Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack snälla:)

Jobbat med detta stenhårt hela veckan och allt hängde på om jag fick bilen såld...YES det gick. Sålde bilen i lördags för 60 000 (skambud) och hittade en annan för 9000 Fick alltså ihop 80 000 tot med a-kassa, bil och inkomstförsäkring och betalade allt jag kommit överens med fordringsägare, blev 30 000, betalade alla räkningar och satte resten på sparkonto där de ska vara om ngt händer med djuren el bilen. Djuren ska alltid kunna få vård även m försäkring och till jobbet måste jag komma.

Tog sen mod till mig och frågade min kära vän (ekonomproffs) om jag får återkoppla till henne en ggn/mån så jag håller motivationen uppe och gör allt rätt. Hon sa självklart och det känns oerhört skönt att ha ett "stödhjul" under denna process. En som inte dömer utan coachar framåt. Mitt nya jobb får ju inte riskeras.

Har bestämt mig att leva efter KF's förbehållsbelopp plus bensin t jobb och 500 kr extra tills jag är ikapp och av med alla sms-, snabb- och årslån.

Ändrat försäkring på bil, hund, katter, sagt upp Boxer, fortsätter med kassabok, anpassa mitt matinköp efter erbjudande mm. Motiverad och taggad att klara detta.

Sån skön känsla att kunna betala allt detta med mitt eget kapital, det var länge sen:)Saknar inte bilen- den räddade ju mig.

Nu återstår att maila samtliga och säkra upp med hängslen och livrem att jag gjort vad jag lovade- nu måste de bekräfta att de mottagit betalning och återkallat fr KF.

Från min första lön i januari 2019 kommer jag att under 1 år göra allt för att ångesten över ekonomin inte får komma tillbaka. Ever!

Hänger kvar här på forumet då jag fått väldigt mkt info, styrka och driv här.
Tack:)

Jobbat med detta stenhårt hela veckan och allt hängde på om jag fick bilen såld...YES det gick. Sålde bilen i lördags för 60 000 (skambud) och hittade en annan för 9000 Fick alltså ihop 80 000 tot med a-kassa, bil och inkomstförsäkring och betalade allt jag kommit överens med fordringsägare, blev 30 000, betalade alla räkningar och satte resten på sparkonto där de ska vara om ngt händer med djuren el bilen. Djuren ska alltid kunna få vård även m försäkring och till jobbet måste jag komma.

Tog sen mod till mig och frågade min kära vän (ekonomproffs) om jag får återkoppla till henne en ggn/mån så jag håller motivationen uppe och gör allt rätt. Hon sa självklart och det känns oerhört skönt att ha ett "stödhjul" under denna process. En som inte dömer utan coachar framåt. Mitt nya jobb får ju inte riskeras.

Har bestämt mig att leva efter KF's förbehållsbelopp plus bensin t jobb och 500 kr extra tills jag är ikapp och av med alla sms-, snabb- och årslån.

Ändrat försäkring på bil, hund, katter, sagt upp Boxer, fortsätter med kassabok, anpassa mitt matinköp efter erbjudande mm. Motiverad och taggad att klara detta.

Sån skön känsla att kunna betala allt detta med mitt eget kapital, det var länge sen:)Saknar inte bilen- den räddade ju mig.

Nu återstår att maila samtliga och säkra upp med hängslen och livrem att jag gjort vad jag lovade- nu måste de bekräfta att de mottagit betalning och återkallat fr KF.

Från min första lön i januari 2019 kommer jag att under 1 år göra allt för att ångesten över ekonomin inte får komma tillbaka. Ever!

Jag hejar på dig! :)

SNÄLLA alla ni som redan har skuldsanering eller ska få eller funderar på att ansöka, jag har här några frågor som jag hoppas ni kan svara på:

1. Jag vet att skuldsanering innebär att KF tar över alla lån och sånt man har och att man får ett existensminimum att klara sig på, MEN vad innebär det egentligen? OM jag studerar och har ingen inkomst HUR ska de då kunna ta pengar?

2. Är man kreditvärdig trots att man har skuldsanering om man INTE är hos KF innan man ansökte om skuldsaneringen?

3.Vad gör man under tiden som man väntar på beslut? Fortsätter man att pussla för att betala av sina lån och krediter?

4. OM man börjar arbeta under den här 5 års perioden, vad händer då?

5. Hur mycket pengar har man per månad?

6. Vad händer med personnumret? Är man låst till att ingå några som helst avtal?

Skit också, hade missat avsluta ett autogiro så nu drog primal kapital 600kr. :[

Sabbar detta inledandet helt tror ni? Får ringa handläggaren på måndag och berätta. Ska jag ringa primal capital och förklara hur det är och be dom betala tillbaka? Fast det gör de väl inte, men är redo ta den idiotförklaringen från dom.

Förbaskat bra jobbat -verkligen !! Och som den genuina djurvän som jag är, så blir ja extra imponerad över att du satt undan extra pengar till just djuren.
Har själv en liten vovve - ett riktigt litet måndags exemplar som ja farit till Evidensia med i tid & otid, så jag har oxå pengar undanlagda till eventuella oförutsedda kostnader för honom... Inte ska ett oskyldigt litet liv få lida för mina dumma val här i livet...och utan honom och våra härliga promenader tillsammans vore mitt liv deppigt värre!
...men Du har gjort allt rätt - fortsätt så! :)

SNÄLLA alla ni som redan har skuldsanering eller ska få eller funderar på att ansöka, jag har här några frågor som jag hoppas ni kan svara på:

1. Jag vet att skuldsanering innebär att KF tar över alla lån och sånt man har och att man får ett existensminimum att klara sig på, MEN vad innebär det egentligen? OM jag studerar och har ingen inkomst HUR ska de då kunna ta pengar?

2. Är man kreditvärdig trots att man har skuldsanering om man INTE är hos KF innan man ansökte om skuldsaneringen?

3.Vad gör man under tiden som man väntar på beslut? Fortsätter man att pussla för att betala av sina lån och krediter?

6. Vad händer med personnumret? Är man låst till att ingå några som helst avtal?

Har själv inte skuldsanering, men har sökt ! Är rätt påläst på området, så ska försöka ge några svar på
dina frågor:

1. Om jag har förstått det rätt, så kan de vara extra svårt att få skuldsanering om man är student då det är svårt för Skusan att fastställa Din inkomst när utbildningen är klar. Det bästa är att vänta & söka när Du är ute i arbetslivet igen.

2. Förstår inte riktigt frågan. Kreditvärdighet handlar ju mycket om hur mycket Du har i skulder, hur mycket som syns hos UC, ditt kreditbetyg, etc. Kreditvärdig bör Du EJ anses vara om Du erhåller en skuldsanering. Det registreras även hos kreditupplysnings- bolagen.

3. Det är väll bra att betala av på så många skulder man kan mellan tid från ansökan till Skusan kontaktar Dig.

4. Om man börjar arbeta eller får ändrade ekonomiska förhållanden under sin skuldsanering, så söker man omprövning där Skusan då ev. fastställer en ny betalplan.

5. Man erhåller ungefär samma förbehållsbelopp som vid löneutmätning samt en sk ”buffertpeng” som skall täcka oförutsedda kostnader såsom tandvård, glasögon och annat som kan tänkas kvala in under begreppet.

6. Inget händer med ditt personnummer under en skuldsanering, men som sagt, du bör ej anses vara kreditvärdig dessa år då det framgår av en kreditupplysning av Ditt personnummer att Du just då genomgår en skuldsanering & det bör resultera i att ingen beviljar lån, krediter, avbetalningar, etc ! Som sig bör!

2: jag skulle tro att har du inte skulder hos KF innan du får inledande så hamnar de där under inledande. Så verkar det bli för mig och min handläggare sa nått om att de rapporterar in skulderna jag har på det sättet, kommer inte ihåg riktigt. Oavsett om skulderna hamnar hos KF eller inte under skuldsaneringen så lär de ju sägas upp och då rapporteras det in misskötta krediter etc. Så sunkig uc tror jag kommer på köpet om man mirakulöst nog inte har det innan skuldsaneringen.

3: Fram tills beslut om inledande så verkar olika personer göra olika saker, men får du beslut om inledande och inväntar beslut om skuldsanering så får du info från din handläggare. För alla så tror jag det är att du inte betalar nånting på alla de skulder som du uppgav i din ansökan och ibland/ibland inte ska du inte heller betala csn. Verkar vara olika?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp