Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Stort grattis! Kanske du får ett härligt samtal under dagen då, och vad skönt med betalnings fritt i december :) grattis igen

Det är verkligen en ynnest och så skönt att slippa löneutmätning, just nu får jag väl tillägga då det endast är inledande.
Tack alla. <3

Nu har jag fått ett brev som kallas ”Skuld att betala”. Ska jag ringa kfm och säga att jag inte kan betala? Vilken mardröm det här är!

Nu har jag fått ett brev som kallas ”Skuld att betala”. Ska jag ringa kfm och säga att jag inte kan betala? Vilken mardröm det här är!
Brevet innebär att skulden nu övergått till KFM från inkassobolaget/långivaren. Inkassobolaget/långivaren har begärt "verkställighet", dvs att KF nu tar över ärendet. Om du inte kan betala kommer det att ske indrivning, sannolikt som utmätning på lön. Du kan ringa KF men det ändrar inget i sak utan det som kommer härnäst är ett brev där du anger lön, hyra mm så att KF vet hur mycket de kan dra från ev lön. Lite olika hur lång tid det tar för KF att skicka det men inom några veckor skulle jag tippa.

Senast ändrad:
Brevet innebär att skulden nu övergått till KFM från inkassobolaget/långivaren. Inkassobolaget/långivaren har begärt "verkställighet", dvs att KF nu tar över ärendet. Om du inte kan betala kommer det att ske indrivning, sannolikt som utmätning på lön. Du kan ringa KF men det ändrar inget i sak utan det som kommer härnäst är ett brev där du anger lön, hyra mm så att KF vet hur mycket de kan dra från ev lön. Lite olika hur lång tid det tar för KF att skicka det men inom några veckor skulle jag tippa.
Okej. Tack för svar!

Det kan du göra men det påverkar inte så mycket.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp