Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu vet ja inte hur stor summan blir, men tänker behöver den anmälas om låt oss säga jag har en årsinkomst reggad på 260tkr hos skusan.

Sen detta året kanske ja hamnar på 220tkr pga sjukskrivingar osv. Så får ja ut 35tkr i ersättning då har ja ju inte kommit över årsinkomsten. Behöver de anmälas ändå ? De de jag funderar på
Spontant är det väl bara att maila din handläggare eller ringa kundtjänst?

Läste en dom där en person fick ersättning utbetald, från en olycksfallsförsäkring som medfört medicinsk- och ekonomisk invaliditet för livet. Det bedömdes att de pengarna skulle avräknas till 2/3, och i en del av domen angavs motiveringen att skuldsanering byggde på gäldenärens skyldighet till egen omprövning trots att hennes inkomst varit extremt låg och med motivet till att hon fick behålla 1/3 var att hon hade behovet av de pengarna för att klarna sitt leverne pga skadan.
Detta gällde över 300tkr men ändå, kan vara intressant för någon här när vi är inne på ämnet.

Nyfiken på var du hittar alla dessa domar?! :)

Jag har inte skuldsanering själv (än, förhoppningsvis) men utifrån det jag läst mig till (nördat in mig på) så är min bedömning att ompröva i princip allt som överstiger ökning/mån på 4000:- och/eller engångsutbetalningar över 10 000:-.
Hellre ompröva sjukt många ggr för mycket än en för lite med jobbiga konsekvenser.

Håller med. :)
Har inte heller skuldsanering, men hoppas att få. Jag kommer då vara den där jobbiga jäveln som det pratas om på fikarasterna hos Kfm. Han som alltid ringer och frågar minsta lilla när det kommer till förändringar.. haha. :)

Håller med. :)
Har inte heller skuldsanering, men hoppas att få. Jag kommer då vara den där jobbiga jäveln som det pratas om på fikarasterna hos Kfm. Han som alltid ringer och frågar minsta lilla när det kommer till förändringar.. haha. :)
Haha ja samma här, jag kommer vara som den där dryga alkisen alla på Systemet känner igen, suckar åt och tilltalar med förnamn till slut :D

Haha ja samma här, jag kommer vara som den där alkisen alla på Systemet känner igen, suckar åt och tilltalar med förnamn :D

Haha! Ja eller hur. :facejoy::facejoy:
Dom börjar känna igen numret till slut och ber en kollega svara och säga att personen man söker är på möte/gått för dagen eller något.. haha.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp