Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om jag kommer ihåg rätt så hade vi första kontakten med handläggaren i jan el februari (vi ansökte i nov-16). Vi höll just på att sälja huset så den biten skulle oxå bli klar.
Men den 22/5 fick vi inledande och nu den 20/9 fick det beviljat. Tycker tiden har gått fort :)

Tack för svar! Handläggaren hade sagt till min man att det såg ljust ut men man vågar ju inte hoppas för mycket. Blir nervösa veckors väntan nu då... Grattis till er skuldsanering!

Tack för svar! Handläggaren hade sagt till min man att det såg ljust ut men man vågar ju inte hoppas för mycket. Blir nervösa veckors väntan nu då... Grattis till er skuldsanering!
Tack! Är så skönt! En stor sten som släppt. Från att ha fått berg av brev varje månad till i princip ingen post alls.

Tack! Är så skönt! En stor sten som släppt. Från att ha fått berg av brev varje månad till i princip ingen post alls.
Förstår känslan precis! Skönt att ha ett mål, veta att det finns ett slut på allt.

Bara att kolla när kunggörelsen dyker upp i poit så vet ni innan papperna kommer

Kan tillägga att vi hade Skusan i Kalmar och visste inget om att de kan vara tjuriga. Det var tur det :) Då hade jag varit skitnervös! Men det gick ju bra och vi fick en bra dialog även om de första samtalen var lite skakiga .
Men...Nu har vi påbörjat resan mot skuldfrihet :)

Hej
Är skild o ensamstående med fyra minderåriga barn. Min inkomst är efter skatt ca 19000 o har lite olika skulder på ca 560 000.
Betalar av de med det jag kan o det blir minimibelopp vilket gör att skulden minskar inte. Har inte löneutmätning o har inga anmärkningar.
Äger ett hus som är fullbelånat men som behövs för att få plats med barnen.
Funderar på sanering då ekonomin alltid är i bott.
Tror ni det finns en chans o få den beviljad? Är desperat nu o vill kunna få ett bra liv med banen.
Mycket tacksam för svar.

Det kan den säkert bli men inte innan kfms verkställighet utrett dig och dina tillgångar, vilket kan innebära att huset utmäts. Det räcker inte riktigt att bara säga "det är fullbelånat"..

Ok, tack för svaret.
Men med fyra hemmavarande barn skulle det bli mycket dyrare att hyra lägenhet stor nog, så det kanske skulle vara en förmildrande faktor att få bo kvar i huset?

Ok, tack för svaret.
Men med fyra hemmavarande barn skulle det bli mycket dyrare att hyra lägenhet stor nog, så det kanske skulle vara en förmildrande faktor att få bo kvar i huset?

Bo kvar kanske ni får om nya ägaren vill hyra ut det.
Eventuella bekymmer med ny bostad eller kostnad för ny bostad får man inte ta hänsyn till.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp