Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Pratade med min handläggare på skusan idag. På frågan om övertid och inkomstökning så fick jag svaret att enstaka ggr är okej men handlar det om upprepade ggr så ska betalningsplanen räknas om.
Likaså vid löneökning, gåvor, osv.
Det är okej att ha ett sparande på sitt konto om det handlar om att man sparat under tiden av tex de betalningsfria månaderna el snålat under tiden.
På frågan om nya lån kan ge avslag fuck jag svaret att utredningen fortsätter när alla skickat in sina krav och att vi då diskuterar det tillsammans. Jag frågade om det snabblånebolagen skickar in när man lånat första gången men det är endast det sista lånet som syns.
Jag har dock sammanställt när jag lånade första gången genom att gå tillbaka i min mejl som jag ej raderat sen 2010. Ett litet tips till er andra är att kolla när ni lånade av de olika bolagen första gången för att påvisa att ni lånat om x flera om skusan vill avslå pga ” nya ” lån.

Har man inte kvar fakturorna kan bör man säkert kunna påvisa det genom sitt konto utdrag där pengarna sätts in.

Sedan kan väll ja tycka att skulle man få avslag enkom pga. att "skulderna anses vara för nya", ja, då får man väll helt enkelt bita i det sura äpplet och stå ut med löneutmätning ytterligare ett tag och sedan skicka in en ny ansökan då skulderna är äldre för iallafall jag skulle då kunna leva på att "hoppet finns" att den kommer kunna gå igenom längre fram... :)

Enligt handläggaren så diskuterar man när alla inkommit med sina fordringar och innan betalplanen görs.
Då har man möjlighet att berätta om de skulder som skusan möjligtvis ifrågasätter och det borde gälla lån som höjts el lånats om.
Beträffande krediter så tolkade jag det utifrån mitt brev som kom med inledande att det är när krediten/skulden uppkom och alla uppgifter kring den som tex ränta osv men bolagen kunde även lägga till information som de ansåg vara av vikt och jag tänker då att de lägger till när den utnyttjades sista gången.

Enligt handläggaren så diskuterar man när alla inkommit med sina fordringar och innan betalplanen görs.
Då har man möjlighet att berätta om de skulder som skusan möjligtvis ifrågasätter och det borde gälla lån som höjts el lånats om.
Beträffande krediter så tolkade jag det utifrån mitt brev som kom med inledande att det är när krediten/skulden uppkom och alla uppgifter kring den som tex ränta osv men bolagen kunde även lägga till information som de ansåg vara av vikt och jag tänker då att de lägger till när den utnyttjades sista gången.
Jag kommer ihåg att jag svarade skriftligt via mail på det överklagande som ett inkassobolag gjort och i det slutliga beslutet stod det typ "Släpptallt har efter överklagande från PRA-Group inkommit med bla bla...". Det var skönt att se att skusan tog hänsyn till mina synpunkter/förklaringar.

Låter högst rimligt. Har Du fått vetskap om vad Din preliminära betalplan kommer landa på?

Gjorde en sån här uträkning vad jag för behålla i månaden.. Med sambo och tre barn, 5400kr! Hur ska det räcka till allt?

Gjorde en sån här uträkning vad jag för behålla i månaden.. Med sambo och tre barn, 5400kr! Hur ska det räcka till allt?
Är man sambo/gift räknar de med att den man är sambo eller gift med tar större ekonomiskt ansvar. Inte så kul, men inte så mycket att göra åt.

Är man sambo/gift räknar de med att den man är sambo eller gift med tar större ekonomiskt ansvar. Inte så kul, men inte så mycket att göra åt.

Det låter onekligen lite väl lite iallafall OM inte barnbidraget ligger utöver detta, för då bör det kunna fungera...eller tänker jag fel?

Det låter onekligen lite väl lite iallafall OM inte barnbidraget ligger utöver detta, för då bör det kunna fungera...eller tänker jag fel?
Om barnbidrag inte är inräknat skulle det funka såklart.. Men annars räcker inte ens 5000 till el och tv

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp