Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kommer inte svara något mer då jag tycker diskussionen gått i stå. Lycka till i framtiden och det menar jag verkligen.

Jag uppskattar det, då du bara vill se saker från en vinkel och att ingen annan möjlighet finns. Ingen tvingar dig ju att svara på just mina inlägg.

Så du skulle hellre betala 250- 500 kr på ett vikariat än att ha mat för veckan. Eller pengar till sl för att ta dig till jobbet?! Det är HELT orimligt anser jag. Det viktigaste är att ta sig till jobbet och förhindra att skulden ökar/går till inkasso/krf och slutligen ger en prick.
Ja det tycker jag att man prioriterar! Då vet jag att jag kan äta även de veckor jag inte lyckas få inkomst via arbete. Hur tror du alla andra gör?

Jag uppskattar det, då du bara vill se saker från en vinkel och att ingen annan möjlighet finns. Ingen tvingar dig ju att svara på just mina inlägg.
Jag tror vi alla kan vara överens om att vi andra försökt få dig att se saker från andra synvinklar men att det är du själv som inte tar in det vi skriver.

Ja det tycker jag att man prioriterar! Då vet jag att jag kan äta även de veckor jag inte lyckas få i konst via arbete. Hur tror du alla andra gör?

Men du kan ju inte strunta i att gå till jobbet, då förorsakar man ju den enda inkomsten man har för att komma ur situationen. Vilken arbetsgivare vill anställa någon som inte dyker upp vissa dagar?

Jag tror vi alla kan vara överens om att vi andra försökt få dig att se saker från andra synvinklar men att det är du själv som inte tar in det vi skriver.

Jag vet inte vad du suttit på för löner men jag är i en väldigt lågavlönad bransch med otrygga anställningar med stor konkurrens. Men vi avslutar detta nu vi tycker olika helt enkelt.

Men du kan ju inte strunta i att gå till jobbet, då förorsakar man ju den enda inkomsten man har för att komma ur situationen. Vilken arbetsgivare vill anställa någon som inte dyker upp vissa dagar?
Man prioriterar vad man betalar med sin inkomst såklart! Självklart går färdmedel till arbetet före lån och skulder! Man gör vad man kan för stunden för att säkra sin inkomst i det långa loppet, men du har prioriterat att leva för stunden. Äta nudlar kan man överleva på, men att äta luft som du får göra utan a-kassa överlever man inte på. Men det känns lite svårt att förklara detta för någon som vägrar inse att man kanske inte gjort allt man kan..

Man prioriterar vad man betalar med sin inkomst såklart! Självklart går färdmedel till arbetet före lån och skulder! Man gör vad man kan för stunden för att säkra sin inkomst i det långa loppet, men du har prioriterat att leva för stunden. Äta nudlar kan man överleva på, men att äta luft som du får göra utan a-kassa överlever man inte på. Men det känns lite svårt att förklara detta för någon som vägrar inse att man kanske inte gjort allt man kan..

Jo absolut men som i mitt fall har jag täckt hyran och sl och sen har pengarna varit slut många månader till och från i många år. Det är ju därför beloppet också blivit stort. Så har verkligen aldrig befunnit mig i en situation där jag kunnat betala a-kassa i 6 månader non stop.

Det jag menar är, ska jag straffas för det tex med a-kassan i ytterligare år, vidareutbilda, byta bransch, hoppas på jobb, så är vi uppe i ytterligare ca 3- 4 år. Då har man levt på existensminimum i snart halva sitt liv och lite mera. Men eftersom du verkat fått sanering så är det säkert så att jag mest troligen inte får sanering.

Senast ändrad:
Jag har försökt följa mina och sambons skulder men de säljs till höger och vänster och är näst intill omöjligt att hitta rätt siffror på något ärendenummer som stämmer överens med papper från kfm... Systemet borgenärerna använder när de köper o säljer fram och tillbaka är ju uppbyggt på att villa bort oss så att de ska kunna lura oss på högre avgifter och ändrade belopp utan att bli påkomna (känner jag). För vem fasen kan hålla reda på 40 skulder som köps och säljs..

Ja men precis. Det är liksom omöjligt att hålla koll på dessa.
Och extra surt nu när en sån bank har motsatt sig min betalplan. De gjorde bort sig när de köpte min skuld och nu vill de ha så mycket som möjligt för den. Det vill ju givetvis alla borgenärer ha, vilket jag förstår till fullo, men mer rimligt att banken jag är skyldig flera hundra tusen motsätter sig, då de kommer förlora mest på min skuldsanering. Inte den bank som jag har minst skuld hos.

Jo absolut men som i mitt fall har jag täckt hyran och sl och sen har pengarna varit slut många månader till och från i många år. Det är ju därför beloppet också blivit stort. Så har verkligen aldrig befunnit mig i en situation där jag kunnat betala a-kassa i 6 månader non stop.

Det jag menar är, ska jag straffas för det tex med a-kassan i ytterligare år, vidareutbilda, byta bransch, hoppas på jobb, så är vi uppe i ytterligare ca 3- 4 år. Då har man levt på existensminimum i snart halva sitt liv och lite mera. Men eftersom du verkat fått sanering så är det säkert så att jag mest troligen inte får sanering.
Jag tror att du behöver hjälp av utomstående som kan göra upp en plan åt dig och sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål och få hjälp med vad som bör prioriteras under din väg genom detta. Låter inte som att du kan det på egen hand.

Men för mig är ju en sanering avgörande och en chans till att byta bransch och få ett stabilare jobb och livs situation. Har knappast suttit still på rumpan och bara ropat skuldsanering. Detta är första gången jag söker.

Har försökt komma till rätta med ekonomin under en rad olika försök, tex byta bransch, avb planer, studier, sänkt alla icke livsnödvändiga kostnader, inga nya lån, tagit hjälp och råd av folk runtomkring.

Vad menar du att en kurator ska göra för mig? Jag är inte låst på att inte testa nya yrken eller förbättra mina odds. Jag har anpassat mina cvn och gör bra intervjuer och är ärlig och utstrålar ingen konstig energi som ni verkar tro. Jag får ofta jobben men när det kommer till kontraktsskrivning tycker dom att det är för stora belopp eller för många prickar. Har testat att vara ärlig direkt, under och efter intervjuer.
Har folk i min direkta närhet som jobbar just inom vården. Dom tycker säkert man är gammal och överkvalificerad samt att det finns bättre lämpade och därför får man inte jobbet. Har topp betyg på de kurser jag läst upp och har väldigt bra referenser från alla jobb jag haft.
Är fortfarande nyfiken på det där med att så många verkar backa vid kontraktsskrivning, att man uppger att du har för många prickar och för stora skulder. Säger de verkligen så?
I så fall kan det vara ytterligare anledning att gå med i ett neutralt fack/a-kassa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp