Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det där är komplicerat, jag har sett överklaganden från sådana borgenärer som inneburit upphävd skuldsanering, på grund av att man lämnat felaktiga uppgifter tror jag det var.
Har också hört att en sån skuld ska prekluderas, den omfattas men dom får inga pengar.

Men det måste ju ändå vara ganska vanligt när man har säg 40 skulder att man råkar missa någon (speciellt om skulden är 10 år gammal) och då är det väl slutligen dom ska bevaka poit och anmäla sin skuld, eller?

Detta svar fick jag från min handläggare 2018 då jag var bekymrad över en skuld jag inte såg på min betalningsplan:

”Oavsett omfattas skulden av skuldsaneringen förutsatt att skulden är uppkommen innan din process inleddes, dvs 2017-XX-XX. Detta gäller för alla skulder som kan uppdagas nu senare efter beslutet, en skuld kan endast undantas genom skuldsaneringsbeslutet vilket inte skett avseende någon skuld i ditt fall. Alla fordringskrav som nu riktas mot dig, förutsatt att de uppkommit innan inledandedatumet, ska du inte betala eftersom de ingår i skuldsanering även om de där inte är särskilt upptagna.” (Inledning på mailet borttaget då det innehåller namn).

Detta svar fick jag från min handläggare 2018 då jag var bekymrad över en skuld jag inte såg på min betalningsplan:

”Oavsett omfattas skulden av skuldsaneringen förutsatt att skulden är uppkommen innan din process inleddes, dvs 2017-XX-XX. Detta gäller för alla skulder som kan uppdagas nu senare efter beslutet, en skuld kan endast undantas genom skuldsaneringsbeslutet vilket inte skett avseende någon skuld i ditt fall. Alla fordringskrav som nu riktas mot dig, förutsatt att de uppkommit innan inledandedatumet, ska du inte betala eftersom de ingår i skuldsanering även om de där inte är särskilt upptagna.” (Inledning på mailet borttaget då det innehåller namn).
Ja det finns även ganska tydligt angivet enligt 42 § Skuldsaneringslagen (2016:675).

Aldrig sett tidigare.
Men "glad" att man såg ut att uppfylla kraven för skuldsanering även fast det bara var en uppskattning.
Inte jag heller, men bra funktion. Är väl förmodligen fler som kommer söka de närmsta åren med folkets ökade skuldsättning och covid, som en första riktlinje att gå efter.
Verkade uppfylla kraven jag med, bara att vänta och se för min del...

Men det måste ju ändå vara ganska vanligt när man har säg 40 skulder att man råkar missa någon (speciellt om skulden är 10 år gammal) och då är det väl slutligen dom ska bevaka poit och anmäla sin skuld, eller?

Absolut, jag har dock som sagt sett bägge varianterna.

Det är en skuld på ca 2000 kronor. Jag hoppas verkligen inte att det strular till det för mig.

Absolut, jag har dock som sagt sett bägge varianterna.
Det bör väl i så fall varit pga helt felaktiga förfaranden som de hävs i så fall, tex att en skuld uppgetts varit 1mkr än 100tkr eller omvänt, eller skulder som varit påhittade eller annat tveksamt, men här verkar det väl snarare vara att en skuld på 2000:- inte varit med alls med sin fordran, missat tidsfristen och gäldenären gör något trött sista försök?

Det bör väl i så fall varit pga helt felaktiga förfaranden som de hävs i så fall, tex att en skuld uppgetts varit 1mkr än 100tkr eller omvänt, eller skulder som varit påhittade eller annat tveksamt, men här verkar det väl snarare vara att en skuld på 2000:- inte varit med alls med sin fordran, missat tidsfristen och gäldenären gör något trött sista försök?

Det är din bedöming att det var på det viset. En skuld som anges i skuldsaneringen kommer dom nog inte ge sig innan borgenären bekräftar storlek osv på, så det är nog ingen fara att något sånt blir fel. Den jag sett var det en skuld på runt 15-20k i kapital som inte tagits upp.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp