Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Minns jag gången rätt så blir deras skuld prekluderad.
Den kommer få omfattas av saneringen men dom är inte med och delar på pengarna.

Så går det om dom inte bevakar poit.

Mannen fick i dagarna en räkning från landstinget/handläkarhögskolan. Har den inte framför mej men det är åtminstående 3-4 år gammal skuld.
Borde de hållit kollat på POIT o anmält skulden.
Nu vill de erbjuda en avbetlaningsplan....Men hur ska vi agera. Hänvisa till skuldsaneringen?

Mannen fick i dagarna en räkning från landstinget/handläkarhögskolan. Har den inte framför mej men det är åtminstående 3-4 år gammal skuld.
Borde de hållit kollat på POIT o anmält skulden.
Nu vill de erbjuda en avbetlaningsplan....Men hur ska vi agera. Hänvisa till skuldsaneringen?

Var tandläkarbesöket innan beslut om inledande så får dom efteranmäla den till saneringen och då blir den som regel prekluderad.
Var tandläkarbesöket efter inledandet så är det bara att betala.

Man är alltså inte skyddad mot nya skulder under en sanering och det händer att man drar på sig nya skulder och får löneutmätning under pågående sanering vilket brukar innebära att man inte kan betala enligt plan och saneringen upphävs. När löneutmätningen ska beräknas görs det som för alla andra och någon hänsyn till betalplanen får man inte ta

Var tandläkarbesöket innan beslut om inledande så får dom efteranmäla den till saneringen och då blir den som regel prekluderad.
Var tandläkarbesöket efter inledandet så är det bara att betala.

Man är alltså inte skyddad mot nya skulder under en sanering och det händer att man drar på sig nya skulder och får löneutmätning under pågående sanering vilket brukar innebära att man inte kan betala enligt plan och saneringen upphävs. När löneutmätningen ska beräknas görs det som för alla andra och någon hänsyn till betalplanen får man inte ta
Tandläkarbesöket var långt före (2-3 år) innan vi fick inledandet nu i maj.
Så vad gör vi med den? Ska vi ringa till dem på landstinget/folktandv o tala om att vi har numera beslut på skuldsanering.

Tandläkarbesöket var långt före (2-3 år) innan vi fick inledandet nu i maj.
Så vad gör vi med den? Ska vi ringa till dem på landstinget/folktandv o tala om att vi har numera beslut på skuldsanering.

Ja det är väl ungefär det ni kan göra.
Ansöker dom om betalningsföreläggande- bestrid. Ansöker dom om verkställighet- invänd mot verkställighet.

någon som fått skuldsanering 2 gånger? Och vad krävs för att få skuldsanering 2 gånger jag läser mig till skälsliga skäl vad betyder det någon som vet?? Jätte tacksam för svar.

Är nog väldigt svårt att få 2 ggr om jag fattat det rätt. Man ska nog va glad man lyckas en gång

Att få en skuldsanering kan du få lätt. men andra gång då är det svårare för dig att de anser att du kommer låna mer framöver. Sluta med det för gott och få skuldsanering igång då allt är över om du inte någonsin låna mer pengar. Andra skuldsanerig är en ren tur för dig. så låna inte mer. aldrig någonsin eller kreditkort heller. börja spara!

En sanering som ung och en närmare pensionen har jag hört nämnas.
Det ändrades i lagen och blev lättare att få en andra sanering men det är framförallt om man sumpat den första pga att man inte skött betalningarna eller så..
Att få en andra sanering efter att ha slutfört en första bör man nog räkna med 20-30 år emellan i så fall.

Det instämmer Lasseman

Ni som sökt skuldsanering, när ni fått en handläggare och pratat med denne hur lång tid tog det efter det samtalet innan ni fick inledande?
Min man pratade med en handläggare igår och nu börjar en nervös väntan!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp