Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I mitt förslag till skuldsanering står att en nya lån inte är ett hinder och en hänvisning till en paragraf om just att ny skuldsättning ej ska vara ett hinder för en skuldsanering.

Jag läste nu om Ditt avslag...my GOD...så fruktansvärt OLIKA handläggarna bedömer... :( Jag blir mörkrädd...

ALLTSÅ, är det INGEN tydlig brytpunkt att Du slutade skuldsätta Dig år 2016... ?! Jag noterar ju folk som har skuldsatt sig så sent som 2018 och dersa handläggare har likväl ansett det vara en "tydlig brytpunkt"... Du slutade även spela år 2016... My GOD !!!

Mmm, läst detta tidigare det som gör och får mig känna att skuldsanering känns hopplöst att få. Och användande av tydlig brytpunkt igen som motsäger så många andra där dom blivit beviljade...

@losern måste fråga hade du spelat någongång efter det som du sa eller dom såg?

Begreppet tydlig brytpunkt fattar jag inte vad det betyder i och med hans avslag.

Min brytpunkt är mycket närmare, gör samma saker. Enda skillnaden att jag har ett nyfött barn.

Mmm, läst detta tidigare det som gör och får mig känna att skuldsanering känns hopplöst att få. Och användande av tydlig brytpunkt igen som motsäger så många andra där dom blivit beviljade...

@losern måste fråga hade du spelat någongång efter det som du sa eller dom såg?

Begreppet tydlig brytpunkt fattar jag inte vad det betyder i och med hans avslag.

Min brytpunkt är mycket närmare, gör samma saker. Enda skillnaden att jag har ett nyfött barn.

Nix, har inte spelat sedan december 2016. Har haft löneutmätning på ca 17.500/månad sedan maj 2017. Trots detta var skulden högre nu än när jag skickade in min första ansökan i december 2017.

Nix, har inte spelat sedan december 2016. Har haft löneutmätning på ca 17.500/månad sedan maj 2017. Trots detta var skulden högre nu än när jag skickade in min första ansökan i december 2017.

Hur stor är Din skuld på i dagsläget... ?

Överklagade du ditt beslut ? Helt sjukt, en skuldsanering i ditt läge hade varit korrekt, hade verkligen varit ekonomisk rehabilitering för dig. Oftast triggas spelsuget igång av just skulderna och man känner sig uppgiven och vill lösa skulderna mer än allt. Du genomgick behandling dvs tog tag i ditt problem och tog tag i skulderna, när man har utmätning så kan man inte göra så mycket mer för att betala av sina skulder. Du hade tur som kunde flytta hem, inte alla som kan det. Byta boende är inte så lätt med anmärkning och med kfm hasandes i lasorna. Jag tycker inte att ditt avslag var korrekt, du hade en tydlig brytpunkt och mer än vad du har gjort kan man inte göra i det läget. Jag Är bombsäker på att din ansökan denna gång går igenom!! Vilket kontor hade hand om din ansökan ?

Du har alltså haft löneutmätning i snart 1 1/2 år och skulden inte minskat! Utan ökat! Hur blir man skuldfri då? Blir mörkrädd! Borde verkligen gå vägen för dig nu!

Överklagade du ditt beslut ? Helt sjukt, en skuldsanering i ditt läge hade varit korrekt, hade verkligen varit ekonomisk rehabilitering för dig. Oftast triggas spelsuget igång av just skulderna och man känner sig uppgiven och vill lösa skulderna mer än allt. Du genomgick behandling dvs tog tag i ditt problem och tog tag i skulderna, när man har utmätning så kan man inte göra så mycket mer för att betala av sina skulder. Du hade tur som kunde flytta hem, inte alla som kan det. Byta boende är inte så lätt med anmärkning och med kfm hasandes i lasorna. Jag tycker inte att ditt avslag var korrekt, du hade en tydlig brytpunkt och mer än vad du har gjort kan man inte göra i det läget. Jag Är bombsäker på att din ansökan denna gång går igenom!! Vilket kontor hade hand om din ansökan ?
Nej tycker inte jag heller verkligen skäl för skuldsanering! Borde gå igenom denna gång!!

Du har alltså haft löneutmätning i snart 1 1/2 år och skulden inte minskat! Utan ökat! Hur blir man skuldfri då? Blir mörkrädd! Borde verkligen gå vägen för dig nu!

Har man så högt skuldsaldo så blir man aldrig skuldfri via utmätning, i det läget finns det tyvärr inget annat alternativ än skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp