Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det roliga i kråksången var att några i tråden här trodde i höstas att jag skulle få avslag eftersom både min fru och jag är i arbetsför ålder och drar in nästan 60 netto i månaden och kunde betala av skulderna utan sanering. Ack så fel en del hade :p
Har ju inte fått det än så ska kanske inte börja fira ännu men är ju ett steg i rätt riktning

Det roliga i kråksången var att några i tråden här trodde i höstas att jag skulle få avslag eftersom både min fru och jag är i arbetsför ålder och drar in nästan 60 netto i månaden och kunde betala av skulderna utan sanering. Ack så fel en del hade :p

Om Ni drar in sååå mycket netto, så ser ju summan du ska betala varje månad, anmärkningsvärt låg ut...

Min nettoinkomst är ca 32.000kr/månad och jag betalar över 18.000kr på min skuldsanering varje månad...

Om Ni drar in sååå mycket netto, så ser ju summan du ska betala varje månad, anmärkningsvärt låg ut...

Min nettoinkomst är ca 32.000kr/månad och jag betalar över 18.000kr på min skuldsanering varje månad...
Precis... min man betalar mer och vi hade inte dom inkomsterna.

Det kanske man ska vänta med att uttala sig om eftersom du inte fått skuldsanering än.

Vad har ni för omkostnader som innebär den där låga betalplanen? Väldigt många barn? Ni borde ha ett utrymme på 30-40 k i månaden som fördelas utifrån era inkomster

Såhär såg mitt papper ut som jag fick i brevlådan. Jag fick varken betalningsplan eller en överblick över vilka skulder som ev. ingår i saneringen.

Ah okej.
Men då kan du nästan räkna med att de där 10.400 enbart gäller nu under inledande. Sen kommer den summan att ändras vid en eventuell skuldsanering.

Grattis till inledande. :)

Ah okej.
Men då kan du nästan räkna med att de där 10.400 enbart gäller nu under inledande. Sen kommer den summan att ändras vid en eventuell skuldsanering.

Grattis till inledande. :)

Alltså. Det är aldrig betalplan eller skuldöversikt emd i inledande?

Alltså. Det är aldrig betalplan eller skuldöversikt emd i inledande?

Nä precis. Kaffesump hade skrivit tidigare att han fått beslut om inledande nu i mars och då fått information om hur mycket han kommer att betala varje månad i fem år.
Därför blev jag lite konfunderad, då inga såna uppgifter finns med i ett inledande beslut. Hur länge och hur mycket man ska betala kommer ju längre fram i processen.

Nä precis. Kaffesump hade skrivit tidigare att han fått beslut om inledande nu i mars och då fått information om hur mycket han kommer att betala varje månad i fem år.
Därför blev jag lite konfunderad, då inga såna uppgifter finns med i ett inledande beslut. Hur länge och hur mycket man ska betala kommer ju längre fram i processen.
Nej, i samband med att du får inledande startar du att betala en summa månaden efter beslutet. När du sen får slutligt besked om skuldsanering kan beloppet vara ändrat något. Jag fick inledande i april och startade betala månaden efter. När mitt slutliga beslut kom var summan att betala justerad lite, fick nån hundralapp mer i buffert. Jag visste från april 2017 hur mycket och hur länge jag skulle betala givet att beslutet gick igenom och att mina ekonomiska förutsättningar inte ändrades.

Jag tror att detta ändrades när den nya skuldsaneringslagen antogs, dvs att man skulle starta betala direkt under inledande.

Senast ändrad:

Nu jobbar min fru extra pga studier. Hon får ca.6000kr efter skatt nu och jag 28-29k efter skatt. Ska betala 10.400kr/månaden. När frugan går ut i jobb som förskollärare våren 2022 så kommer vi att dra in 52.000-55.000kr netto ihop.

Det är ju en jäkla skillnad på 34000 netto mot nästan 60000 netto.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp