Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När det gäller skulder man missat/glömt att ta med så är det så att alla skulder som finns innan man får beslut om inledande skuldsanering omfattas. Skulle tro att det är ganska vanligt att nån skuld av de 30-40 man har när man gör sin ansökan kan missas. Jag fick mitt beslut om inledande skuldsanering 7/4-2017. Alla skulder som uppkom innan 7/4-2017 omfattas av min skuldsanering.

Skönt att höra. Då behöver jag inte vara orolig för en skuld som ligger i Norge som jag glömde att uppge (53k). De två andra skulderna i Norge uppgav jag (en hos inkasso och en hos namsmannen) plus alla skulder i Sverige som jag vet om.

Jag tror att dina möjligheter till en skuldsanering är större när du fått jobb.
CSN kan ej utmätas.

Fast även med jobb är det i princip omöjligt att betala av skulden. Pga min ålder och hur länge jag dragits med detta, utbildningsnivå och chans till jobb samt skuldsumma, borde det ju vara bättre om sanering startar med en delad plan. Dvs studier och sen utmätning resterande 3 åren. Men det kanske är jättesvårt som du säger. : /

Fast även med jobb är det i princip omöjligt att betala av skulden. Pga min ålder och hur länge jag dragits med detta, utbildningsnivå och chans till jobb samt skuldsumma, borde det ju vara bättre om sanering startar med en delad plan. Dvs studier och sen utmätning resterande 3 åren. Men det kanske är jättesvårt som du säger. : /
För dig är det bättre, men för fordringsägarna är det sämre, som då får mindre pengar än om du haft sanering fem år med lön under alla fem år. Du kan inte garantera att du får jobb efter studierna eller vilken lön du kommer ha vilket gör det hela osäkert. Jag tror att du kommer få stå ut tills studierna är avslutade och sen landa ett jobb innan en sanering godkänns.

Jaha. Fick samtal från min handläggare nyss. En borgenär har motsatt sig skuldsanering, så nu lämnas mitt ärende över till en annan handläggare som ska gå igenom mitt ärende och fatta beslut.

Får en smula panik och ångest.

Skulden till den borgenären som motsatt sig avser 5% av min totala skuld.
De har motsatt sig då de tycker att skulden är för färsk, den togs för 10 månader sedan och är min sista skuld.

Känner mig helt handfallen, då jag inte kan göra nåt åt situationen. Bara vänta. Denna eviga ovissa väntan.

Nån som varit i samma situation och har lite pepp?

Jaha. Fick samtal från min handläggare nyss. En borgenär har motsatt sig skuldsanering, så nu lämnas mitt ärende över till en annan handläggare som ska gå igenom mitt ärende och fatta beslut.

De har motsatt sig då de tycker att skulden är för färsk, den togs för 10 månader sedan och är min sista skuld.

Känner mig helt handfallen, då jag inte kan göra nåt åt situationen. Bara vänta. Denna eviga ovissa väntan.

Jag var i samma situation. Dom tyckte att jag inte hade gjort tillräckligt innan min inledande skuldsanering för att få avbetalningsplaner etc. Vidare ansåg dom att frågan om skuldsanering var för tidigt väckt då jag inte haft löneutmätning så lång tid.
Jag svarade via mail och förklarade (igen) vad jag hade gjort mm och det gick till min fördel.

Jag var i samma situation. Dom tyckte att jag inte hade gjort tillräckligt innan min inledande skuldsanering för att få avbetalningsplaner etc. Vidare ansåg dom att frågan om skuldsanering var för tidigt väckt då jag inte haft löneutmätning så lång tid.
Jag svarade via mail och förklarade (igen) vad jag hade gjort mm och det gick till min fördel.

Tack för svar. Guld värt. :folded:

Min handläggare ville bara att jag skulle förklara för henne via telefonen vart pengarna gått, sen var hon nöjd med det och lämnar nu över till annan handläggare.

Vad skönt att det gick bra för dig. Känns lite hoppfullt. Men det kanske är rätt vanligt att borgenärer motsätter sig betalplanen? Att de testar liksom.

Tack för svar. Guld värt. :folded:

Min handläggare ville bara att jag skulle förklara för henne via telefonen vart pengarna gått, sen var hon nöjd med det och lämnar nu över till annan handläggare.

Vad skönt att det gick bra för dig. Känns lite hoppfullt. Men det kanske är rätt vanligt att borgenärer motsätter sig betalplanen? Att de testar liksom.
Vet inte hur vanligt det är. I mitt fall gjorde det att det drog ut lite på tiden mellan inledande och beslut men KF ansåg inte att deras invändning förändrade något i sak utan det gick till min fördel som sagt.

För jag fråga vad det var för skuld och vad den gick till?

Vet inte hur vanligt det är. I mitt fall gjorde det att det drog ut lite på tiden mellan inledande och beslut men KF ansåg inte att deras invändning förändrade något i sak utan det gick till min fördel som sagt.

Ja min handläggare sa också att det kommer att dra ut lite mer på tiden och att de ser ju på det hela med en helhetsbild. De tar också in i beräkning hur stor skulden är till den som har överklagat.

Kan ju tycka att det är lite märkligt att den som jag har minst skuld till överklagar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp