Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Avslag på min skuldsaneringsansökan
Rasade ihop totalt! Inte fått brev eller nåt hem, vet inte vart det tagit vägen! Pga det så har ju avslaget vunnit laga kraft så kan inte ens överklaga. Fick avslag pga att jag inte jobbar heltid, trots att jag kunde berätta varför för henne och att jag faktiskt försökt jobba mer men mitt psyke fixade inte det.
Så tråkigt och ledsamt att höra! Förstår att det är jobbigt just nu! Du behöver såklart landa i detta och tillåta dig vara ledsen och besviken. MEN du får inte ge upp på något sätt. In med en ny ansökan så fort du har ork och lust och om det är möjligt gör de förändringar som krävs.
Kram❤️

Rasade ihop totalt! Inte fått brev eller nåt hem, vet inte vart det tagit vägen! Pga det så har ju avslaget vunnit laga kraft så kan inte ens överklaga. Fick avslag pga att jag inte jobbar heltid, trots att jag kunde berätta varför för henne och att jag faktiskt försökt jobba mer men mitt psyke fixade inte det.
Hur fick du vetskap förresten?

Låter som ett klassiskt fall av godtycke. En annan handläggare kan sannolikt göra en annan, mer medmänsklig bedömning. Sök igen. :)

Låter som ett klassiskt fall av godtycke. En annan handläggare kan sannolikt göra en annan, mer medmänsklig bedömning. Sök igen. :)

Varenda beslut hos Skuldsanerarna verkar ju vara godtyckligt utan några som helst referensramar. Det är rättsvidrigt och helt sinnessjukt att ens sanering handlar om vilken handläggare du hamnar hos. Det behövs tydligt regelverk i den här frågan.

Varenda beslut hos Skuldsanerarna verkar ju vara godtyckligt utan några som helst referensramar. Det är rättsvidrigt och helt sinnessjukt att ens sanering handlar om vilken handläggare du hamnar hos. Det behövs tydligt regelverk i den här frågan.
Håller med. Ett spel om människors liv om man ska hårdra detta.
Har man rätt till skuldsanering eller inte borde finnas tydliga ramar o lika för alla.
Att folk ska leva med löneutmätning och har stora skulder livet ut är omänskligt:(

Håller med. Ett spel om människors liv om man ska hårdra detta.
Har man rätt till skuldsanering eller inte borde finnas tydliga ramar o lika för alla.
Att folk ska leva med löneutmätning och har stora skulder livet ut är omänskligt:(

Ramar skulle ju kunna vara problem också

Erm, så är det ju naturligtvis inte. Men av samma anledning att du kan bli frikänd från något brott framför en domare och bli fälld för samma brott framför en annan så kan beslut bli olika i skuldsanering också.

Fasta ramar skulle slå konstigt. "jaha, du har 35000 i lön. ramarna säger att man ska ha under 35000 i lön, så du har en krona för mycket, avslag för dig, ha de gött"

Omprövning av skuldsanering. Jag har sökt lite, men jag hitta massor om omprövning men kände ändå att detta går fortare...
Tar det 3månader för att få en omprövning att gå igenom? Hur mycket måste man skriva i de här rutorna? All inkomst och sånt igen, eller tittar de på det gamla och ser vad skillnaden är bara?

Ramar skulle ju kunna vara problem också
Fast om det finns det ramar alltså.
Så blir det mera rättvist och ej beroende på handläggare:(
Utan man följer utifrån detta men det är väl som försäkringskassa o andra myndigheter där beror det på vilken läkare som beslutar om sjukskrivning o rätt till det utan att träffat patienten ifråga.
Varit med om att läkare från vårdcentral sjukskrivit patienter men läkaren på försäkringskassan beslutat att patienten inte ska ha det.
Och den läkaren har inte träffat patienten men väljer ändå att ge avslag trots intyg från familjeläkare.
Så nog är det personbundet och ett spel för galleriet ibland.

Erm, så är det ju naturligtvis inte. Men av samma anledning att du kan bli frikänd från något brott framför en domare och bli fälld för samma brott framför en annan så kan beslut bli olika i skuldsanering också.

Fasta ramar skulle slå konstigt. "jaha, du har 35000 i lön. ramarna säger att man ska ha under 35000 i lön, så du har en krona för mycket, avslag för dig, ha de gött"
Precis det jag menar men tycker inte att brott kan jämföras med detta.
Att kunna besluta hur många år det skulle ta för en människa att bli skuldfri med löneutmätning om man har ramen tio år och ser att detta är omöjligt för personen borde väl en skuldsanering vara befogad ex.
Speciellt om det kanske ligger skilsmässa bakom, har små barn osv

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp