Helvete! Då blir det att överklaga. Att inget kan bara gå smidigt för en jävla gångs skull. De har ju siffrorna på svart o vitt, min lön varierar tusenlappar från månad till månad liksom![]()
Nä men det där resonemanget håller inte. Så de förlitar sig på slumpen? Hur kan de anta att två betalfria månader täcker t ex flera års uteblivna tandläkarbesök? Ska jag leva på 2000 kr ena månaden och 5000 andra? Och förväntas betala 25.000 i tandläkarkostnader den tredje? Och sen får jag ut 2000 den fjärde och kan inte låna av mig själv?Du får lägga undan en del månader för att täcka andra månader när lönen är sämre
De fick en hel års löner med ansökan. De verkar ha avrundat neråt så någon "skälig levnadsstandard" som det så fint heter, finns inte. Bara på pappret.Vad har du själv lämnat in för uppgifter? Om du har oregelbunden inkomst så ska du ju lämna in ett snitt per månad.
Om man riskerar infektioner i käkbenet samt att andra organ angrips med bakterier ifall de ej behandlas som i sin tur kan leda till ännu mer seriösa hälsotillstånd så är det nog inte en fråga om dans på rosor utan bara att grundläggande hälso behov ska kunna tillgodoses.Det är ju tyvärr ingen dans på rosor med skuldsanering. Det är en rehabilitering, min man har sanering och jag har haft utmätning vi har inte varit hos tandläkaren på många år.
Kanske bättre du kör på löneutmätning då tills tänderna är fina igen.Om man riskerar infektioner i käkbenet samt att andra organ angrips med bakterier ifall de ej behandlas som i sin tur kan leda till ännu mer seriösa hälsotillstånd så är det nog inte en fråga om dans på rosor utan bara att grundläggande hälso behov ska kunna tillgodoses.
Du behöver inte vara snäsig. Jag är på din sida. Det handlar inte om utseende, mina tänder SER friska ut men problemet är att ju längre de går obehandlade desto mer sjukdomar drar man på sig. Är det rimligt att det inte finns nån vettig tandvård för oss?Kanske bättre du kör på löneutmätning då tills tänderna är fina igen.
Det är ju tyvärr ingen dans på rosor med skuldsanering. Det är en rehabilitering, min man har sanering och jag har haft utmätning vi har inte varit hos tandläkaren på många år.
Nä men det där resonemanget håller inte. Så de förlitar sig på slumpen? Hur kan de anta att två betalfria månader täcker t ex flera års uteblivna tandläkarbesök? Ska jag leva på 2000 kr ena månaden och 5000 andra? Och förväntas betala 25.000 i tandläkarkostnader den tredje? Och sen får jag ut 2000 den fjärde och kan inte låna av mig själv?
När man har skuldsanering så finns ju ingen dispens eller bidrag heller som vid löneutmätning för dyrare ingrepp?
Spelar ingen roll att man har två betalfria månader, de kan ju inte utgå från att de ska täcka för pengar som uteblir andra månader vid just ojämn lön.
T ex Hur många månader har de räknat att jag kommer få mindre i lön för att de ska kunna dra slutsatsen att de betalfria månaderna ska täcka för de? Det har de inte räknat ut för inte ens jag vet det, beror helt på hur arbetshelgerna infaller från månad till månad! Så du förstår säkert hur detta tankesätt och helt orimligt.
Lite sjukt att man har skälig levnadsstandard som nån sorts referenspunkt, men ändå inte. Denna nonchalanta godtycklighet.