Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har du inte under flera års tid lyckats få en varaktig inkomst av något slag, csn/a-kassa/lön/eknomiskt bistånd etc etc tror jag att dina chanser till en skuldsanering är ganska minimala. Vi har ett ganska bra ekonomiskt skyddsnät här i Sverige ändå för de som inte på något sätt lyckas få arbete, men det kräver i gengäld en motprestation av personen för att få t.ex. a-kassa. Jag tycker utan intention att vara otrevlig att det känns som att det finns en del saker du kan göra för att förändra din sits och få en inkomst men att du inte är tillräckligt motiverad för att göra det och har fastnat i att du måste få en sanering godkänd annars löser sig inget.

Har haft anställning i tex 3 år sen arbetslös, sen vikariat i 6 månader sen arbetslös etc etc etc
Ingen a-kassa etc, har studerat förut men bytt till jobb för att kunna amortera på skulder.

Har haft anställning i tex 3 år sen arbetslös, sen vikariat i 6 månader sen arbetslös etc etc etc
Ingen a-kassa etc, har studerat och bytt till jobb för att kunna amortera på skulder.
Ja, och då undrar man ju varför ingen a-kassa? Har man gjort allt man kan då?

Har inte haft råd med mat vissa dagar så att betala till a-kassa har varit omöjligt. Enormt låg lön i min bransch.

Menar du att chansen att dom skulle neka mig finns pga att betalningsutrymne för a-kassa inte funnits. Sen har vikariatet varit korta så ibland har inte tex alfa kassan krav uppfyllts,(Förstår såklart att många aspekter vägs in för avgörande beslut).

Senast ändrad:
Ingen a-kassa etc
Vi är flera som försökt att hjälpa dig och svara på dina frågor och som upplever samma sak, dvs att om du bara får skuldsanering så löser sig allt. Som jag tidigare skrivit så finns det i princip aldrig endast en lösning på problemen man har. Jag tycker på nytt att du skall försöka få kontakt med en kurator eller annan person som kan stötta dig, råda dig och se till att du får en struktur i livet. Jag skriver detta med de bästa intentioner.

Vi är flera som försökt att hjälpa dig och svara på dina frågor och som upplever samma sak, dvs att om du bara får skuldsanering så löser sig allt. Som jag tidigare skrivit så finns det i princip aldrig endast en lösning på problemen man har. Jag tycker på nytt att du skall försöka få kontakt med en kurator eller annan person som kan stötta dig, råda dig och se till att du får en struktur i livet. Jag skriver detta med de bästa intentioner.

Men för mig är ju en sanering avgörande och en chans till att byta bransch och få ett stabilare jobb och livs situation. Har knappast suttit still på rumpan och bara ropat skuldsanering. Detta är första gången jag söker.

Har försökt komma till rätta med ekonomin under en rad olika försök, tex byta bransch, avb planer, studier, sänkt alla icke livsnödvändiga kostnader, inga nya lån, tagit hjälp och råd av folk runtomkring.

Vad menar du att en kurator ska göra för mig? Jag är inte låst på att inte testa nya yrken eller förbättra mina odds. Jag har anpassat mina cvn och gör bra intervjuer och är ärlig och utstrålar ingen konstig energi som ni verkar tro. Jag får ofta jobben men när det kommer till kontraktsskrivning tycker dom att det är för stora belopp eller för många prickar. Har testat att vara ärlig direkt, under och efter intervjuer.
Har folk i min direkta närhet som jobbar just inom vården. Dom tycker säkert man är gammal och överkvalificerad samt att det finns bättre lämpade och därför får man inte jobbet. Har topp betyg på de kurser jag läst upp och har väldigt bra referenser från alla jobb jag haft.

Senast ändrad:
Har inte haft råd med mat vissa dagar så att betala till a-kassa har varit omöjligt. Enormt låg lön i min bransch.

Menar du att chansen att dom skulle neka mig finns pga att betalningsutrymne för a-kassa inte funnits. Sen har vikariatet varit korta så ibland har inte tex alfa kassan krav uppfyllts,(Förstår såklart att många aspekter vägs in för avgörande beslut).
Jag kan ju tycka att man bör ha säkrat en a-kassa för att anses ha gjort vad man kunnat. Det är lika viktigt att man säkrar sin inkomst om något händer med den aktuella inkomsten som att äta mat för dagen.

Det kan mycket väl vara så att den sålts vidare ..flera av mina skulder har sålts vidare så till slut vet man fan inte vart det började.

Hade man liten koll tidigare, så har man om möjligt ännu mindre koll nu. :D

Alltså, man kan ju bli gråhårig för mindre..

Jag kan ju tycka att man bör ha säkrat en a-kassa för att anses ha gjort vad man kunnat. Det är lika viktigt att man säkrar sin inkomst om något händer med den aktuella inkomsten som att äta mat för dagen.

Så du skulle hellre betala 250- 500 kr på ett vikariat än att ha mat för veckan. Eller pengar till sl för att ta dig till jobbet?! Det är HELT orimligt anser jag. Det viktigaste är att ta sig till jobbet och förhindra att skulden ökar/går till inkasso/krf och slutligen ger en prick.

Men för mig är ju en sanering avgörande och en chans till att byta bransch och få ett stabilare jobb och livs situation. Har knappast suttit still på rumpan och bara ropat skuldsanering. Detta är första gången jag söker.

Har försökt komma till rätta med ekonomin under en rad olika försök, tex byta bransch, avb planer, studier, sänkt alla icke livsnödvändiga kostnader, inga nya lån, tagit hjälp och råd av folk runtomkring.

Vad menar du att en kurator ska göra för mig? Jag är inte låst på att inte testa nya yrken eller förbättra mina odds. Jag har anpassat mina cvn och gör bra intervjuer och är ärlig och utstrålar ingen konstig energi som ni verkar tro. Jag får ofta jobben men när det kommer till kontraktsskrivning tycker dom att det är för stora belopp eller för mångs prickar.
Har folk i min direkta närhet som jobbar just inom vården. Dom tycker säkert man är gammal och överkvalificerad och därför får man inte jobbet. Har topp betyg på de kurser jag läst upp och har väldigt bra referenser.
Jag kommer inte svara något mer då jag tycker diskussionen gått i stå. Lycka till i framtiden och det menar jag verkligen.

Hade man liten koll tidigare, så har man om möjligt ännu mindre koll nu. :D

Alltså, man kan ju bli gråhårig för mindre..
Jag har försökt följa mina och sambons skulder men de säljs till höger och vänster och är näst intill omöjligt att hitta rätt siffror på något ärendenummer som stämmer överens med papper från kfm... Systemet borgenärerna använder när de köper o säljer fram och tillbaka är ju uppbyggt på att villa bort oss så att de ska kunna lura oss på högre avgifter och ändrade belopp utan att bli påkomna (känner jag). För vem fasen kan hålla reda på 40 skulder som köps och säljs..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp