Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skit också, hade missat avsluta ett autogiro så nu drog primal kapital 600kr. :[

Sabbar detta inledandet helt tror ni? Får ringa handläggaren på måndag och berätta. Ska jag ringa primal capital och förklara hur det är och be dom betala tillbaka? Fast det gör de väl inte, men är redo ta den idiotförklaringen från dom.

Ok, antingen har personen i "kundtjänst" på Primal Capital ett ännu slappare jobb än mig eller så måste hon ha suttit och gafflat med nån kompis för jag var köplats 1 i 1 timme och 20 minuter och jag fick "hjälp" på mindre än 2 minuter. :] Så antar jag bör ringa handläggaren och berätta om detta? Suck suck suck.

Förbaskat bra jobbat -verkligen !! Och som den genuina djurvän som jag är, så blir ja extra imponerad över att du satt undan extra pengar till just djuren.
Har själv en liten vovve - ett riktigt litet måndags exemplar som ja farit till Evidensia med i tid & otid, så jag har oxå pengar undanlagda till eventuella oförutsedda kostnader för honom... Inte ska ett oskyldigt litet liv få lida för mina dumma val här i livet...och utan honom och våra härliga promenader tillsammans vore mitt liv deppigt värre!
...men Du har gjort allt rätt - fortsätt så! :)

Tack snälla:)

Djuren är mitt allt och även med försäkring så kostar det ju:(en del.

Ok, antingen har personen i "kundtjänst" på Primal Capital ett ännu slappare jobb än mig eller så måste hon ha suttit och gafflat med nån kompis för jag var köplats 1 i 1 timme och 20 minuter och jag fick "hjälp" på mindre än 2 minuter. :] Så antar jag bör ringa handläggaren och berätta om detta? Suck suck suck.

Tack snälla:)

Jobbat med detta stenhårt hela veckan och allt hängde på om jag fick bilen såld...YES det gick. Sålde bilen i lördags för 60 000 (skambud) och hittade en annan för 9000 Fick alltså ihop 80 000 tot med a-kassa, bil och inkomstförsäkring och betalade allt jag kommit överens med fordringsägare, blev 30 000, betalade alla räkningar och satte resten på sparkonto där de ska vara om ngt händer med djuren el bilen. Djuren ska alltid kunna få vård även m försäkring och till jobbet måste jag komma.

Tog sen mod till mig och frågade min kära vän (ekonomproffs) om jag får återkoppla till henne en ggn/mån så jag håller motivationen uppe och gör allt rätt. Hon sa självklart och det känns oerhört skönt att ha ett "stödhjul" under denna process. En som inte dömer utan coachar framåt. Mitt nya jobb får ju inte riskeras.

Har bestämt mig att leva efter KF's förbehållsbelopp plus bensin t jobb och 500 kr extra tills jag är ikapp och av med alla sms-, snabb- och årslån.

Ändrat försäkring på bil, hund, katter, sagt upp Boxer, fortsätter med kassabok, anpassa mitt matinköp efter erbjudande mm. Motiverad och taggad att klara detta.

Sån skön känsla att kunna betala allt detta med mitt eget kapital, det var länge sen:)Saknar inte bilen- den räddade ju mig.

Nu återstår att maila samtliga och säkra upp med hängslen och livrem att jag gjort vad jag lovade- nu måste de bekräfta att de mottagit betalning och återkallat fr KF.

Från min första lön i januari 2019 kommer jag att under 1 år göra allt för att ångesten över ekonomin inte får komma tillbaka. Ever!

Hänger kvar här på forumet då jag fått väldigt mkt info, styrka och driv här.
Tack:)
Bra jobbat!
Nu kan det bara bli bättre!

Handläggningstid innan man börjar arbeta med ansökan är idag 24 veckor

Någon som varit med att de kontaktat innan?

Min ansökan registerades 4/7-18
Gått då cirka 22 veckor på tisdag så börjar dra ihop sig

Men en söndag idag så ligger man och funderar över allt :)
Är det så många veckor innan de börjar arbeta med en ansökan? När jag ansökte 2017 tog det exakt 4 månader tills jag fick svar.

Jag o min man hade Kalmar o det gick bra. Då visste jag inget om att de är svåra. Det läste jag i efterhand, som tur var. Annars hade det varit väldigt mkt jobbigare att vänta på besked.

Lite sen på bollen mem vi hade också Kalmar och fick godkänd skuldsanering för ca två månader sen. Det fanns saker som talade emot, vilket också stod i KF:s papper, men inget som resulterade i avslag. Vi fick betalning i fyra år pga barn, började betala i somras så jag tänker 3,5 år för sinnesfriden :)

Nu ni. I dag fick jag brevet från min handläggare, visade sig "bara" vara ett inkassobolag som motsatt sig, och med motiveringen att jag ännu inte sökt jobb så att jag kan börja direkt efter föräldraledigheten. Grejen är den att jag är föräldraledig till juni och har tidigare arbetat som undersköterska, och jag ska komma igång till sommaren med sommarvikariat för att jag behöver jobba upp referenserna och därefter hoppas på att få vikariat/timanställning igen samtidigt som jag söker fasta tjänster. Och som bekant brukar sommarvikariat annonseras tidigast i december/januari varje år, vilket jag meddelat min handläggare innan och nu även i yttrandet. Plus att jag inte kan börja jobba innan juni då vi ej har förskoleplats förrän dess. Rörigt, jag vet, men varit tydlig med situationen från början och hoppas i alla fall att få svar på avslag eller ej snart.

Lite sen på bollen mem vi hade också Kalmar och fick godkänd skuldsanering för ca två månader sen. Det fanns saker som talade emot, vilket också stod i KF:s papper, men inget som resulterade i avslag. Vi fick betalning i fyra år pga barn, började betala i somras så jag tänker 3,5 år för sinnesfriden :)

& FULL lön för Er båda nu i december... Nu ska Ni njuta av härlig julefrid tillsammans med barnen... <3

Nu ni. I dag fick jag brevet från min handläggare, visade sig "bara" vara ett inkassobolag som motsatt sig, och med motiveringen att jag ännu inte sökt jobb så att jag kan börja direkt efter föräldraledigheten. Grejen är den att jag är föräldraledig till juni och har tidigare arbetat som undersköterska, och jag ska komma igång till sommaren med sommarvikariat för att jag behöver jobba upp referenserna och därefter hoppas på att få vikariat/timanställning igen samtidigt som jag söker fasta tjänster. Och som bekant brukar sommarvikariat annonseras tidigast i december/januari varje år, vilket jag meddelat min handläggare innan och nu även i yttrandet. Plus att jag inte kan börja jobba innan juni då vi ej har förskoleplats förrän dess. Rörigt, jag vet, men varit tydlig med situationen från början och hoppas i alla fall att få svar på avslag eller ej snart.

Bra jobbat ! Detta fixar Du... :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp