Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Det går att se ovan, men du skrev "De har tre veckor på sig att godkänna alternativt motsätta sig. Tyvärr så följs det inte alltid och det kan dra ut på tiden innan borgenärena svarar. Jävla dåligt system då vi gäldenärer måste hålla deadline. Några av mina fick mer än en påminnelse innan de svarade"

Vore bättre om det vore 3 veckor från det skickades ut?

Det går att se ovan, men du skrev "De har tre veckor på sig att godkänna alternativt motsätta sig. Tyvärr så följs det inte alltid och det kan dra ut på tiden innan borgenärena svarar. Jävla dåligt system då vi gäldenärer måste hålla deadline. Några av mina fick mer än en påminnelse innan de svarade"

Vore bättre om det vore 3 veckor från det skickades ut?
Jag menar tre veckor från det att de erhållit betalningsplanen såklart!
Vissa av mina svarade ändå inte, utan det tog två månader innan alla lämnat in.

Jag menar tre veckor från det att de erhållit betalningsplanen såklart!
Vissa av mina svarade ändå inte, utan det tog två månader innan alla lämnat in.

Man får vid delgivning möjligheten att kryssa för att man godkänner, det borde väl vara upp till den som inte kryssar i det att få iväg ett yttrande, eller be om mer tid om det behövs.
På tidigare jobb hade vi vissa vi inte kryssade i godkännande för men orkade inte yttra oss för det. Har inget minne av att påminnelser kom om det.

Härligt!
Får man höra hur mycket skulder du har?
Jag har ca 60 000 på KF och kanske 40 till hos inkasso. Har haft löneutmätning på min sjukersättning i nästan 15 år och känner att det håller på att knäcka mig. Känns som att jag aldrig kommer ur det.

Jag har ca 60 000 på KF och kanske 40 till hos inkasso. Har haft löneutmätning på min sjukersättning i nästan 15 år och känner att det håller på att knäcka mig. Känns som att jag aldrig kommer ur det.

Men gud så tröstlöst det måste kännas, hoppas verkligen du får det så du kan se ett slut på eländet. :folded:

Får du utan betalplan då också?

Skulderna är inte pga några vanliga lån utan csn, försening på elräkningar och liknande. Jag har en dotter med aspergers och adhd som jag har varit helt ensam med sen hon föddes och det har varit väldigt tufft ekonomiskt. Försökte plugga ett antal ggr när jag var ung men det blev bara en massa lån av det. Gick sen länge på soc och fick sen sjukersättning för social fobi och add. Behöver ha bil pga social fobi och det har blivit många körningar till BUP och habilitering som kostat mycket. Sen har mycket prylar gått sönder vid hennes utbrott. Försöker inte skylla ifrån mig men det har varit svårt och jag hamnade snett ekonomiskt.
Jag har läst det mesta här i tråden men inte riktigt hittat någon som är i liknande situation som mig.
Blev lite svammel här tror jag men denna tråden fick mig att våga söka skuldsanering. Fick förresten avskrivning på CSN i våras och det var en lättnad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp