Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mitt beskut har vunnit laga kraft. Ingen överklagade. Tack o lov.
:tummen::)

Egentligen är grattis ett felaktigt ord, för de e ju bara fööör sorgligt att vi har hamnat med skuldsanering, men nu är de som de e och därför utropar även jag GRATTIS !
All lycka till framgent... :)

Jag har fått inledande. Så tacksam. Det ringde en handläggare i början av veckan och ställde frågor. Samtalet gick inte bra. Hon var inte otrevlig men hon lät inte positiv till det hela. Min ansökan var kanske inte helt bra och jag har väldigt låga skulder men samtidigt har jag sjukersättning under 120 000 i årsinkomst så jag har ingen chans att betala av.
Kollade Poit och jag fanns med för inledande! Nu ska jag göra mitt bästa för att fixa detta.

Någon som vet hur bodelning funkar när man har skuldsanering? Räknas kvarvarande skuld med, trots att man inte har så långt kvar? Är det tillgångar det datum man skickar in ansökan (har barn) som gäller? Tror att vi just beslutade om skilsmässa.

Min första fråga försvann två sidor bak så skriver den igen.

Om någon får inledande eller avslag denna eller nästa vecka var vänlig och skriv när ni skickade in ansökan så man vet på ett ungefär när man kan förvänta sig ett svar.
Jag gjorde ansökan den 3 maj och idag fick jag brev om inledande. Ska göra första betalningen i slutet på september.

Jag gjorde ansökan den 3 maj och idag fick jag brev om inledande. Ska göra första betalningen i slutet på september.
Tack för svar. Då borde det vara ett tag kvar tills jag får svar. Skickade in i början på Juni och fick brevet att dom mottagit ansökan nån vecka senare

Fick inledande för exakt 2 månader sen och inväntar fortfarande mitt förslag. Kontaktade min handläggare för ca en vecka sen och hon sa att hon snart ska sätta igång och skriva mitt förslag så förväntar mig att få den under kommande vecka.

Hur ser flödet därefter ut UNGEFÄR i tid? Hur lång tid mellan att jag skriver under ett förslag skickar in till ett eventuellt godkännande? Hur många veckor har dem på sig att överklaga mitt förslag?

Fick inledande för exakt 2 månader sen och inväntar fortfarande mitt förslag. Kontaktade min handläggare för ca en vecka sen och hon sa att hon snart ska sätta igång och skriva mitt förslag så förväntar mig att få den under kommande vecka.

Hur ser flödet därefter ut UNGEFÄR i tid? Hur lång tid mellan att jag skriver under ett förslag skickar in till ett eventuellt godkännande? Hur många veckor har dem på sig att överklaga mitt förslag?

Undrar exakt samma !

Jag har fått inledande. Så tacksam. Det ringde en handläggare i början av veckan och ställde frågor. Samtalet gick inte bra. Hon var inte otrevlig men hon lät inte positiv till det hela. Min ansökan var kanske inte helt bra och jag har väldigt låga skulder men samtidigt har jag sjukersättning under 120 000 i årsinkomst så jag har ingen chans att betala av.
Kollade Poit och jag fanns med för inledande! Nu ska jag göra mitt bästa för att fixa detta.

Härligt!
Får man höra hur mycket skulder du har?

De har tre veckor på sig att godkänna alternativt motsätta sig. Tyvärr så följs det inte alltid och det kan dra ut på tiden innan borgenärena svarar. Jävla dåligt system då vi gäldenärer måste hålla deadline. Några av mina fick mer än en påminnelse innan de svarade.

De har tre veckor på sig att godkänna alternativt motsätta sig. Tyvärr så följs det inte alltid och det kan dra ut på tiden innan borgenärena svarar. Jävla dåligt system då vi gäldenärer måste hålla deadline. Några av mina fick mer än en påminnelse innan de svarade.

Tiden är väl 3 veckor från delgivning hos borgenärerna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp