Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Absolut är det så..det jag skrev var mer de kortvariga sjukskrivningarna. Skulle jag bli sjuk en längre period så kontaktar man kronofogden så får de göra en ny bedömning. Frågan är hur fort det går?
Ja det tar säkert tid men förstår nu att du menar dom kortsiktiga!
Bra att det ändå går att jobba extra och få behålla dom pengarna fast det finns väl restriktioner där också

Har jag inte fel för mig så rapporteras numera månadsinkomst in varje månad till skatteverket och där kan väl myndigheter kolla upp en ?
Tänker att en nitisk borgenärer även kan kolla ens partner.
Detta är väl offentliga handlingar ?

Nä, det bör dom väll inte få ha?! Om dom skulle få ta kreditupplysning på ens partner i tid & otid, så kan de ju få ödesdigra konsekvenser för hen. Kan inte tänka mig att dom har den rätten...

Nä, tycker inte det. Men känner mig osäker på vad som gäller, får kolla upp noga om jag blir beviljad. Min fru har låg inkomst nu, men det kommer säkert ändra sig och ska man begära omprövning då? Jag har ingen koll på min frus inkomst då hon har eget företag. Hon har ju ingen rapporteringsplikt till mig liksom.

Har jag inte fel för mig så rapporteras numera månadsinkomst in varje månad till skatteverket och där kan väl myndigheter kolla upp en ?
Tänker att en nitisk borgenärer även kan kolla ens partner.
Detta är väl offentliga handlingar ?

Vet inte exakt hur det funkar, men det är nått nytt sen årsskiftet. Tänkte inte på att de kanske har möjlighet kolla så. Får man nått brev eller nått liknande som med en uc när de kollar på det viset tro?

Nä, tycker inte det. Men känner mig osäker på vad som gäller, får kolla upp noga om jag blir beviljad. Min fru har låg inkomst nu, men det kommer säkert ändra sig och ska man begära omprövning då? Jag har ingen koll på min frus inkomst då hon har eget företag. Hon har ju ingen rapporteringsplikt till mig liksom.

Det kan absolut vara så att Din betalningsförmåga till Skuldsaneringen står i proportion till Din hustrus inkomster i dagsläget och en omprövning bör ske om henne intäkter ändras. Dock tror jag som sagt att borgenärerna INTE äger rätten att kreditbevaka henne. Hon är inte föremål för åtgärder, men som sagt, bra att Du kontrollerar vad som gäller för Dig om hennes intäker ändras och det kan väll ändras åt både hållen, till både de bättre eller det sämre (men vi hoppas självklart inte till det sämre)... :)

Borde väl inte vara någon fara. Den är ju inte din i juridisk mening, och iom att du har skuldsanering kommer ju inte heller utmätning på fråga. Det finns enligt hörsägen sådana fall där en lånad bil blivit utmätt.

Problemet kommer väl till om det är moraliskt förenligt, alltså, lån vs ekonomisk rehab, även om de på pappret inte är dina. Men jo, visst måste det vara så, om kostnaderna blir LÄGRE och dessutom underlättar vardagen säger den moraliska kompassen ja :)

Jag har för tillfället ingen egen bil utan använder min sambos, mest hela tiden, då hon nära på aldrig nyttjar den. Det är ju i princip samma sak, skillnaden är ju att du får ett annat upplägg ”i smyg”, då omöjligt att då reda på skulle jag säga.

Så lycka till med bilköpet

Vet inte exakt hur det funkar, men det är nått nytt sen årsskiftet. Tänkte inte på att de kanske har möjlighet kolla så. Får man nått brev eller nått liknande som med en uc när de kollar på det viset tro?
Det tror jag inte att man får. Vet dock inte.

Och nej, inte kan borgenärerna ha rätten att kreditbevaka familjemedlemmar?

Borde väl inte vara någon fara. Den är ju inte din i juridisk mening, och iom att du har skuldsanering kommer ju inte heller utmätning på fråga. Det finns enligt hörsägen sådana fall där en lånad bil blivit utmätt.

Problemet kommer väl till om det är moraliskt förenligt, alltså, lån vs ekonomisk rehab, även om de på pappret inte är dina. Men jo, visst måste det vara så, om kostnaderna blir LÄGRE och dessutom underlättar vardagen säger den moraliska kompassen ja :)

Jag har för tillfället ingen egen bil utan använder min sambos, mest hela tiden, då hon nära på aldrig nyttjar den. Det är ju i princip samma sak, skillnaden är ju att du får ett annat upplägg ”i smyg”, då omöjligt att då reda på skulle jag säga.

Så lycka till med bilköpet

Bilen kommer vara hans och han ska åka och välja vilken bil då han vet bättre det är därför jag undrar då han inte ens påstår att jag får den utan han anser att det är bättre att jag får låna en bra bil att åka runt med så kan jag skaffa mig en bättre när jag är ute ur skiten istället för att kasta pengar i sjön typ.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp