt kollektiv på runt 800kr om året. Han har råd att köpa en bil på avbetalning. Så det enda jag undrar över är typ om något kan hända om jag använder den bilen? då han anser att den jag har kostar massa i att laga bara.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp