Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:(
Sen tycker jag inte man kan jämföra skuldsanering med någon som begått grova brott.

Man kan däremot jämföra långivarna, som skapat en affärsmodell som går ut på att låna ut pengar till redan utsatta personer till hutlösa räntor, med brottslingar. Klarna uttryckte det själva som att "den bästa kunden är den som inte betalar" eftersom de då får in betydligt mer i ränta och påminnelseavgifter. Lägg till spelbolagen som gör reklam i alla medier för åtskilliga miljoner, vilket säger en del om hur mycket pengar de får in samtidigt som spelmissbruket ökar lavinartat.

I ett sunt samhälle hade naturligtvis dessa företag straffats kännbart.

Hej alla!
Har fått mail från creditstar om att de har återkallat min skuld på ca 20 000kr från Eurocredit inkasso och att skulden ska betalas direkt till dem. Annars kommer de ansöka om betalningsföreläggande. För det första hade jag ingen aning om att de gick via Eurocredit inkasso vilket betyder att jag inte tagit upp skulden i min ansökan om skusan, då jag var ovetandes. Vet också att om man har glömt att ta upp skulder så har borgenärerna möjlighet att anmäla detta via POIT. Min oro är nu att creditstar genom att ansöka om betalningsföreläggande ska få skulden att framstå som nytaget innan jag fick inledande. Vad är er tips? Förekomma och meddela handläggaren på KFM och vidarebefordra creditstars mail till handläggaren eller meddela creditstar att jag har inledande och att de ska anmäla skulden till KFM?
Helt otroligt att inkassobolaget inte ansökt om betalningsföreläggande under 1,5 år sedan jag släppte skulden.

Ge mig råd tack!

Din jämförelse haltar naturligtvis. Om du drar paralleller till ett brott så får du ta i beaktning att du först ska upp till Tingsrätten där 4 personer är med och "dömer" ditt case för att sedermera eventuellt även få din sak prövad i hovrätten där det är ytterligare 4 experter som kommer att se och lyssna på ditt ärende. Ja för att inte tala om faktumet att man har en MÄNGD utslag,domar och prejudiceratdomar att luta sig tillbaka emot.
Här kan ingrid 62 på Skuldsaneringen i Kalmar ha en dålig dag och helt enkelt avslå din ansökan (fast din skuld ökar varje dag) samtidigt som exakt samma individ hade fått sin skuldsanering beviljad hos Thomas på Skuldsaneringen i Göteborg.
Det är varesej rättssäkert eller seriöst för fem öre.
Sen menar jag inte fasta ramar med just belopp, men du kan inte avslå en ansökan på grund av att den uppkommit till följd utav spelmissbruk medan du godkänner en annan.

Du kan få olika dom i Kalmar tingsrätt och göteborgs tingsrätt.
Hovrätt dömer väl 5 pers i brottmål?
Besluten kan ju överklagas och då rättar domstolar till om något blivit fel.

Kalmar och göteborg är säkert eniga om att personen inte kan betala sina skulder också, men eftersom det bara är halva grunden är det långt från tillräckligt. Dom har nog sina möten och diskuterar för att få en likvärdig bedömning, och har en massa rättsfall man försöker tillämpa.

Jag och en kollega kan göra olika bedömningar om tex en bil eller fastighet också. Kollegan kanske utmäter medan jag skulle avstå, då vi gör olika bedömningar.

Det finns inte 2 identiska ärenden..

Precis det jag menar men tycker inte att brott kan jämföras med detta.
Att kunna besluta hur många år det skulle ta för en människa att bli skuldfri med löneutmätning om man har ramen tio år och ser att detta är omöjligt för personen borde väl en skuldsanering vara befogad ex.
Speciellt om det kanske ligger skilsmässa bakom, har små barn osv

Ok, så tio år gäller för alla, men extra mycket om det finns skilsmässa och små barn med.. då är det alltså inte riktigt samma för alla ändådå?:)

Hej alla!
Har fått mail från creditstar om att de har återkallat min skuld på ca 20 000kr från Eurocredit inkasso och att skulden ska betalas direkt till dem. Annars kommer de ansöka om betalningsföreläggande. För det första hade jag ingen aning om att de gick via Eurocredit inkasso vilket betyder att jag inte tagit upp skulden i min ansökan om skusan, då jag var ovetandes. Vet också att om man har glömt att ta upp skulder så har borgenärerna möjlighet att anmäla detta via POIT. Min oro är nu att creditstar genom att ansöka om betalningsföreläggande ska få skulden att framstå som nytaget innan jag fick inledande. Vad är er tips? Förekomma och meddela handläggaren på KFM och vidarebefordra creditstars mail till handläggaren eller meddela creditstar att jag har inledande och att de ska anmäla skulden till KFM?
Helt otroligt att inkassobolaget inte ansökt om betalningsföreläggande under 1,5 år sedan jag släppte skulden.

Ge mig råd tack!
@Lasseman vad råder du mig att göra?

Hej alla!

Ge mig råd tack!
Creditstar är fula fiskar. Dock så ingår även den i din skuldsanering.
Ha dock koll på alla papper och fakturor från detta företag då de lämnade in falska uppgifter till min skuldsanering.
Kram.

Creditstar är fula fiskar. Dock så ingår även den i din skuldsanering.
Ha dock koll på alla papper och fakturor från detta företag då de lämnade in falska uppgifter till min skuldsanering.
Kram.
Det är just det jag är rädd för, att de ska lämna felaktiga uppgifter. Ett sig suspekt att de gör detta nu då de måste fått nys om att jag har inledande via inkassobolaget. Dock har jag tyvärr inte kvar fakturorna och minns inte exakt när jag tog lån hos dem och försöker se på mitt kontoutdrag men kan inte se ngt få jag vill minnas att det inte stod creditstar på insättningen. Ska maila dem först och fråga dem när min skuld uppstod innan jag säger ngt annat. Ska även ringa inkassobolaget och kolla upp när skulden uppstod. Detta för att försäkra mig om uppgifterna innan jag mailar min handläggare på KFM. Vilka fula fiskar!!! Dock är jag säker på att jag tog lånet hos dem minst 1,5 år sedan. I slutet av nästa vecka har tiden för att meddela skulden passerat så det blir hett om deras öron.

Du kan få olika dom i Kalmar tingsrätt och göteborgs tingsrätt.
Hovrätt dömer väl 5 pers i brottmål?
Besluten kan ju överklagas och då rättar domstolar till om något blivit fel.

Kalmar och göteborg är säkert eniga om att personen inte kan betala sina skulder också, men eftersom det bara är halva grunden är det långt från tillräckligt. Dom har nog sina möten och diskuterar för att få en likvärdig bedömning, och har en massa rättsfall man försöker tillämpa.

Jag och en kollega kan göra olika bedömningar om tex en bil eller fastighet också. Kollegan kanske utmäter medan jag skulle avstå, då vi gör olika bedömningar.

Det finns inte 2 identiska ärenden..
Men hur kan ni ha så olika finns det inga ramar vad som ska utmätas eller inte.
Det ska tamesjutton inte vara personbundet läskigt :(
Det handlar om människors liv o situation blir mörkrädd :(

Men hur kan ni ha så olika finns det inga ramar vad som ska utmätas eller inte.
Det ska tamesjutton inte vara personbundet läskigt :(
Det handlar om människors liv o situation blir mörkrädd :(

Och någon anledning till att vi kan komma till olika slutsats, kan du komma på någon sådan?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp