- Meddelanden
- 1 267
- Mottagna reaktioner
- 677
- Poäng
- 637
Det kanske man ska vänta med att uttala sig om eftersom du inte fått skuldsanering än.
Vad har ni för omkostnader som innebär den där låga betalplanen? Väldigt många barn? Ni borde ha ett utrymme på 30-40 k i månaden som fördelas utifrån era inkomster
Idag har vi inte över 50k netto då frugan studerar till förskollärare och tar examen i januari 2022
Per dags. datum så har vi efter skatt ca.33.000 kr kanske. Någonstans däremellan.När min fru är färdig och tar examen i januari så gissar jag på att hon landar runt 24-25k netto som förskollärare och jag 28-29k netto. Då hon kommer i jobb så ska vi sända in papper på en omprövning och få ett nytt belopp att betala.
Ska för övrigt bli väldigt intressant att se om mina tre skulder som ligger i Norge kommer att ingå i saneringen och om inte, när dom kommer till Sverige vad som sker då. De tre skulderna i Norge ligger på följande belopp 58k, 252k och 352k. Min handläggare har meddelat dessa tre att jag har inledande i Sverige och att dom ska sända in min skuld till Kronofogden. För tillfället så ligger dom skulderna hos namsmannen i Norge (Norges motsvarighet till Kronofogden).
så jag fattar nog inte det roliga i det med skratt- och lipemojis but maybe I’m just a partypooper...