Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
för tidig ansökan , hade inte gjort mitt yttersta ang boendesituation osv , bodde i villa nu i en 2:a med 2 barn å
Stormtrivs att lära sig hushålla med pengar är en konst som
Inte lärs ut på en sekund
Ok, så man kan inte bo i hus o få sanering?

Vad händer när långivare inte svarar på att de delgivits inledande skuldsanering? Min handläggare försöker få tag i några som inte svarat? Och Vad händer om långivarna inte svarar sen när utskick görs på förslag på betalplan?

Ok, så man kan inte bo i hus o få sanering?

Jo, det går, jag bor i hus och har skuldsanering tex. Men om det finns ett övervärde i huset kan det vara svårt, då har man ju möjlighet att betala av skulder genom att sälja sitt hus och flytta till hyreslägenhet.

Vad händer när långivare inte svarar på att de delgivits inledande skuldsanering? Min handläggare försöker få tag i några som inte svarat? Och Vad händer om långivarna inte svarar sen när utskick görs på förslag på betalplan?
Kfm fattar beslut. Långivarna får skylla sig själva.

Jo, det går, jag bor i hus och har skuldsanering tex. Men om det finns ett övervärde i huset kan det vara svårt, då har man ju möjlighet att betala av skulder genom att sälja sitt hus och flytta till hyreslägenhet.
Jag äger inget i huset, endast sambon som står för lån, lagfart rubbet så jag har egentligen inget med huset o göra

Jag hyrde mitt hus så jag hade ingen anledning att bo så
Stort eg , är nog skillnad när man äger

Det kan ta lång tid innan dess, det kan kungörelsedelges och sånt, och i slutändan kommer dom in och överklagar beslutet

Du verkar extremt kunnig, vet du vilka åtgärder dom tycker att man ska ha gjort om man inte kan få jobb? Jag har tex börjat studera betyg. Kan dom utmäta csn? Hoppas på att komma in på en yrkesutbildning och att det ska leda till fler jobb där behovet är stort på arbetskraft.

Kan man få skuldsanering ändå nu pga att arbetslösheten varit i perioder under viss tid och jag har svårt att få jobb pga prickar, dom (treskodomar) och ålder etc.

Utbildninhen är ca 2 år så resterande år kan dom ju utmäta från min lön. Jag lär inte få upp lönen jätte mycket och kommer inte kunna amortera av skulden på 12 år minst men det lär leda till jobb.

Min totala skuldsumma pga räntor etc är snett över 1,5.

Mår extremt dåligt över hela situationen som pågått till och från relativt länge och klarar det verkligen inte mera så min enda räddning är verkligen skuldsanering.

Det drar ut på processen tyvärr.
Jag hade några som inte inkom i tid och de fick flera påminnelser innan de till slut svarade.
För jävligt då vi gäldenärer måste svara enligt utsatt datum.

Du verkar extremt kunnig, vet du vilka åtgärder dom tycker att man ska ha gjort om man inte kan få jobb? Jag har tex börjat studera betyg. Kan dom utmäta csn? Hoppas på att komma in på en yrkesutbildning och att det ska leda till fler jobb där behovet är stort på arbetskraft.

Kan man få skuldsanering ändå nu pga att arbetslösheten varit i perioder under viss tid och jag har svårt att få jobb pga prickar, dom (treskodomar) och ålder etc.

Utbildninhen är ca 2 år så resterande år kan dom ju utmäta från min lön. Jag lär inte få upp lönen jätte mycket och kommer inte kunna amortera av skulden på 12 år minst men det lär leda till jobb.

Min totala skuldsumma pga räntor etc är snett över 1,5.
Jag tror att dina möjligheter till en skuldsanering är större när du fått jobb.
CSN kan ej utmätas.

• Gilla
Reaktioner: p79
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp