Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har haft inledande skuldsanering sedan 2019-07 och beslutet kom efter lång väntan. Precis innan tiden för att folk ska kunna överklaga eller inkomma med saker va slut inkom det en som vill ha skuld med i förslaget. vilket då gjorde att inledandet fortsatte. Nu idag! så kommer ett mail med att min ansökan avslås och jag förlorar nu saneringen!! efter 1,5 år!
Nu har jag tydligen 2 möjligheter ena är att överklaga beslutet eller skicka in en ny ansökan.
Om jag skickar in en ny ansökan tar det 2-3 månader sägs det innan det blir något all eller att dom tar tag i det igen.
Men under denna period som jag nu söker igen betalar jag något till någon då? Någon som vet hur det går till mer exakt nu när jag fått avslag och ska söka igen med inbetalningar osv?
Vad händer med pengarna du har betala in?

Har haft inledande skuldsanering sedan 2019-07 och beslutet kom efter lång väntan. Precis innan tiden för att folk ska kunna överklaga eller inkomma med saker va slut inkom det en som vill ha skuld med i förslaget. vilket då gjorde att inledandet fortsatte. Nu idag! så kommer ett mail med att min ansökan avslås och jag förlorar nu saneringen!! efter 1,5 år!
Nu har jag tydligen 2 möjligheter ena är att överklaga beslutet eller skicka in en ny ansökan.
Om jag skickar in en ny ansökan tar det 2-3 månader sägs det innan det blir något all eller att dom tar tag i det igen.
Men under denna period som jag nu söker igen betalar jag något till någon då? Någon som vet hur det går till mer exakt nu när jag fått avslag och ska söka igen med inbetalningar osv?

Man får ju inte besked via mail heller?
Du får nog formulera om dig lite vad det är som hänt

Vad händer med pengarna du har betala in?

• Vi betalar tillbaka pengarna till dig om du inte hade utmätning för skulder när skuldsaneringeninleddes.
  • Om du hade utmätning för skulder när skuldsaneringen inleddes betalar vi ut pengarna till borgenärerna som fanns med i din utmätning.

Hade du utmätning innan skuldsaneringen inleddes? Isf kommer den nog dra igång igen eftersom du fick avslag.

Visar avslaget att det är rimligt att skicka in en ny ansökan redan nu?

Han skriver att en borgenär skulle vara med i saneringen, därför fick han avslag? Och detta efter 1.5 år inledande. Aldrig hört något liknande. Dessutom avslag via mail?!
Något som inte stämmer ju

Som jag fattar det vill han inte skriva ut anledningen till avslaget. Det står inte specifikt att det är pga av borgenären som tillkom som är skälet till avslaget.

Som du säger har aldrig hört någon som fått avslag på mail. Alltid brev

Jag hade alla kvalifikationer att få skuldsanering. Men jag sköt mig själv i foten genom ansöka två små lån i augusti, SUCK! Han tycker att jag ska vänta med ansökan. Han sa typ Ansöka på nytt typ imorgon, för det tar ändå 2 månader tills dom tar upp ärendet. Så hinner jag bevisa att jag kommer ej ta några lån mer.
Och kan inte heller för nu är det spärrat. Eftersom allt har nått inkasso eller kronofogden.

Sen att jag ska kräva underhållet från min förre detta. Och kolla om jag kan sänka barnomsorgen eftersom jag har barnen på heltid som ska ja ej behöva betala 1595 kr med den inkomsten jag har.
Nog bäst så för då har jag stor chans och få det sa han. Dels att jag bevisar jag att ej skuldsätter
Mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp