Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har inte alltid varit sambo, får jag ett jobb idag så kan jag mest troligen lösa a-kasss avgiften.
Har inte uppfyllt alfa kassans krav innan.

Jag pluggar upp kurser nu men kanske är det ngt i mitt utseende eller ålder som gör att folk googlar mig. Jag ser väldigt mycket inte ut som min ålder tyvärr. Försöker se och vara neutral och extremt professionell precis som när jag fått jobb.

Idag studerar jag kurser på mellan takt och får visst csn bidrag.

Som sagt ger upp detta forum nu men kommer väl säkert läsa här ibland, uppskattar det alla skrivit.
Sluta nu vara så dramatisk. Ingen vill stjälpa dig utan enbart hjälpa dig.
Läs alla svar du fått och ta till dig det som du tycker är bra och använd den informationen till att göra framtiden bra.

Det är för att man utgör en säkerhetsrisk gällande mutor/stöld när det är så många prickar och skulder och syns på mr koll tex etc

På de jobb jag är kvalificerad för. De andra verkar inte intresserade. Tex butiker med kassa ansvar, lokalvårdare, serviceboende etc etc

Skulle jag få ett jobb nu som min boendesituation är nu så skulle jag kunna gå med i en a-kassa men förut har det inte gått. Utomstående har fått ha kontoöversikt och dragit samma slutsats.
Har ändå extremt svårt att tro att det skulle vara så i de flesta fallen om du fått jobben men att det bryts vid kontraktsskrivning? Jobb med säkerhetskontroller kan jag köpa, men inte vanliga jobb så långt i processen där det inte redan framgått i policyn eller liknande. Har extremt svårt att se att en seriös arbetsgivare skulle säga ”du är PERFEKT för den här tjänsten men tyvärr, du är för skuldsatt/har kollat dig på Mr Koll, så nej”.
Finns ju maaaassor med folk som är fd kriminella, skuldsatta osv som har fått jobb. Tillochmed papperslösa.
Ska bli intressant att se hur jag kommer bli bemött, kommer både ha en konkurs, skulder och anmärkningar i bagaget. Har dock aldrig sett det som något hinder öht.

Har ändå extremt svårt att tro att det skulle vara så i de flesta fallen om du fått jobben men att det bryts vid kontraktsskrivning? Jobb med säkerhetskontroller kan jag köpa, men inte vanliga jobb så långt i processen där det inte redan framgått i policyn eller liknande. Har extremt svårt att se att en seriös arbetsgivare skulle säga ”du är PERFEKT för den här tjänsten men tyvärr, du är för skuldsatt/har kollat dig på Mr Koll, så nej”.
Finns ju maaaassor med folk som är fd kriminella, skuldsatta osv som har fått jobb. Tillochmed papperslösa.
Ska bli intressant att se hur jag kommer bli bemött, kommer både ha en konkurs, skulder och anmärkningar i bagaget. Har dock aldrig sett det som något hinder öht.

Är man väldigt duktig inom tex vvs eller kan jobba inom bygg liknande jobb så kanske dom förbiser sånna saker. Ingen aning om vart du jobbar eller har jobbat eller om dessa saker uppkommit medans du haft jobb.

Många kriminella slussas in på jobb efter avtjänat straff och vissa kan återgå till tidigare anställningar. Det är väldigt mycket rehabilitering och återanpassnings möjligheter, sekretess uppgifter samt namnbyteten för vissa. Vet sånna fall inom tex IF metall sektorn. Men jag besitter inte den erfarenheten från de branscherna och får inget jobb där trots att jag tom sökt sånna jobb. Så det är nog skillnad på att söka med dessa bakgrunder som lite yngre eller med denna kompetens i bagaget.

Sen är det en klar fördel om man har körkort vilket jag inte har och inte har möjlighet att ta. Då det krävs bra mkt mer kör timmar för att köra där jag bor än en snabbkurs som csn finansierar.

I min bransch har vi många nyanlända och jag vet på vilka grunder de får jobb. Sen kanske det ser annorlunda ut på andra branscher där jag ej tagit mig in.

Jag kan som sagt inte svara på varför dom googlar eller kollar upp mig men jag skulle nog själv kolla upp lite extra en person jag fann mycket intressant.
Men även avslå ansökningar om nån tex söker service boende jobb men jag har 10 andra som har viss erfarenhet och lämpar sig bättre och framförallt som man tror ska stanna kvar och utvecklas och inte gå tillbaka till sitt områdes fält vid första bästa chans. Det säger sig själv.

Kommer som sagt inte svara mera då i princip alla här tar ställningstagande för en sida och diskussionen blir inte nyanserad alls.

Så därför lämnar jag detta forum.

Senast ändrad:
Är man väldigt duktig inom tex vvs eller kan jobba inom bygg liknande jobb så kanske dom förbiser sånna saker. Ingen aning om vart du jobbar eller har jobbat eller om dessa saker uppkommit medans du haft jobb.

Många kriminella slussas in på jobb efter avtjänat straff och vissa kan återgå till tidigare anställningar. Det är väldigt mycket rehabilitering och återanpassnings möjligheter, sekretess uppgifter samt namnbyteten för vissa. Vet sånna fall inom tex IF metall sektorn. Men jag besitter inte den erfarenheten från de branscherna och får inget jobb där trots att jag tom sökt sånna jobb. Så det är nog skillnad på att söka med dessa bakgrunder som lite yngre eller med denna kompetens i bagaget.

Sen är det en klar fördel om man har körkort vilket jag inte har och inte har möjlighet att ta. Då det krävs bra mkt mer kör timmar för att köra där jag bor än en snabbkurs som csn finansierar.

I min bransch har vi många nyanlända och jag vet på vilka grunder de får jobb. Sen kanske det ser annorlunda ut på andra branscher där jag ej tagit mig in.

Jag kan som sagt inte svara på varför dom googlar eller kollar upp mig men jag skulle nog själv kolla upp lite extra en person jag fann mycket intressant.
Men även avslå ansökningar om nån tex söker service boende jobb men jag har 10 andra som har viss erfarenhet och lämpar sig bättre och framförallt som man tror ska stanna kvar och utvecklas och inte gå tillbaka till sitt områdes fält vid första bästa chans. Det säger sig själv.

Kommer som sagt inte svara mera då i princip alla här tar ställningstagande för en sida och diskussionen blir inte nyanserad alls.

Så därför lämnar jag detta forum.
Fast mycket av det du påstår är illusioner.
Jag är en fd arbetsgivare sedan 12 år, har säkert rekryterat 50 pers under de åren och är inte på något sätt unik. Har själv haft anställda med utmätning och löpande inkomstredogörelser till KFM. Skulle aldrig drömma om att ta upp det med den anställde, förutom att möjligtvis ha koll på hur han/hon mår.
Skulle det av någon anledning framkomma att en rekryterad var skuldsatt eller hade nån gammal harmlös dom/anmärkning men i övrigt var klockren för jobbet, hade jag inte ens tagit upp det. Lika lite som om hen haft diabetes, små barn eller whatever.
Skulle jag börja med det kan man nog räkna med att få dryga påhälsningar av facket efter några ggr.
Just därför har jag svårt att tro att de (kollektivavtalsanslutna företag = de flesta) dissar dig med den anledningen.

Senast ändrad:
Fast mycket av det du påstår är illusioner.
Jag är en fd arbetsgivare sedan 12 år, har säkert rekryterat 50 pers under de åren och är inte på något sätt unik. Har själv haft anställda med utmätning och löpande inkomstredogörelser till KFM. Skulle aldrig drömma om att ta upp det med den anställde, förutom att möjligtvis ha koll på hur han/hon mår.
Skulle det av någon anledning framkomma att en rekryterad var skuldsatt eller hade nån gammal harmlös dom/anmärkning men i övrigt var klockren för jobbet, hade jag inte ens tagit upp det. Lika lite som om hen haft diabetes, små barn eller whatever.
Skulle jag börja med det kan man nog räkna med att få dryga påhälsningar av facket efter några ggr.
Just därför har jag svårt att tro att de (kollektivavtalsanslutna företag = de flesta) dissar dig med den anledningen.

Japp som jag skrivit har det varit för mig, orkar inte repetera mig för 10 gången.

Du verkar extremt kunnig, vet du vilka åtgärder dom tycker att man ska ha gjort om man inte kan få jobb? Jag har tex börjat studera betyg. Kan dom utmäta csn? Hoppas på att komma in på en yrkesutbildning och att det ska leda till fler jobb där behovet är stort på arbetskraft.

Kan man få skuldsanering ändå nu pga att arbetslösheten varit i perioder under viss tid och jag har svårt att få jobb pga prickar, dom (treskodomar) och ålder etc.

Utbildninhen är ca 2 år så resterande år kan dom ju utmäta från min lön. Jag lär inte få upp lönen jätte mycket och kommer inte kunna amortera av skulden på 12 år minst men det lär leda till jobb.

Min totala skuldsumma pga räntor etc är snett över 1,5.

Mår extremt dåligt över hela situationen som pågått till och från relativt länge och klarar det verkligen inte mera så min enda räddning är verkligen skuldsanering.

Csnutbetalning kan inte utmätas men pengarna från csn kan utmätas

Jaha. Fick samtal från min handläggare nyss. En borgenär har motsatt sig skuldsanering, så nu lämnas mitt ärende över till en annan handläggare som ska gå igenom mitt ärende och fatta beslut.

Får en smula panik och ångest.

Skulden till den borgenären som motsatt sig avser 5% av min totala skuld.
De har motsatt sig då de tycker att skulden är för färsk, den togs för 10 månader sedan och är min sista skuld.

Känner mig helt handfallen, då jag inte kan göra nåt åt situationen. Bara vänta. Denna eviga ovissa väntan.

Nån som varit i samma situation och har lite pepp?

Det kan beviljas ändå men risken är ju betydligt större att det överklagas. Sämst är det om det skulle komma fram att du frissat till siffrorna för att få igenom sista lånet.

Fast även med jobb är det i princip omöjligt att betala av skulden. Pga min ålder och hur länge jag dragits med detta, utbildningsnivå och chans till jobb samt skuldsumma, borde det ju vara bättre om sanering startar med en delad plan. Dvs studier och sen utmätning resterande 3 åren. Men det kanske är jättesvårt som du säger. : /

Du sa ju själv ca 12 år? Det är ju inte omöjligt då?

Absolut men nånstans kan ju en sanering inte heller vänta hur länge som helst med att startas om man ska få bukt med skuldbördan och komma ur sin sits. Eller tänker dom alltid till borgenärernas fördel trots att jag gjort allt i min makt under flera år för att lösa detta. : /?

Det finns ju situationer där det aldrig skulle kunna bli skuldsanering, det är ju ingen allmän rättighet som alla har, så visst kan det få dra ut på tiden och bli vid ett annat tillfälle

Det kan beviljas ändå men risken är ju betydligt större att det överklagas. Sämst är det om det skulle komma fram att du frissat till siffrorna för att få igenom sista lånet.

Tack för svar.
Men hur menar du med att jag skulle ha frissat till siffrorna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp