Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lite sen på bollen mem vi hade också Kalmar och fick godkänd skuldsanering för ca två månader sen. Det fanns saker som talade emot, vilket också stod i KF:s papper, men inget som resulterade i avslag. Vi fick betalning i fyra år pga barn, började betala i somras så jag tänker 3,5 år för sinnesfriden :)
Skönt att veta och att se ett slut. -:)
Vad var det som talade emot om jag får fråga ?

Jag fick min inledande skuldsanering godkänd från Kalmar.
Därefter överklagade ett inkassobolag och det slutliga beslutet fattades av ett virtuellt team i Stockholm.
Dock antar jag att det överfördes dit i samband med överklagandet och gissar att Kalmar hade godkänt mitt om inte överklagandet skett.

Senast ändrad:
Skönt att veta och att se ett slut. -:)
Vad var det som talade emot om jag får fråga ?

Min sambos spelmissbruk (fast kunde visa intyg att han går till en psykolog), att vi hade något nyare lån som vi tog för ett år sen nu, ett hus med höga amorteringskostnader (inget övervärde) och en skruttig bil men i KF:s ögon kanske värd mer som min sambo behöver få att komma till sitt jobb (de började prata om kollektivtrafik men insåg när han berättade om sin arbetstid att han skulle behöva åka hemifrån fyra på natten för att lyckas). Bor i Skåne.

& FULL lön för Er båda nu i december... Nu ska Ni njuta av härlig julefrid tillsammans med barnen... <3

Ja, tack! Den här månaden är dessvärre tuff pga vabb och sjukdom men vi hinner fixa julklappar på nästa lön. Några iallafall, som tur är finns en del släktingar som de får så mycket av. För min del blir jag glad för pysslade saker från fritids och förskola :)

Min sambos spelmissbruk (fast kunde visa intyg att han går till en psykolog), att vi hade något nyare lån som vi tog för ett år sen nu, ett hus med höga amorteringskostnader (inget övervärde) och en skruttig bil men i KF:s ögon kanske värd mer som min sambo behöver få att komma till sitt jobb (de började prata om kollektivtrafik men insåg när han berättade om sin arbetstid att han skulle behöva åka hemifrån fyra på natten för att lyckas). Bor i Skåne.
Skönt att alla frågetecknen rättades till och att ni fick en ny chans.

Hur motiverade de att spelmissbruk egentligen var skäl till avslag?

Sambon jobbar inte nu.
Om hon skulle besluta sig för att börja studera några år i september, hade det varit till hennes fördel eller nackdel om hon söker skuldsanering i samma veva eller lite innan/efter?

Sambon jobbar inte nu.
Om hon skulle besluta sig för att börja studera några år i september, hade det varit till hennes fördel eller nackdel om hon söker skuldsanering i samma veva eller lite innan/efter?
Tror det har mycket att göra med om hon har csn eller jobbar,min handläggare sa i början något om man pluggar och har csn så kan det vara svårt att få igenom då det kan bli svårt att fastställa inkomst. Men jag vet så klart inte säkert, varierar troligen från ärende till ärende :)

Hm..Fick svar från handläggaren i dag att mitt ärende är överlämnat till jurist, han skrev inget om handläggningstid. Är det någon som har koll på hur lång handläggningstiden brukar vara i dag när det går vidare dit?

Sambon jobbar inte nu.

Terry, jag kommer enkom med lite info från vad jag har kunnat utläsa på olika forum samt från olika artiklar/avhandlingar i ämnet, men om jag har förstått det rätt, så kan det vara svårt att få igenom en skuldsanering under pågående studier då det är svårt att fastställa vad den framtida inkomsten kommer bli. Samt så kan borgenärerna ha stora synpunkter på att hen studerar när hen istället kan inbringa inkomst för att reglera sina skulder.
Har även förstått att CSN lån ej kan utmätas.
Det kan väll även vara svårt att få igenom en skuldsanering när sökande är arbetslös (än mer så om det är en ung person...kanske?!). Även här är det svårt att fasställa framtida betalningsförmåga. Man får nog "vackert" inkomma med en ny ansökan när man är sysslosatt igen och då helst på heltid. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp