Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet inte än hur många då handläggaren nämnde det i förbifarten när jag mailade om en annan fråga, men lär visa sig. När jag mottagit det så ska jag maila svar om hur jag ser på det/yttra mig till handläggaren uppfattade jag det som. Så får se var det landar. Sista lånet togs i mitten av december 2017 och har ej tagit något efter det. Och nej, inte ännu. Det ligger på is. Vi kan tack och lov vara under samma tak än så länge, men det kommer inte vara hållbart i längden.

Så bra att Ni iallafall tillsvidare kan bo kvar tillsammans ! :) Det lär ju vara lika svårt för Din man att få annat boende. Hojta till om Du har frågor om just boende för som fastighetsförvaltare, så kan ja de mesta inom det området... :)

Men en tanke lite off tråden

Vilken forum det här är!

Vilka människor, vilka historier! Vilka kämpar!

Slog mig en tanke att vad starka människor som finns här och vilka erfaranheter som delas mellan varandra och hjälpsamheten, högt i tak. Det ger energi i svåra och tunga stunder :)

Håller verkligen med! @Mats108
2015/16 hängde jag här inne som mest. Då var mitt ekonomiska liv som mest ett kaos av olika anledningar.
Nu är det snart 2019.. Jag har lite mer än 3.5 år kvar på min skuldsanering (som jag fick i Kalmar) och jag har fått såå mycket stöd i detta forum så jag vet inte hur jag hade klarat mig utan den. Så jag vill ge er alla såå mycket pepp! Jag har varit med om alla känslomässiga berg o dalbanor, från hopp till förtvivlan. Nu har jag landat och det är ju såklart fortfarande ekonomisk stress vid vissa tillfällen, som när det krävs mer pengar. Som tandläkare, bilras, mm. mm. Men oavsett hur man har det, så betyder det sjukt mycket att ha någon att "prata" med, som man har här inne.
Jag har inte nämt ett ord till någon om min situation så detta har varit min räddning. Att se att man inte är ensam.

Jag tror i alla fall att du har en chans. Handläggaren kanske menade mer att det finns saker som talar emot men att det inte är lika med avslag per automatik? Min var tydlig med att det finns en del saker som talar emot för mig men samtidigt vissa saker som talar för att det kan bli beviljat.
Ja, så sa min också.

Håller verkligen med! @Mats108
2015/16 hängde jag här inne som mest. Då var mitt ekonomiska liv som mest ett kaos av olika anledningar.
Nu är det snart 2019.. Jag har lite mer än 3.5 år kvar på min skuldsanering (som jag fick i Kalmar) och jag har fått såå mycket stöd i detta forum så jag vet inte hur jag hade klarat mig utan den. Så jag vill ge er alla såå mycket pepp! Jag har varit med om alla känslomässiga berg o dalbanor, från hopp till förtvivlan. Nu har jag landat och det är ju såklart fortfarande ekonomisk stress vid vissa tillfällen, som när det krävs mer pengar. Som tandläkare, bilras, mm. mm. Men oavsett hur man har det, så betyder det sjukt mycket att ha någon att "prata" med, som man har här inne.
Jag har inte nämt ett ord till någon om min situation så detta har varit min räddning. Att se att man inte är ensam.

Bästa Magdaa ❤️

Handläggningstid innan man börjar arbeta med ansökan är idag 24 veckor

Någon som varit med att de kontaktat innan?

Min ansökan registerades 4/7-18
Gått då cirka 22 veckor på tisdag så börjar dra ihop sig

Men en söndag idag så ligger man och funderar över allt :)

Senast ändrad:

Mitt tog 26 veckor innan första samtalet.
Ansökte 28/5.

Jag kommer inte håg hur lång tid det stod när jag skickade in i mitten av mars men tog ca 22 veckor då till första samtalet.

Vårat tog ca 21 veckor.
Ansökan stämplades in i slutet av april i år, nån av dom allra sista dagarna.
Första samtalet kom 24 sept om jag inte minns helt fel och då ville vår handläggare bara kolla igenom allt så det stämde än m.m
Dagen efter, den 25 sep, ringde hon och meddelade om inledande-

Imorgon är det 3 veckor sen vi godkände betalplanen och samma dag skickade hon ut den.
Vet inte hur länge dom har på sig att motsätta sig saneringen så jag vet inte hur länge till vi behöver vänta.
Men hittills har hon inte hört av sig om att någon motsätter sig saneringen men känns som det lär komma snart :/

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp