Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sen finns det en anledning varför vi sitter i denna sitsen. Vi har på olika vis kraschat vår ekonomi. Att få en skusan och en ekonomisk rehabilitering är ett sätt att visa att man insett och gjort en resa mot ett ” friskt ” beteende beträffande pengar. Att inte uppge och undanhålla sånt som inte ” syns” är inte i enlighet med vad en skusan står för.

Nej, och det är väl ingen som har sagt att man inte ska uppge heller? Att jag frågade var för att jag var osäker på om man får behålla något av eventuell ersättning. Knappast så att jag skulle få för mig att äventyra skuldsaneringen om den går igenom, och inte annat heller för den delen :)

Nej, och det är väl ingen som har sagt att man inte ska uppge heller? Att jag frågade var för att jag var osäker på om man får behålla något av eventuell ersättning. Knappast så att jag skulle få för mig att äventyra skuldsaneringen om den går igenom, och inte annat heller för den delen :)
Det var inte något personligt eller att jag antog att du skulle göra det.
Var en reflektion och hur jag tänker. -:)

Det var inte något personligt eller att jag antog att du skulle göra det.
Var en reflektion och hur jag tänker. -:)

Nog jag som läste in för mycket. Ville bara förtydliga att jag är mån om att saker ska bli rätt från början :)

Nog jag som läste in för mycket. Ville bara förtydliga att jag är mån om att saker ska bli rätt från början :)
Det är lätt att man gör det. Man är i en pressad och sårbar situation samtidigt som man är livrädd för ett avslag.
Jag hoppas att det tiden som kommer ska gå fort och bli till vår fördel.

Det är lätt att man gör det. Man är i en pressad och sårbar situation samtidigt som man är livrädd för ett avslag.
Jag hoppas att det tiden som kommer ska gå fort och bli till vår fördel.

Det hoppas jag med, och som jag skrivit innan tror jag att du har en bra chans att få igenom. Skulle vara så skönt att bli av med den hr stressen som äter upp inifrån och ut. Jag försöker även tänka att om det inte går igenom den här gången, vänta någon månad efter besked och skicka in på nytt. Just nu väntar jag på vad juristen ska ge besked då det skickades vidare dit efter att Arvato eller hur de nu stavar motsatte sig.

W O R D S !! :) Du är inte omyndigförklarad för att Du har skulder eller får en skuldsanering... Följ de råd som ges på KF:s hemsida alternativt på Skatteverkets hemsida, så kommer du göra rätt! :)

Det hoppas jag med, och som jag skrivit innan tror jag att du har en bra chans att få igenom. Skulle vara så skönt att bli av med den hr stressen som äter upp inifrån och ut. Jag försöker även tänka att om det inte går igenom den här gången, vänta någon månad efter besked och skicka in på nytt. Just nu väntar jag på vad juristen ska ge besked då det skickades vidare dit efter att Arvato eller hur de nu stavar motsatte sig.
Det som ändå är positivt är att inte ha fått ett avslag utan inledande. Då vet man att det finns en möjlighet att få skusan i framtiden åtminstone.

Pratade med min handläggare på skusan idag. På frågan om övertid och inkomstökning så fick jag svaret att enstaka ggr är okej men handlar det om upprepade ggr så ska betalningsplanen räknas om.
Likaså vid löneökning, gåvor, osv.
Det är okej att ha ett sparande på sitt konto om det handlar om att man sparat under tiden av tex de betalningsfria månaderna el snålat under tiden.
På frågan om nya lån kan ge avslag fuck jag svaret att utredningen fortsätter när alla skickat in sina krav och att vi då diskuterar det tillsammans. Jag frågade om snabblånebolagen skickar in när man lånat första gången men det är endast det sista lånet som syns.
Jag har dock sammanställt när jag lånade första gången genom att gå tillbaka i min mejl som jag ej raderat sen 2010. Ett litet tips till er andra är att kolla när ni lånade av de olika bolagen första gången för att påvisa att ni lånat om x flera om skusan vill avslå pga ” nya ” lån.

Senast ändrad:
Pratade med min handläggare på skusan idag. På frågan om övertid och inkomstökning så fick jag svaret att enstaka ggr är okej men handlar det om upprepade ggr så ska betalningsplanen räknas om.
Likaså vid löneökning, gåvor, osv.
Det är okej att ha ett sparande på sitt konto om det handlar om att man sparat under tiden av tex de betalningsfria månaderna el snålat under tiden.
På frågan om nya lån kan ge avslag fuck jag svaret att utredningen fortsätter när alla skickat in sina krav och att vi då diskuterar det tillsammans. Jag frågade om det snabblånebolagen skickar in när man lånat första gången men det är endast det sista lånet som syns.
Jag har dock sammanställt när jag lånade första gången genom att gå tillbaka i min mejl som jag ej raderat sen 2010. Ett litet tips till er andra är att kolla när ni lånade av de olika bolagen första gången för att påvisa att ni lånat om x flera om skusan vill avslå pga ” nya ” lån.

Mycket bra info :) Undrar just om det gäller stora lån oxå, som t.ex. Bank Norwegian där jag har höjt lånet 2 ggr, men lånet togs i bruk 2014.
Samma fundering nu gällande eventuella kontokrediter...gäller det när det nyttjades sista gången eller när kontokrediten tecknades... för det är ju en "big difference"... Hmm...nu snurrar de uppe i hjärnkontoret...

Nedanstående info har jag saxat från KF:s hemsida gällande omprövning:

"Enligt Kronofogdemyndighetens bedömning bör omprövning av skuldsaneringsbeslut i princip ske om gäldenären försummat att betala enligt betalningsplanen under minst fyra månader. Vidare bör omprövning som huvudregel ske om det finns en oförutsedd händelse och gäldenärens betalningsutrymme ökat med minst 4 000 - 5 000 kronor per månad. Ändring bör även normalt ske om gäldenärens betalningsutrymme försämrats med minst 500 kronor per månad efter avdrag för buffert. Även i detta fall måste försämringen ha orsakats av en oförutsedd händelse. Omprövningsbeslutet ska alltid föregås av en totalbedömning av samtliga omständigheter i ärendet."

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp