Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gräsligt! Och det är sant! Jag har så svårt att tro nån vill överskuldsätta sig medvetet! För vem vill må skit dag ut o dag in oro inför framtiden fruktansvärt!

Får verkligen hoppas jag får träffa en medmänsklig människa på kronofogden!
Börjar få symtom som inte är bra magont bröstsmärta huvudvärk och högt blodtryck! Vet inte hur jag ska orka längre och känner press att inte bli sjuk måste jobba extra har en familj o hem art ta hand om! Försöker verkligen reda ut min situation och snålar med allt vänder o vrider på kronorna! Jag känner att livet börjar ta slut! Hade jag inte haft familjen hade jag inte orkar en sekund till

Senast ändrad:
Sant, men hon skrev i tre fyra inlägg som gjorde det svårt att följa vad hon skrev och menade.

Dock är han inte i en situation som många här och kan nog inte relatera till det heller.

Vissa söker kunskap här och endel stöd. @Lasseman bidrar med just kunskap/fakta och är mycket välkommet av mig iaf.
Ja nog är det fakta allt! Men ibland upplever jag den faktan värre än verkligheten! Lite skyll dig själv o skrämsel propaganda enligt mig!!

Gräsligt! Och det är sant! Jag har så svårt att tro nån vill överskuldsätta sig medvetet! För vem vill må skit dag ut o dag in oro inför framtiden fruktansvärt!

Får verkligen hoppas jag får träffa en medmänsklig människa på kronofogden!
Börjar få symtom som inte är bra magont bröstsmärta huvudvärk och högt blodtryck! Vet inte hur jag ska orka längre och känner press att inte bli sjuk måste jobba extra har en familj o hem art ta hand om! Försöker verkligen reda ut min situation och snålar med allt vänder o vrider på kronorna! Jag känner att livet börjar ta slut! Hade jag inte haft familjen hade jag inte orkar en sekund till

Jag noterar även att Du säkert sover mindre oxå med tanke på tidpunkten som Du skriver inlägg här ute.... icke bra alls ! :(
Själv sover jag gott, men är en ”early bird” och har så varit i många år. Att studsa upp tidigt på morgonen är skönt - huset sover och jag får egentid (kvalitetstid) med mitt morgonkaffe och min ”padda”. Läser varenda tidning på nätet, spelar lite ”Hayday” :D och så läser jag HÄR...
Jag läser Dina inlägg & det Du genomlider...det smärtar, ska Du veta...

Du måste försöka ”landa” i den oundvikliga situation, som Du & Din man sitter i. Jag tror att gör Du det, så avtar oxå Dina fysiska symtom. Jag mådde oxå SKIT tidigare, men mer psykiskt. Hade oerhörd ångest och oro, men de släppte så sakteliga när ja VÄL insåg vart de barkade hän & när jag tog det aktiva valet att faktiskt ”släppa mina skulder”. Att parera och fixa och trixa varje månad blev mig övermäktigt.

Visst, mailskörden och telefonsamtalen som inkom från mina borgenärer var ytterst påfrestande. Likaså brevmängden som inkom förra sommaren, men så sakteligen, så inkom likväl ett ”lugn” över mig. Jag landade i ”att jag orkar” helt enkelt inte längre. Jag landade i att jag helt enkelt hade gjort ”mitt yttersta”...

Detta låter kanske konstigt, men jag tror oxå att tidspunkten när ja valde att släppa mina skulder spelade roll gällande mitt mående... Det började bli sommar och jag hade mycket aktiviteter att se framemot - att vila mig mot när ”hela havet stormade” på hemma fronten. Jag kunde insupa energi tillsammans med mina underbara vänner, jag tog långa strandpromenader och bara det faktum att de var just en underbar sommar; gjorde allt sååå mycket lättare...

Du står just nu vid samma vägval och vid samma tidpunkt som jag gjorde för exakt ett år sedan. Ta ett aktivt beslut, håll fast vid det. Engagera Din man i beslutet. Tvinga honom att vara delaktig i processen (om han inte redan är det, vill säga). Vet av egen erfarenhet att män har en tendens att ”stoppa huvudet i sanden” och låtsas som att de regnar (oppsss, sorry alla män här ute). :p

Jag hoppas såååå innerligt att Du finner lite ro i Din arma kropp & själ. Vi har ju bara ETT liv...vi måste vara rädda om det. Livet är faktiskt sjukt roligt att leva.

Love always ❤️

Men har du låg pension så kan inte kfm utmäta några pengar.

Förbehållsbeloppet räknas ut på samma sätt som för dom som jobbar, men är man ensamstående pensionär med bara garantipension och inte sökt bostadstillägg och ingen tjänstepension så brukar det inte gå att utmäta något, det är inte så ovanligt heller.

Jag noterar även att Du säkert sover mindre oxå med tanke på tidpunkten som Du skriver inlägg här ute.... icke bra alls ! :(
Själv sover jag gott, men är en ”early bird” och har så varit i många år. Att studsa upp tidigt på morgonen är skönt - huset sover och jag får egentid (kvalitetstid) med mitt morgonkaffe och min ”padda”. Läser varenda tidning på nätet, spelar lite ”Hayday” :D och så läser jag HÄR...
Jag läser Dina inlägg & det Du genomlider...det smärtar, ska Du veta...

Du måste försöka ”landa” i den oundvikliga situation, som Du & Din man sitter i. Jag tror att gör Du det, så avtar oxå Dina fysiska symtom. Jag mådde oxå SKIT tidigare, men mer psykiskt. Hade oerhörd ångest och oro, men de släppte så sakteliga när ja VÄL insåg vart de barkade hän & när jag tog det aktiva valet att faktiskt ”släppa mina skulder”. Att parera och fixa och trixa varje månad blev mig övermäktigt.

Visst, mailskörden och telefonsamtalen som inkom från mina borgenärer var ytterst påfrestande. Likaså brevmängden som inkom förra sommaren, men så sakteligen, så inkom likväl ett ”lugn” över mig. Jag landade i ”att jag orkar” helt enkelt inte längre. Jag landade i att jag helt enkelt hade gjort ”mitt yttersta”...

Detta låter kanske konstigt, men jag tror oxå att tidspunkten när ja valde att släppa mina skulder spelade roll gällande mitt mående... Det började bli sommar och jag hade mycket aktiviteter att se framemot - att vila mig mot när ”hela havet stormade” på hemma fronten. Jag kunde insupa energi tillsammans med mina underbara vänner, jag tog långa strandpromenader och bara det faktum att de var just en underbar sommar; gjorde allt sååå mycket lättare...

Du står just nu vid samma vägval och vid samma tidpunkt som jag gjorde för exakt ett år sedan. Ta ett aktivt beslut, håll fast vid det. Engagera Din man i beslutet. Tvinga honom att vara delaktig i processen (om han inte redan är det, vill säga). Vet av egen erfarenhet att män har en tendens att ”stoppa huvudet i sanden” och låtsas som att de regnar (oppsss, sorry alla män här ute). :p

Jag hoppas såååå innerligt att Du finner lite ro i Din arma kropp & själ. Vi har ju bara ETT liv...vi måste vara rädda om det. Livet är faktiskt sjukt roligt att leva.

Love always ❤️
Du är också en av dom med stor medmänsklighet så glad att du finns❤️❤️❤️

God morgon! Nu har jag skickat in min nya ansökan. Min förra fick jag ju avslag på i juli förra året. Vi får se hur det går.

God morgon! Nu har jag skickat in min nya ansökan. Min förra fick jag ju avslag på i juli förra året. Vi får se hur det går.

Varför fick Du avslag om man får fråga? Lycka till denna gången... :)

Tack! Mina skulder är till största delen ett resultat av spelmissbruk. Så här skrev KFM i sitt beslut i sammanfattning:

KFM anser att du inte har möjlighet att själv betala dina skulder inom överskådlig tid. Första kravet för skuldsanering är därmed uppfyllt. Du har sedan i januari 2017 fått professionell hjälp med ditt spelmissbruk och har inte spelat sedan i dec 2016. Du har haft
kontakt med budget- och skuldrådgivningen i din kommun och har haft löneutmätning hos KFM sedan maj 2017. Dessa omständigheter talar för en skuldsanering. Däremot ska KFM bland annat beakta hur och när dina skulder har uppkommit och vad du själv har gjort för att betala på dina skulder, Hur gamla skulderna är kan i detta sammanhang också ha betydelse, särskilt om skulderna har uppkommit nära i tiden för ansökan. Skulder som kommer från spelmissbruk talar emot en skuldsanering. Dina skulder kommer från ett spelmissbruk. Du har skuldsatt dig relativt nyligen, senast under 2016. Du slutade även att spela under samma period. Det finns ingen tydlig brytpunkt i din skuldsättning vilket riskerar att du inte kommer bli ekonomiskt rehabiliterad vid en eventuell skuldsanering. Skulderna uppgår dessutom till ett högt belopp. KFM anser att hur, när och varför skulderna har uppkommit talat emot en skuldsanering. Med beaktande av ovanstående omständigheter finner därför KFM att det i nuläget inte är skäligt att bevilja dig skuldsanering. Ansökan avslås.

Värt att nämna är att jag sa upp min hyresrätt i jan 2017 och bor nu hos mina föräldrar och min hyra minskade därmed med ca 1500 kr i månaden. Jag har lagt om min livsstil fullständigt och tränar på gym flera ggr i veckan.

Jag läste nu om Ditt avslag...my GOD...så fruktansvärt OLIKA handläggarna bedömer... :( Jag blir mörkrädd...

ALLTSÅ, är det INGEN tydlig brytpunkt att Du slutade skuldsätta Dig år 2016... ?! Jag noterar ju folk som har skuldsatt sig så sent som 2018 och dersa handläggare har likväl ansett det vara en "tydlig brytpunkt"... Du slutade även spela år 2016... My GOD !!!

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp