Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag hade alla kvalifikationer att få skuldsanering. Men jag sköt mig själv i foten genom ansöka två små lån i augusti, SUCK! Han tycker att jag ska vänta med ansökan. Han sa typ Ansöka på nytt typ imorgon, för det tar ändå 2 månader tills dom tar upp ärendet. Så hinner jag bevisa att jag kommer ej ta några lån mer.
Och kan inte heller för nu är det spärrat. Eftersom allt har nått inkasso eller kronofogden.

Sen att jag ska kräva underhållet från min förre detta. Och kolla om jag kan sänka barnomsorgen eftersom jag har barnen på heltid som ska ja ej behöva betala 1595 kr med den inkomsten jag har.
Nog bäst så för då har jag stor chans och få det sa han. Dels att jag bevisar jag att ej skuldsätter
Mig.

Tog du lån nu i augusti? Ja, nä det funkar inte.. Blir givet avslag då så det förstår man. Bara försöka på nytt då

Tog du lån nu i augusti? Ja, nä det funkar inte.. Blir givet avslag då så det förstår man. Bara försöka på nytt då
Yes. Men jag sa att jag tog innan jag ansökte skuldsanering. Men den skulden var inte med i ansökan. Han vad mig skicka in den på Mail. Ska skulle på inledande skuldsanering. Men jag mailade o skrev att jag hade sagt fel. Att det var nu i augusti jag tog lånet. Usch skäms att jag ej var ärlig direkt. Få se vad jag får för svar imorgon.

Han skriver att en borgenär skulle vara med i saneringen, därför fick han avslag? Och detta efter 1.5 år inledande. Aldrig hört något liknande. Dessutom avslag via mail?!
Något som inte stämmer ju
Skriver inte alls att det var därför jag fick avslag, skriver att saneringen gick tillbaka till inledande pga den saken. Avslaget via mail är en annan sak och inte relevant till min fråga om vad som händer med pengarna jag betalat in och om jag ska fortsätta betala någonstans nu när jag skickar in en ny ansökan.
Hade löneutmätning innan på några få skulder bara. Kommer dom betala in till dom sen om det blir något över betala ut resterande till mig?
Någon som vet om löneutmätningen drar igång direkt igen nu trots att jag skickar in en ny ansökan direkt?

Yes. Men jag sa att jag tog innan jag ansökte skuldsanering. Men den skulden var inte med i ansökan. Han vad mig skicka in den på Mail. Ska skulle på inledande skuldsanering. Men jag mailade o skrev att jag hade sagt fel. Att det var nu i augusti jag tog lånet. Usch skäms att jag ej var ärlig direkt. Få se vad jag får för svar imorgon.
Det ska stå att jag skulle få inledande skuldsanering

Skriver inte alls att det var därför jag fick avslag, skriver att saneringen gick tillbaka till inledande pga den saken. Avslaget via mail är en annan sak och inte relevant till min fråga om vad som händer med pengarna jag betalat in och om jag ska fortsätta betala någonstans nu när jag skickar in en ny ansökan.
Hade löneutmätning innan på några få skulder bara. Kommer dom betala in till dom sen om det blir något över betala ut resterande till mig?
Någon som vet om löneutmätningen drar igång direkt igen nu trots att jag skickar in en ny ansökan direkt?
Allting du har betalat in i nu 1.5 år kommer betalas på skulderna du har på utmätning.

Blir det pengar över får du det utbetalt.
Räcker inte pengarna återgår du till utmätning idag.

Skriv gärna anledningen till avslaget så slipper du diskussionerna om det

Edit: du skriver att saneringen gick tillbaka till inledande.. vad menar du?

Har haft inledande skuldsanering sedan 2019-07 och beslutet kom efter lång väntan. Precis innan tiden för att folk ska kunna överklaga eller inkomma med saker va slut inkom det en som vill ha skuld med i förslaget. vilket då gjorde att inledandet fortsatte. Nu idag! så kommer ett mail med att min ansökan avslås och jag förlorar nu saneringen!! efter 1,5 år!
Nu har jag tydligen 2 möjligheter ena är att överklaga beslutet eller skicka in en ny ansökan.
Om jag skickar in en ny ansökan tar det 2-3 månader sägs det innan det blir något all eller att dom tar tag i det igen.
Men under denna period som jag nu söker igen betalar jag något till någon då? Någon som vet hur det går till mer exakt nu när jag fått avslag och ska söka igen med inbetalningar osv?
Klart annorlunda fall. Jag har visserligen gått igenom en hel skuldsanering men inte varit med om eller läst om något liknande. Låter som det borde bli utmätning eftersom beslutet upphävs. Men Lassemann borde ju veta det här.

Allting du har betalat in i nu 1.5 år kommer betalas på skulderna du har på utmätning.

Blir det pengar över får du det utbetalt.
Räcker inte pengarna återgår du till utmätning idag.

Skriv gärna anledningen till avslaget så slipper du diskussionerna om det

Edit: du skriver att saneringen gick tillbaka till inledande.. vad menar du?
ah ok så det utmätningsbeslut som fanns innan återaktiveras igen och dom skulderna där får betalt. Tack för svar.
Men om jag nu skickar in en ny ansökan kan dom begära en ny utmätning då medans den är aktiv?

Menar att saneringsbeslutet va klart men inom 3 veckor efter kan man skicka in och överklaga. Det gjorde en och då gick det sedan till tingsrätt som i sin tur skickade tillbaka det till kronofogden för vidare hantering därav vidare inledande. Kanske konstigt skrivet men inledandet gick aldrig över till att bli helt beslutat.

Senast ändrad:
ah ok så det utmätningsbeslut som fanns innan återaktiveras igen och dom skulderna där får betalt. Tack för svar.
Men om jag nu skickar in en ny ansökan kan dom begära en ny utmätning då medans den är aktiv?

Menar att saneringsbeslutet va klart men inom 3 veckor efter kan man skicka in och överklaga. Det gjorde en och då gick det sedan till tingsrätt som i sin tur skickade tillbaka det till kronofogden för vidare hantering därav vidare inledande. Kanske konstigt skrivet men inledandet gick aldrig över till att bli helt beslutat.

3 veckor efter förslaget kan man skicka in.
Då har ju beslutet aldrig varit klart som du skriver, utan inledande med förslag sedan har någon invänt på något som gjort att du fått avslag.. via mail?

Du får mycket frågor nu men du formulerar dig väldigt märkligt...

Beslutet var taget men inte hunnit bli laga kraft och då överklagade någon så tolkar jag det.
Vad har hänt efter det som ledde till avslag ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp