Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det kanske man ska vänta med att uttala sig om eftersom du inte fått skuldsanering än.

Vad har ni för omkostnader som innebär den där låga betalplanen? Väldigt många barn? Ni borde ha ett utrymme på 30-40 k i månaden som fördelas utifrån era inkomster

Idag har vi inte över 50k netto då frugan studerar till förskollärare och tar examen i januari 2022:facejoy: Per dags. datum så har vi efter skatt ca.33.000 kr kanske. Någonstans däremellan.

När min fru är färdig och tar examen i januari så gissar jag på att hon landar runt 24-25k netto som förskollärare och jag 28-29k netto. Då hon kommer i jobb så ska vi sända in papper på en omprövning och få ett nytt belopp att betala.

Ska för övrigt bli väldigt intressant att se om mina tre skulder som ligger i Norge kommer att ingå i saneringen och om inte, när dom kommer till Sverige vad som sker då. De tre skulderna i Norge ligger på följande belopp 58k, 252k och 352k. Min handläggare har meddelat dessa tre att jag har inledande i Sverige och att dom ska sända in min skuld till Kronofogden. För tillfället så ligger dom skulderna hos namsmannen i Norge (Norges motsvarighet till Kronofogden).

Idag har vi inte över 50k netto då frugan studerar till förskollärare och tar examen i januari 2022:facejoy: Per dags. datum så har vi efter skatt ca.33.000 kr kanske. Någonstans däremellan.

När min fru är färdig och tar examen i januari så gissar jag på att hon landar runt 24-25k netto som förskollärare och jag 28-29k netto. Då hon kommer i jobb så ska vi sända in papper på en omprövning och få ett nytt belopp att betala.

Ska för övrigt bli väldigt intressant att se om mina tre skulder som ligger i Norge kommer att ingå i saneringen och om inte, när dom kommer till Sverige vad som sker då. De tre skulderna i Norge ligger på följande belopp 58k, 252k och 352k. Min handläggare har meddelat dessa tre att jag har inledande i Sverige och att dom ska sända in min skuld till Kronofogden. För tillfället så ligger dom skulderna hos namsmannen i Norge (Norges motsvarighet till Kronofogden).
Ah, ni har inte den inkomsten netto nu alltså.. då förstår jag.

betalar också in 18000 , nettolön 33000, tänker också att det låter lågt..

Jag har resor till och från jobb på 5000-5500 kr i månaden. 8,6 mil med bil enkel väg till jobb. Arbetar heltid.

Nu är jag dryg och fröken petig men du skrev ju i presens, ”jag är i arbetsför ålder och drar in nästan 60 netto i månaden” ;) så jag fattar nog inte det roliga i det med skratt- och lipemojis but maybe I’m just a partypooper...

Intressant med de norska skulderna dock!

Det roliga i kråksången var att några i tråden här trodde i höstas att jag skulle få avslag eftersom både min fru och jag är i arbetsför ålder och drar in nästan 60 netto i månaden och kunde betala av skulderna utan sanering. Ack så fel en del hade :p
Jisses, visste inte att vi var med i en tävling.

Fruns csn räknas som 0 kr I inkomst, då verkar det rimligare

Jag har resor till och från jobb på 5000-5500 kr i månaden. 8,6 mil med bil enkel väg till jobb. Arbetar heltid.[/QU
Jisses, visste inte att vi var med i en tävling.
"Ack så fel en del hade" här inte är vi väl för att få stöd av varandra ? Att ge varandra svar på frågor behöver väl inte betyda att vi har rätt ? Du skriver själv som du förväntas få svar och istället för att vara ironisk hade jag nog legat lågt tills definitivt besked kommit.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp