Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad skulle motiveringen till det vara menar du?

Det måste vara felskrivet. Skusan har ingen rätt att kräva kontoutdrag under en skuldsanering om det inte skulle vara av relevant info i samband med en omprövning (dock kan inte jag se vad det skulle vara relevant för…)

När väl KF har beviljat en skuldsanering, så lägger ju dom ner ärendet och inget sker om ingen begär omprövning…

Jag har inte koll på deras handläggningstider men jag ansökte 1 september förra året och fick inledande i slutet på november. När de väl kollat på min ansökan gick det dock av farten faktiskt.
Jag minns att väntan var hemskt jobbig men det är väl värt det om man får sanering :)
På bilden nedan ser du inledande och när beslut blev taget.
Visa bilaga 1724

Märkligt att dom gör så olika för jag fick veta i samband med inledande hur mycket jag skulle betala och hur länge om ansökan blev godkänd.
Härligt! När jag ansökte stog det 2,5 mån men den 14 sep ändrade de till 3 månader. Men innan 1 dec borde jag ha fått svar!
är inte så långt till själva beslutet heller ändå! Ändå skönt att åren börjar gälla från inledande! Hur nära beslutet ringde dom dig?

Härligt! När jag ansökte stog det 2,5 mån men den 14 sep ändrade de till 3 månader. Men innan 1 dec borde jag ha fått svar!
är inte så långt till själva beslutet heller ändå! Ändå skönt att åren börjar gälla från inledande! Hur nära beslutet ringde dom dig?
Det var faktiskt jag som ringde dom för att kolla hur det gick med min ansökan och då berättade hen att jag på dagen hade fått beslutet skickat till mig och att min skuldsanering var godkänd :)

Det måste vara felskrivet. Skusan har ingen rätt att kräva kontoutdrag under en skuldsanering om det inte skulle vara av relevant info i samband med en omprövning (dock kan inte jag se vad det skulle vara relevant för…)

När väl KF har beviljat en skuldsanering, så lägger ju dom ner ärendet och inget sker om ingen begär omprövning…
Stämmer, men att hitta en motivering till vad man ska med kontoutdraget till är ju inte så hemskt svårt

Det var faktiskt jag som ringde dom för att kolla hur det gick med min ansökan och då berättade hen att jag på dagen hade fått beslutet skickat till mig och att min skuldsanering var godkänd :)
Jaha, så de ringde dig aldrig direkt för att fråga dig något då? Härligt samtal när man får ett sådant svar :) kanske ska testa och ringa början av november bara för att!

Stämmer, men att hitta en motivering till vad man ska med kontoutdraget till är ju inte så hemskt svårt

Nä med närmre eftertanke så har du nog rätt, men som sagt, det bör ju endast kunna ske om omprövning är begärd…

Jaha, så de ringde dig aldrig direkt för att fråga dig något då? Härligt samtal när man får ett sådant svar :) kanske ska testa och ringa början av november bara för att!
Jo, vid inledande ringde dom för att kolla hur skulderna uppstått osv, jag hade dock skickat ett personligt brev i samband med ansökan där jag i detalj var tydlig med varför jag sitter där jag sitter så hen hade inte många frågor alls att ställa, det var mest jag som frågade henne om diverse saker gällande en sanering :p

Jo, vid inledande ringde dom för att kolla hur skulderna uppstått osv, jag hade dock skickat ett personligt brev i samband med ansökan där jag i detalj var tydlig med varför jag sitter där jag sitter så hen hade inte många frågor alls att ställa, det var mest jag som frågade henne om diverse saker gällande en sanering :p
Ok ;D satt innan och försökte skriva ett brev men vet inte riktigt hur jag ska börja! Måste kännas så himla bra att få sanering och se ett slut! Vilken dröm!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp