Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Måste man hålla koll på sin sambos lönehöjningar när man sj har skuldsanering?

Måste man hålla koll på sin sambos lönehöjningar när man sj har skuldsanering?

Om det är väldigt höga höjningar så kan ju det förändra fördelningen i hushållet (Att din sambo kan betala en högre procent av gemensamma kostnader) och du kanske kan betala mer i din sanering.

Skriver man inget personligt brev eller liknande nu vid ansökan om skuldsanering?

Är det vanligt att en skuldsanering blir nekad på grund av att borgenärerna anser att dem får för lite tillbaka? Mitt belopp per månad är extremt lågt då min sambo pluggar och endast går på CSN så på pappret står jag för en stor del av utgifterna.

Har pågående skuldsanering, nu är det så att enda barnet sambon har, slutat få underhåll, söker även bostad. Ska man anmäla det till kfm när den flyttat ut ?

Innebär detta att jag kommer få betala mer?

Är det vanligt att en skuldsanering blir nekad på grund av att borgenärerna anser att dem får för lite tillbaka? Mitt belopp per månad är extremt lågt då min sambo pluggar och endast går på CSN så på pappret står jag för en stor del av utgifterna.

Borgenärerna tycker ofta (alltid?) att de får för lite pengar tillbaka, men det är inget som är av betydelse för om man ska få skuldsanering eller inte. De kan ha sina åsikter, men det blir bara åsikter.

Ingen som vet? Ska man bifoga det eller inte?

Jag gjorde inte det denna gången vid ansökan. Dom kommer att ringa upp dig när dom börjar med din ansökan och då får man chans att berätta sin situation. Sen vet jag att det finns dom som skrivit ett brev ändå.

Ingen som vet? Ska man bifoga det eller inte?

Jag vet inte hur det är nu för tiden, efter att webansökan ändrades. Men jag bifogade ett 12 sidor långt brev mest för att jag kände att jag ville ge varje förklaring som fanns och för att vara rakt igenom ärlig med allt. Handläggaren uppskattade det för hon behövde inte ställa några fler frågor, bara typ en, MEN, jag vet att det egentligen inte spelar någon roll., när jag läst här och i andra forum om skuldsanering så har vissa personer brev på fem rader osv. Antingen skriver man allt eller så säger man allt i telefonen istället, man väljer väl det man är bäst på.

Tack för era svar.
Ja man redogör ju lite i sin vanliga ansökan, men inte så djupt eller vad man ska säga.

man vill ju inte skriva något långt brev eller att bifoga, då kanske dom inte ens orkar läsa.

tänker om man skriver typ en a 4 sida och bifogar, där man redogör lite mer om sin situation och hur den uppkommit osv.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp