Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den här väntan alltså :(

en vecka sedan förslaget skickades ut till 13 borgenärer.
Är det nån som har koll på om hur vanligt det är att de invänder? Vilka tidsramar kan man förvänta sig att det tar?

Du ska tänka efter noga vad du lägger de pengarna på om du ska söka sanering igen.
Men vad ska dom göra med dom pengarna? Saneringen kollar väl inte konton mm.
Om min sanering nu vart avslagen så kommer löneutmätning igång igen och om jag har dom på mitt konto då så tar dom pengarna till dessa. vissa har jag redan fått papper hem ifrån inkasso som skulderna ökat med 100.000kr vaga under dessa månader jag hade inledande. Så sjukt vill inte gynna dessa med dom pengar jag arbetat hårt för att få.

Om min sanering nu vart avslagen så kommer löneutmätning igång igen och om jag har dom på mitt konto då så tar dom pengarna till dessa. vissa har jag redan fått papper hem ifrån inkasso som skulderna ökat med 100.000kr vaga under dessa månader jag hade inledande. Så sjukt vill inte gynna dessa med dom pengar jag arbetat hårt för att få.

Fast om du hade utmätning innan inledande borde pengarna inte ens hamna på ditt konto utan gå direkt till de skulder du har hos kronofogden. :rolleyes:

Samtal avslutat med handläggaren nu. Hen kändes bra och fråga mycket och verkade lyssna. Nu är det bara att vänta och se vad beskedet blir. Inom nån vecka säger dom men vet ju att man får svar ganska snabbt. Hen kunde inte ge nåt förhands besked sa hen men dom skulle gå igenom min ansökan och allt nu sen besluta. Önskar man kunde spola fram tiden så man hade fått besked och kan gå vidare efter det.

Nån som det senast fått besked direkt i telefon?

Fast om du hade utmätning innan inledande borde pengarna inte ens hamna på ditt konto utan gå direkt till de skulder du har hos kronofogden. :rolleyes:
Hen har mindre skulder hos kfm än vad som betalats in via skuldsaneringem, överskjutande belopp betalas ut.

Antar att du betalt in mer än vad du hade hos kfm ?

Hen har mindre skulder hos kfm än vad som betalats in via skuldsaneringem, överskjutande belopp betalas ut.

Jaha. Då förstår jag. Men då borde hen ju få betala in belopp på vilka skulder hen själv vill. Alla skulder skulle ju ingå i en framtida sanering både privata och icke privata, om man betalar bort någon skuld innan en framtida ansökan så visar man ju bara att man vill betala för sig.

Du bör absolut söka omprövning och skicka med läkarintyg. Får du inget från försäkringskassan?

Det låter bra. Då ska jag göra detta. Jo men delvis betydligt lägre ersättning, dessutom dröjer det till mitten på nästa månad innan den kommer. Hur bär jag mig då åt? Skickar in ansökan med läkarintyg och fyller i varför jag vill ompröva? Riskerar jag något om jag inte betalar denna månad. Finns som sagt inte en krona till att betala. Vad händer om jag kan börja jobba om en eller två månader igen? söker jag då omprövning ytterligare en gång? Tacksam för hjälp.

Måste man rapportera in lön eller får skuldsaneringsenheten info om din lön varje månad?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp