Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet ni? Jag tror alla som är i sitsen med lån och skulder upp över öronen känner sig totalt misslyckade då och då på grund av situationen. Det viktiga är att komma ihåg är att man inte är ensam och att bara för att vi kanske inte alltid gjort så bra val här i livet, innebär det inte att vi inte förtjänar att må bra. Oavsett om skuldsanering går igenom eller ej. Glöm inte det <3

Vet ni? Jag tror alla som är i sitsen med lån och skulder upp över öronen känner sig totalt misslyckade då och då på grund av situationen. Det viktiga är att komma ihåg är att man inte är ensam och att bara för att vi kanske inte alltid gjort så bra val här i livet, innebär det inte att vi inte förtjänar att må bra. Oavsett om skuldsanering går igenom eller ej. Glöm inte det <3

Amen to that !!! :)

Åh vilket inlägg det stärkte så kloka ord även Mats108 inlägg stärkte ni är underbara!

Hej hej alla! Jag har legat lite lågt med nätet ett tag. Idag så tog collector en uc på mig... antar det är för att de funderar på att överklaga?

Hej hej alla! Jag har legat lite lågt med nätet ett tag. Idag så tog collector en uc på mig... antar det är för att de funderar på att överklaga?
De vinner ingenting på att överklaga.. jag tänker på mina egna lån.. att överklaga när det inte finns någonting att klara på en löneutmätning .. borde ju bli lite mer vid en snabb beviljad skuldsanering. Annars - växer skulden o om du får skuldsanering blir det mindre med tiden att fördela ? Eller tänker jag fel? Det är lätt att bli nedslagen. Dagarna varierar nog för de flesta av oss. All väntan är vidrig mellan varven. Vet inte om tiden innan löneutmätning eller tiden från ansökan till inledande eller inledande till beslut är värst?
Hoppas och teor att det går vägen för dig. När tror du besked kommer?

Det behöver inte alls handla om en ”överklagan” utan att borgenären själv vill bilda sig en uppfattning på hur situationen ser ut för Dig, rent ekonomiskt & sen är dom ju fullt medvetna om att all info inte finns inkluderad via UC.
(Men) Att borgenärerna själv vill bilda sig en uppfattning finner inte jag märklig alls även då ja har respekt för Din oro...
Hang in there... de kommer alldeles säkert gå vägen för Dig :)

Det behöver inte alls handla om en ”överklagan” utan att borgenären själv vill bilda sig en uppfattning på hur situationen ser ut för Dig, rent ekonomiskt & sen är dom ju fullt medvetna om att all info inte finns inkluderad via UC.
(Men) Att borgenärerna själv vill bilda sig en uppfattning finner inte jag märklig alls även då ja har respekt för Din oro...
Hang in there... de kommer alldeles säkert gå vägen för Dig :)

Som nämnt redan behöver det inte betyda överklagan, för mig tog några UC men de som tog överklagande inte
Sen har nog en del som rutin att ta UC för att de själva vill se läget och inte bara som utskick :)

Dem vill nog få en bild hur läget ser ut

Hade ett par som under löneutmätningen tog UC och även nu vid inledande

Efter inledande beslut så blev en skuld sålt vidare till ett annat inkasso bolag

Jo förstår de vill kolla läget. Bara keep up och gilla läget. :) Bara en som tagit hitills. Har för mig det skickades ut typ 17e och de har väl haft ledigheter de med.

Jag har ingen aning om några kommer överklaga och med vilka skäl. Det var en formulering i brevet som inte kändes helt bra, men lyckades inte förklara riktigt. Bara vänta och se.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp